וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ניסתה לשחרר בני ערובה בסוריה - ונכשלה

יועצת אובמה ללוחמה בטרור מסרה כי הוא אישר בתחילת הקיץ מבצע לחילוץ אמריקנים שנחטפו בידי דאעש, אך לא הצליחו לאתר אותם. גורמים בארה"ב: לא צפויים להרחיב המעורבות בעיראק

מטוסי קרב מסוג F/A-18 ממריאים מנושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון במפרץ הפרסי לתקיפת יעדי דאעש בעיראק. 11 באוגוסט 2014. AP
מטוסי קרב אמריקניים ממריאים לקראת תקיפות בעיראק/AP

צבא ארצות הברית ניסה באחרונה לחלץ בני ערובה אמריקנים המוחזקים בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה במבצע קרקעי ואווירי, אך לא הצליח לאתר אותם – כך נמסר הלילה (חמישי) ממשרד ההגנה. "המבצע כלל מרכיבים באוויר ועל הקרקע והתמקד ברשת של שובים בתוך דאעש", נכתב בהצהרת המשרד. "למרבה הצער, המשימה לא הייתה מוצלחת משום שבני הערובה לא היו נוכחים באתר שנבדק".

היועצת לנשיא ברק אובמה לביטחון לאומי וללוחמה בטרור, ליסה מונקו, מסרה כי הנשיא אישר את המבצע "מוקדם יותר הקיץ". לדבריה, הוא נתן את אישורו משום שצוות הביטחון הלאומי העריך באותה עת שלבני הערובה נשקפה סכנה שהלכה וגברה בכל יום. "הממשל האמריקני היה סבור כי יש בידו מידע מודיעיני מספק, וכשצצה ההזדמנות הנשיא אישר למשרד ההגנה להפעיל כוח כדי להשיב את אזרחינו. למרבה הצער, בסופו של דבר המשימה לא צלחה".

מונקו הסבירה כי אין ביכולתה לחשוף פרטים נוספים בנוגע למבצע, אך הוסיפה כי הנשיא אובמה גאה בכוחות שהשתתפו בו ובאנשי המודיעין שתמכו במאמץ. "על המאמץ שלהם לשמש אות לאלה המעוניינים לפגוע בנו כי ארצות הברית לא תסבול את חטיפת אזרחיה, ולא תחסוך באמצעים כדי להבטיח את ביטחונם ולחייב את שוביהם לתת את הדין על מעשיהם", הוסיפה מונקו.

עוד על דאעש:
מדוע סרטון ההוצאה להורג פורסם דווקא עכשיו? פרשנות
עיראק: מתקפה משולבת לכיבוש תיכרית מידי דאעש
"המדינה האיסלאמית" לאמריקנים: "נטביע אתכם בדם"

נשיא ארה"ב ברק אובמה – הבית הלבן, אוגוסט 2014. AP
"דאעש אינו מייצג שום דת". אובמה/AP

ההודעה באה יומיים בלבד לאחר שאנשי ארגון דאעש בעיראק פרסמו סרטון המתעד את הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנעלם בסוריה ב-2012. הוא היה האמריקני הראשון שהוצא להורג בידי ארגון הטרור הסוני, שהצליח בתקופה האחרונה לכבוש שטחים מעיראק ולבסס חליפות החולשת על אזור נרחב, המתפרש מסוריה וכמעט עד גבול איראן. בסרטון נראה חטוף נוסף, שזוהה כעיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף, והחוטף, בעל מבטא בריטי, איים כי יוציא להורג גם את סוטלוף אם ארצות הברית לא תעצור את המתקפה הצבאית נגד דאעש בעיראק.

אובמה הביע אמש זעזוע מרצח העיתונאי, והתחייב כי ארצו תעשה כל שיידרש כדי להגן על אזרחיה. אובמה כינה את ארגון דאעש "סרטן", ואמר כי מדובר במעשה אלימות "שזעזע את המצפון של העולם כולו". אובמה ציין כי אנשי הארגון רצחו אזרחים חפים מפשע, עינו, אנסו ושיעבדו נשים וילדים, ושמו להם מטרה לפגוע במוסלמים, בנוצרים ובבני מיעוטים דתיים. "דאעש אינו מייצג שום דת. הקורבנות שלהם ברובם מוסלמים, ושום דת אינה מחנכת את אנשיה לטבוח בחפים מפשע. שום אל לא היה תומך במה שהם עשו אתמול ובמה שהם עושים בכל יום", אמר אובמה בהצהרה לעיתונאים.

זמן קצר לאחר הצהרתו של הנשיא אובמה הודיע משרד ההגנה האמריקני כי כלי טיס של חיל האוויר ביצע 14 תקיפות מהאוויר באזור מוסול שבעיראק. על פי ההודעה, בתקיפה נגרם נזק לג'יפים ולמשאיות של לוחמי דאעש וכן למאגר חומר נפץ של הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
"לא ישנה את התכניות". תיעוד ההוצאה להורג של ג'יימס פולי/צילום מסך, יוטיוב

עד כה שלח צבא ארצות הברית יותר מ-800 חיילים לעיראק כדי לסייע בלחימה נגד דאעש, וגורם אמריקני אמר אמש כי מחלקת המדינה האמריקנית ביקשה לשלוח 300 חיילים נוספים. עם זאת, גורמים רשמיים אחרים אמרו כי למרות הזעזוע מההוצאה להורג האכזרית של פולי, לא סביר שאובמה יעמיק את המעורבות הצבאית בעיראק ובסוריה, וככל הנראה ימשיך לפעול באמצעות תקיפות מהאוויר.

הגורמים הסבירו כי אין כרגע תכניות לשנות באופן משמעותי את המערכה המתנהלת כעת נגד דאעש בעיראק, וגם לא להרחיב את הפעולה הצבאית לסוריה השכנה. "מנקודת מבט צבאית, איני סבור שזה ישנה משהו", אמר אחת הגורמים בהתייחסו לרצח העיתונאי. "מטרת הצבא מעולם לא הייתה להשפיל את דאעש, אלא להגן על הכוחות ועל המתקנים האמריקניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully