וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: החרדיות ימשיכו ללמוד בבי"ס בבית שמש

השופט פסל את הצו של משרד החינוך לסגירת בית הספר החרדי שהוקם במתחם בית ספר חילוני בעיר, בטענה שאין בסמכותו לדון בנושא. משרד החינוך הודיע כי יעתור לבית המשפט המחוזי

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

(ההורים החילונים: "הצבת החומה בבית הספר – בריונות")

בית משפט השלום בירושלים פסל היום (חמישי) את בקשת משרד החינוך להוציא צו סגירה לאגף החרדי לבנות שהוקם במתחם בית הספר לשפות ותרבויות בבית שמש. בימים האחרונים מתנהל מאבק סביב חומת ההפרדה שאפשרה העירייה לבית הספר לבנות בין התלמידות החרדיות לבין התלמידים החילוניים בבית הספר הממקום בשכונה החרדית רמת בית שמש א'. בהתאם להחלטה, ממחר יוכלו תלמידות המוסד החרדי "משכנות דעת" לשוב ולהשתמש בחלק מבית הספר החילוני שהופקע על ידי העירייה.

השופט גד ארנברג קבע כי אין בסמכות בית המשפט לדון בבקשת משרד החינוך, וכי עליה לעבור לדיון בבית המשפט לעניינים מקומיים. "לבית משפט זה אין סמכות לדון בבקשה כפי שהוגשה שכן עניינה הוא במשפט הציבורי מנהלי, בלבד ולפיכך הבקשה נמחקת מחוסר סמכות עניינית", כתב בין היתר ארנברג בהחלטתו. עוד קבע השופט כי בניגוד לנהוג לא ידרוש מהמדינה לשלם את הוצאות בית המשפט של עיריית בית שמש, "בשל האופן שבו ביצעה המבקשת את החלוקה של בית הספר, בלילה האחרון של החופשה לאחר שהיה ברור לה שהחלוקה היא בניגוד לדעת המבקשת".

עוד על המאבק סביב בית הספר בבית שמש:
"התלמידות בבית שמש חרדיות - ולכן לא אכפת מהן"
בית ספר החילוני הפך לחרדי: "ראש העיר נכנס בנו"
חשש בבית שמש: בית ספר חילוני מתחרד בחסות העירייה

חומת הפרדה שהוצבה בבית ספר חילוני בבית שמש. אוגוסט 2014. מיכאל קריספל, מערכת וואלה! NEWS
מחאה על ההפרדה בבית הספר בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל קריספל

בעקבות ההחלטה, הודיע משרד החינוך כי כבר הערב יעתור לבית המשפט המחוזי בירושלים בנושא. "משרד החינוך רואה בהתנהגות הבריונית והבלתי לגיטימית של הרשות המקומית מהלך שיש לעצור אותו באופן מידי", נמסר. עוד ביקשו להבהיר כי צו הסגירה עומד בעינו.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הגיב על החלטת בית המשפט ואמר: "השופט הבין את התמונה האמיתית, שבעצם חוץ משני הצדדים המתדיינים כאן, שהם עיריית בית שמש ומשרד החינוך, יש כאן צד שלישי, שהוא הילדות הקטנות שנאלצות ללמוד ברחוב על לא עוול בכפן". ראש העיר קרא למשרד החינוך "להתעשת ולשתף פעולה עם העירייה למען כלל האוכלוסיות המתגוררות בעיר".

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בעקבות ההחלטה: "הפסיקה מציפה את שלל פעולות נטולי הסמכות ושלילת זכויות, ובעריצות שנוקט משרד החינוך מול מוסדות חינוך, ולא נח אף שהוא פוגע בילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך המיוחד". ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) הוסיף כי "ההחלטה הציבה מעצור להתערבותו הפוליטית של שר החינוך באמצעות אנשי משרדו והסביר לפירון שילד הוא ילד, גם אם הוא חרדי".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בדיון במחוזי ירושלים, דצמבר 2013. צלם: עטא עוויסאת, מערכת וואלה! NEWS
"התערבות בוטה של משרד החינוך". ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול/מערכת וואלה! NEWS, צלם: עטא עוויסאת

עם פתיחת שנת הלימודים בתחילת השבוע הפגינו עשרות פעילים מהמחנה הציוני בבית שמש בסמוך לבית הספר במחאה על הכנסת בית הספר החרדי למוסד. גם תלמידים הלומדים בבית הספר לא נכנסו לכיתות, ויחד עם הוריהם נשארו בחוץ להפגין. עוד במהלך השבוע הושבתו כל מוסדות החינוך הדתיים-לאומיים בעיר במחאה.

שלשום התייחס אבוטבול למאבק סביב ההפרדה בבית הספר, ותקף בשיחה עם וואלה! חדשות את החלטת משרד החינוך בנושא. "כוחות פוליטיים פועלים כדי להציק לי בעבודתי על כך שלא התנצלתי שנבחרתי לכהן כראש עיר גם בפעם השנייה", אמר ראש העיר. לדבריו, ההחלטה להכניס את התלמידות החרדיות למתחם בית הספר נועדה "לנצל כיתות ריקות ולאכלס בהן תלמידות מבית הספר החרדי הסמוך שאין להן איפה ללמוד". הוא טען כי משרד החינוך "זורק 120 בנות לרחוב" בצו הסגירה המדובר. "ראש עיר רשאי לקבל החלטות כאלה", הדגיש, "וההתערבות הזו של המשרד וגורמים פוליטיים נוספים בענייני הרשות המקומית היא בוטה".

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
רויטל בלומנפלד - revital.blumenfeld@walla.com
יקי אדמקר - yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully