וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'בהת א-נוסרה העביר דרישות לשחרור חיילי האו"ם

2.9.2014 / 4:42

רמטכ"ל צבא פיג'י מסר כי התקבלו דרישות הארגון, ומומחי משא ומתן נשלחו מטעם האו"ם לסוריה. בין הדרישות - הסרה מרשימות ארגוני הטרור של האו"ם ופיצוי על לוחמי הארגון שנהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון ג'בהת א-נוסרה העביר את שלושת דרישותיו לשחרור 45 חיילי צבא פיג'י שנלקחו בשבי לפני חמישה ימים בסוריה – כך מסר הלילה (שלישי) רמטכ"ל צבא פיג'י, מוססה טיקויטוגה. דרישות הארגוןהן הסרה מרשימת ארגוני הטרור של האו"ם, העברת סיוע הומניטרי לחלקים של דמשק, וקבלת פיצוי בעבור שלושה מלוחמיו שנהרגו בחילופי האש עם חיילי כוח השמירה של האו"ם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי צבא פיג'י החטופים, בצילום שפורסם על ידי ג'בהת אל-נוסרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הארגון המזוהה עם אל-קאעדה חטף את החיילים, מכוח אונדו"ף המוצב ברמת הגולן, בתום לחימה באזור קוניטרה בשבוע שעבר. כוחות המורדים השתלטו על האזור מידי צבא סוריה, במסגרת הלחימה הקשה במלחמת האזרחים במדינה, שהחלה בשנת 2011.

עוד בוואלה! חדשות:
עשרות חיילי או"ם פיליפינים הצליחו להימלט מהמצור בגולן הסורי
חיילי האו"ם שהותקפו בסוריה עברו לישראל
ג'בהת אל-נוסרה: "חיילי האו"ם נשבו למען ביטחונם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רכבי או"ם של חיילי אונדו"ף - רמת הגולן, מחוז קוניטרה, סוריה - אוגוסט 2014. רויטרס
רכבי האו"ם באזור קוניטרה/רויטרס

מומחים למשא ומתן לשחרור חטופים נשלחו על ידי האו"ם לסוריה, על מנת לתמוך במאמצי השבתם של החיילים. ביום ראשון, מסר טיקויטוגה כי המשא ומתן לשחרור החיילים נמשך, אך הביע חשש מכך שאין שום מידע למקום הימצואתם.

האו"ם פרסם הצהרה שלפיה קיבל ערבויות ממקורות מהימנים לביטחונם של החיילים הפיג'ים. "הם בטוחים ובריאים", לשון ההודעה. עוד נכתב כי לאו"ם דווח כי "החיילים הועברו מאזור הקרוב למקום מבטחים למען ביטחונם האישי".

טיקויטוגה הבהיר כי הוא בטוח שהחיילים שנלקחו בשבי ישוחררו בקרוב, וציין כי הקשרים הטובים של הכוחות עם גורמים ברמת הגולן הסורית יסייעו בכך. "הייתי ממליץ להגביר את כוחותינו בסוריה", הוסיף, על רקע קריאות להסיג את כוחות האו"ם מהמדינה, "אם אנחנו לא נעשה זאת, מי עוד בעולם ירצה לעשות זאת?".

הקרבות הקשים שהתרחשו ביום רביעי האחרון בקוניטרה היו הקשים ביותר שנרשמו לאורך הגבול עם ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה במרץ 2011. קצין צה"ל ואזרח ישראלי נפצעו כתוצאה מזליגת הפצמ"רים ופגזי הטנקים לשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully