וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת צרפת התפטרה בשל ביקורת על מדיניותה הכלכלית

הולנד קיבל את התפטרותו של ראש הממשלה ואלס, שמונה רק בחודש אפריל, וביקש ממנו להקים ממשלה חדשה. בימים האחרונים מתחו שרים בכירים ביקורת על "הכניעה" למדיניות הצנע הגרמנית

הממשלה בצרפת התפטרה, שר הפנים מנואל ואלס צפוי להתמנות לראש הממשלה. AP
ראש הממשלה מנואל ואלס/AP

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הגיש את התפטרותו הבוקר (שני) לנשיא פרנסואה הולנד. ארמון האליזה הודיע כי ואלס יקים ממשלה חדשה מחר, "במסגרת הקו שהתווה הנשיא למדינה".

לא נמסרה סיבה לפירוק הממשלה, אך המהלך מגיע ברקע ביקורת חריפה שהשמיעו כלפיה שני שרים הנמנים על הצד השמאלי של המפלגה, שר התעשיה ארנו מונטבור שר החינוך בנואה המון. השניים מתחו ביקורת נוקבת על מדיניותה הכלכלית של הממשלה, והשר מונטבור אף דרש ממנה להנהיג רפורמות כלכליות נרחבות, כשהוא תוקף את צעדי הצנע שרה"מ ואלס מנסה להנהיג. בין היתר, הוא האשים את הממשלה בחיקוי "אובססיית הצנע הגרמנית".

ראש הממשלה ואלס האשים את השר מונטבור ב"חציית קו צהוב". לביקורתו הצטרף שר החינוך, שקרא לממשלה להתמקד פחות בהפחתת הגירעון, ויותר בסיוע למגזר העסקים. השר מונטבור אמר הבוקר, זמן קצר לפני פירוק הממשלה, כי "אין לו חרטה" על הביקורת שהשמיע כלפי ראש הממשלה ואלס.

הממשלה בראשות ואלס הוקמה ב-1 באפריל, יממה אחרי שהסוציאליסטים חוו מפלה צורבת בבחירות המקומיות. ואלס החליף את ז'אן מארק אירו, שסבל מתדמית ירודה בציבור, בשל היותו מזוהה עם מדיניות המיסוי הגבוהה של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully