וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר החילוני הפך לחרדי: "ראש העיר נכנס בנו"

1.9.2014 / 12:40

שנת הלימודים נפתחה, אך לא בבתי הספר בבית שמש. ועד ההורים בעיר החליט להשבית את הלימודים בשל החלטת העירייה להעביר חלק ממוסד חילוני לחרדים. "עושים כאן צעד אידיאולוגי"

עריכה: גדי וינסטוק

עשרות פעילים מהמחנה הציוני בבית שמש הפגינו הבוקר (שני) סמוך לבית הספר לתרבויות ולשפות בשכונת רמת בית שמש א', במחאה על כוונת העירייה להפוך את המוסד שמהווה גולת הכותרת של המערכת הממלכתית בעיר - לחרדי. חמש ניידות משטרה וכוחות של משמר הגבול אבטחו את פתיחת השערים במוסד הבוקר, אלא שהתלמידים לא נכנסו לכיתות, ויחד עם הוריהם נשארו בחוץ להפגין. בנוסף, הושבתו כל מוסדות החינוך הדתיים-לאומיים בעיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קובעים עובדות בשטח". חומת ההפרדה שהקימה העירייה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחאה באה לאחר שאתמול החליטה העירייה להעביר חלק ממתחם בית הספר החילוני לטובת תלמידי "בית יעקב" החרדים. במחנה הציוני תקפו את ההחלטה ואמרו כי מדובר בצעד ראשון בהפיכת המוסד החינוכי מחילוני לחרדי. שר החינוך שי פירון הבטיח להתערב ולסייע, אלא שאתמול החלו פקחים של העירייה להקים חומת הפרדה בין החלק החילוני לבין זה החרדי בבית הספר, כצעד ראשון למימוש ההחלטה. במקום פרצו עימותים ובתגובה החליטה הנהגת ההורים בעיר להשבית את הלימודים, משום "החלטת העירייה לפגוע באחד מבתי הספר ולהעביר אותו לחרדים ללא הידברות".

חוזרים ללימודים | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
2,105,394 תלמידים פותחים היום את שנת הלימודים
מחקר: כך "נעלמים" מיליונים מתקציב משרד החינוך
פחות בחינות, יותר למידה: מה ישתנה בשנת הלימודים?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משה שטרית, חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, התייחס למחאה ואמר כי ההשבתה היא "בכל בתי הספר בבית שמש, ולא מוגבלת בזמן. פקחים של העירייה הגיעו אתמול, שברו את השרשראות שנעלו את הכניסה והציבו כאן חומה שמפרידה בין הבית ספר החרדי לבית הספר החילוני, שחס וחלילה החרדים לא יראו את החילונים. שר החינוך אומר שהוא איתנו אבל בינתיים הם קובעים עובדות בשטח".

לדברי שטרית, מדובר בפתרון לא מוצלח של העירייה למצוקת הצפיפות בכיתות. "בסך הכול מדובר בחמש כיתות שחרדים ילמדו בהן, זה מה שיפתור את מצוקת הכיתות במגזר החרדי? מנכ"לית משרד החינוך כבר הבהירה לראש העיר משה אבוטבול שהצעד החד-צדדי הזה יעלה לו ביותר כיתות מהחמש שהוא לקח לנו. ראש העיר עושה כאן צעד אידיאולוגי, הוא מוותר על יותר כיתות ממה שהוא הצליח לקחת לנו כדי להיכנס בחילונים, שזו בעצם המטרה שלו".

גורמים בעירייה טוענים מצדם כי קיים מחסור חמור של כיתות לימוד במגזר החרדי בשכונה. "מדובר בצמצום עוול חמור", אמר אחד מהם. "בבית הספר לומדים 140 תלמידים, רובם מובאים בהסעות מחוץ לבית שמש, כשבמוסד מקום ללא פחות מ-500 תלמידים. העירייה ראתה לנכון לנצל כיתות ריקות במתחם בית הספר בתלמידים שבאותה שכונה אין להם היכן ללמוד".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully