וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חיילי או"ם פיליפינים הצליחו להימלט מהמצור בגולן הסורי

31.8.2014 / 5:20

רמטכ"ל צבא הפיליפינים הודיע כי החיילים מכוח האו"ם מארצו נמלטו מהחמושים האיסלאמיסטים מארגון ג'בהת א-נוסרה שכיתרו את מוצביהם, בתום קרב יריות. "אנו קוראים לזה 'הבריחה הגדולה'"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות חיילים פיליפינים מכוח השמירה של האו"ם ברמת הגולן (אונדו"ף) הצליחו לשבור (ראשון) מצור כבן שבע שעות בגולן הסורי, ולהגיע למחוז מבטחים באזור, שממנו לא נשקפת להם סכנה - כך הודיע הלילה רמטכ"ל צבא הפיליפינים, הגרנל גאורגיו פיו קטפאנג. ככל הנראה, החיילים נמלטו לצד הישראלי של הגולן, בדומה לעשרות מהם שעשו זאת אתמול.

לדבריו, הפקחים כותרו על ידי המורדים הסורים מארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, ופתחו בירי לעבר המורדים הסונים. "אנו קוראים לזה 'הבריחה הגדולה'", אמר.

בסך הכל התקיפו אתמול המורדים הסורים 75 חיילים פיליפינים בגולן, שהיו ממוקמים בשני מוצבים המרוחקים ארבעה קילומטרים אחד מהשני. 40 חיילים היו מוצבים ב"מחנה 68" (והם הותקפו בסביבות השעה שש בבוקר אתמול), ואילו 35 חיילים נוספים היו מוצבים ב"מחנה 69". שר ההגנה הפיליפיני, וולטייר גזמין, אמר אתמול כי חיילים בעמדה אחת "חולצו", וחיילים בעמדה אחרת "היו בבוקר תחת מתקפה". מסתמן כי אותם חיילים נמלטו, כאמור, לאחר קרב יריות, וכעת לא נשקפת סכנה לחיילים פיליפינים מכוח אונדו"ף בגולן. החיילים שחולצו מוקדם יותר עשו זאת בחסות חיילים אירים המוצבים גם הם מטעם האו"ם באזור.

עוד בנושא:
ג'בהת א-נוסרה: "חיילי האו"ם נשבו למען ביטחונם"
המורדים השתלטו על מעבר קוניטרה; "לעבוד במטע - כמו קרב"
ארה"ב: "לשחרר באופן מידי את חיילי האו"ם בסוריה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-40 חיילי או"ם מפיגי שנשבו על ידי ג'בהת א-נוסרה בגולן הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי האחרון נשבו 43 חיילים ממדינת פיג'י המשרתים בכוח השמירה של האו"ם ברמת הגולן על ידי ארגון הטרור. אמש פורסמו תמונותיהם על ידי ג'בהת א-נוסרה. באו"ם קראו לשחררם באופן מידי.

הקרבות באזור הגולן החלו אתמול בתום 48 שעות מתוחות ושקטות יחסית. לאחר שאנשי ג'בהת א-נוסרה שבו את עשרות החיילים מפיג'י, הם דרשו מ-75 החיילים הפיליפינים בכוח אונדו"ף, המוצבים בסמוך, להניח את נשקם ולהיכנע. חיילי האו"ם הפיליפינים סירבו והותקפו.

האו"ם פרסם הצהרה שלפיה קיבל ערבויות ממקורות מהימנים לביטחונם של החיילים הפיג'ים. "הם בטוחים ובריאים", לשון ההודעה. עוד נכתב כי לאו"ם דווח כי "החיילים הועברו מאזור הקרוב למקום מבטחים למען ביטחונם האישי".

שרת החוץ האוסטרלית, ג'וליה בישופ, גינתה אתמול את חטיפת החיילים מפיג'י ותבעה את לשחררם לאלתר ללא תנאים. "כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, אוסטרליה דורשת לשחרר את החיילים מכוח השלום של האו"ם באופן מידי", אמרה. היא הוסיפה כי קנברה תנצל את מעמדה במועצת הביטחון ותדאג שהנושא לא ירד מסדר היום. גם מזכ"ל האו"ם, באן בי-מון, קראה לשחרורם המידי של 44 החיילים השבויים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הצד הישראלי במעבר קונטרה, משקיפי האו"ם נמלטו לישראל,  30 באוגוסט 2014. קבוצת תקשורת צפון ביטחוני, מערכת וואלה! NEWS
פקחי או"ם במעבר קוניטרה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת תקשורת צפון ביטחוני

החיילים הפיליפינים שנמלטו הלילה מאימת המורדים הסורים בגולן מצטרפים לעשרות מחבריהם שחצו אתמול את מעבר קוניטרה לעבר הצד הישראלי. ההערכה במערכת הביטחון הייתה כי חיילי אונדו"ף נוספים יצטרפו אליהם מעבר לגבול תוך זמן קצר, מה שככל הנראה אכן קרה.

ביום רביעי הצליחו המורדים הסורים, בראשם ארגון ג'בהת א-נוסרה, להשתלט על צדו הסורי של מעבר קוניטרה ברמת הגולן, והורידו ממנו את דגל סוריה. מאז מנהלים המורדים הסורים קרבות קשים הן עם כוחות מצבא סוריה, המנסים להשתלט על מעבר הגבול, והן עם כוחות או"ם הפועלים בעיקר לחלץ את הפקחים הנמצאים במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המורדים הסורים לאחר שהשתלטו על מעבר קוניטרה ביום חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המורדים מניף את דגל ג'בהת א-נוסרה על אנטנה במעבר קוניטרה, חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמושים מג'בהת א-נוסרה בגולן הסורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully