וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה האיסלאמית" לאמריקנים: "נטביע אתכם בדם"

19.8.2014 / 1:16

הארגון האיסלאמיסטי פרסם סרטון, בו נראה חייל אמריקני שראשו נערף, והבטחה לארצות הברית: "אמריקנים בכל מקום יותקפו", אם ימשיכו התקיפות האוויריות. אובמה: "נמשיך לפעול"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שהשתלטו על אזורים נרחבים בעיראק ובסוריה, והביאו לתקיפות האמריקניות הראשונות בעיראק מאז עזיבת מרבית הכוחות מהמדינה בשנת 2011, הזהירו אמש (שני) את ארצות הברית כי אמריקנים "בכל מקום שהוא" יותקפו, אם התקיפות האוויריות יפגעו בלוחמים האיסלאמיסטים.

כורדים בהפגנת תמיכה בכוחות פשמרגה מול הקונסוליה האמריקנית באירביל, צפון עיראק. 11 באוגוסט 2014. רויטרס
"תודה לך, ארצות הברית". הפגנת תמיכה של הכורדים בארצות הברית בארביל, בירת המחוז האוטונומי הכורדי בצפון עיראק/רויטרס

בסרטון ששחרר הארגון, נראה צילום של אזרח אמריקני שראשו נערף במהלך הלחימה לפני נסיגת הכוחות האמריקניים, כמו גם חיילים שנהרגו מאש צלפים. לצד התמונות הקשות, הופיע כיתוב באנגלית: "נטביע את כולכם בדם".

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
בריטניה: נפעל נגד דאעש, אך לא ניכנס לעוד מלחמה
המשבר בעיראק: "הכורדים כבשו מחדש את סכר מוסול"
"דאעש מתכנן מתקפת טרור בארה"ב או באירופה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוסי קרב מסוג F/A-18 ממריאים מנושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון במפרץ הפרסי לתקיפת יעדי דאעש בעיראק. 11 באוגוסט 2014. AP
מטוסי קרב מתכוננים לתקיפה, נושאת המטוסים ג'ורג' וושינגטון/AP

התקיפות האוויריות שביצע חיל האוויר של ארה"ב בצפון עיראק נועדו לסייע לכוחות המיליציה הכורדית, הפשמרגה, שפועלים להשתלט מחדש על האזורים שנכבשו על ידי דאעש. הארגון הכריז על הקמת חליפות איסלאמית בשטחים שבשליטתו בעיראק ובסוריה, ושואף להרחיבה.

הכוחות הכורדים, בסיוע האמריקנים וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית, פעלו בימים האחרונים למניעת הטבח במיעוט היזידי בצפון עיראק ובחלקים של סוריה, ובתוך כך שחרור אלפי היזידים הלכודים על הר סינג'ר, תחת מצור של אנשי דאעש.

האם דאעש עומדים להכחיד את השפה הארמית?

גורמי מודיעין אמריקניים אף העריכו כי אנשי "המדינה האיסלאמית" מתכננים להוציא לפועל מתקפת טרור גדולה נגד מטרות בארצות הברית או באירופה. לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע האחרון ברשת "בלומברג", מפי חמישה גורמי מודיעין, ישנן עדויות לכך שהארגון מפעיל תאים רדומים בעולם, מחוץ לעיראק ולסוריה.

לוחמים כורדים בצפון עיראק. רויטרס
"יקבלו עזרה בינלאומית רבה". כוחות הפשמרגה בצפון עיראק, אתמול/רויטרס

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש, אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי דאעש מהווה איום לעיראק ולכל מדינות האזור. לדבריו, "יש לנו אסטרטגיה ארוכת טווח להתמודדות אתו". הוא הבהיר כי המטרה הראשית היא שיתוף פעולה עם הכוחות העיראקיים, ולא פעולה אמריקנית עצמאית.

"נמשיך לפעול צבאית בעיראק כדי להגן על אנשינו", הבהיר אובמה, "אנחנו רואים התקדמות חשובה בעיראק, נצטרך לראות באיזו אפקטיביות תעבוד הממשלה העיראקית. אם התהליך הפוליטי שם יתקדם המהירות, הם יקבלו עזרה בינלאומית רבה".

יזידים שנמלטו מבתיהם בעיר גואר ממתינים במחסום לשוב לעיר, 18 באוגוסט. רויטרס
פליטים יזידים ממתינים לשוב לבתיהם במחסום בצפון עיראק/רויטרס

לאחרונה מונה חיידר עבאדי לראשות הממשלה, לאחר הדחתו של נורי אל-מאליכי מהתפקיד, שספג ביקורת קשה בגין חוסר יכולתו, לטענת מתנגדיו, לייצג את כל חלקי העם העיראקי, ולאחד את השורות נוכח האיום של האיסלאמיסטים הסונים.

מינויו של עבאדי זכה לתמיכה נרחבת מגורמים במדינה ובקהילה הבינלאומית. אל-מאליכי, שסרב בתחילה לוותר על כיסאו, הודיע לבסוף כי הוא מפנה את המקום לעבאדי ומעניק לו את גיבויו המלא, על מנת להתמודד עם המשבר הקשה בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully