וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נחשפה רשת טרור של חמאס שתכננה להפיל הרשות

19.8.2014 / 0:09

ברקע ניסיונות אבו מאזן לפשר בין ישראל וחמאס, סיכלו שב"כ וצה"ל כוונה להשתלט על הגדה בפיגועים שתוכננו לצאת מירושלים, חברון, שכם ויריחו. היוזם: סאלח אל-ערורי, שכונה "מוחמד דף של הגדה"

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
התכנית להפלת הרשות הייתה בידיעתו. חאלד משעל/רויטרס

ברקע הניסיונות של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להוביל הסדרה בין ישראל לבין חמאס ברצועת עזה, הותר אתמול (שני) לפרסום כי שירות הביטחון הכללי וצה"ל חשפו במהלך החודשים האחרונים כוונה של פעילי חמאס בכירים בגדה המערבית ובחו"ל להפיל את הרשות הפלסטינית על ידי סדרת פיגועי טרור, כך על פי החשד. לטענת שב"כ והצבא, הפעילות הוכוונה ומומנה על ידי מפקדת חמאס בטורקיה בראשות סאלח אל-ערורי, שגורש לחו"ל ב-2010 וכונה בעבר "מוחמד דף של הגדה המערבית".

התכנית, שמוגדרת בישראל כ"מסוכנת ביותר של חמאס מאז שנות ה-80", הייתה לטענת גורמי הביטחון בידיעתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, היושב בקטאר. במסגרתה, כך על פי החשד, היו אמורות לצאת חוליות טרור מהערים ירושלים, חברון, שכם ויריחו ומ-37 כפרים פלסטיניים נוספים, לבצע פיגועים קשים נגד מוסדות הרשות ועל ידי כך להשתלט על יהודה ושומרון.

לדברי כוחות הביטחון, אל-ערורי היה אחראי על גיוס הפעילים והעברת המימון לפעילות הטרור, בין היתר בעזרת מפקדה קדמית שישבה בירדן. מערך השליחים במדינה הצליח להחדיר לישראל מיליוני שקלים, אשר שימשו לרכישת אמצעי לחימה ודירות מסתור במקומות שונים. במסגרת סיכול הפעולה, נעצרו 93 פעילי חמאס, חולטו כספי טרור של חמאס בסכום הנאמד ביותר מ-600 אלף שקלים ונתפסו אמצעי לחימה מגוונים, בהם 24 רובים מסוג M-16, שישה אקדחים, שבעה מטולי רקטות, מחסניות ותחמושת רבה. גורם ביטחוני בכיר התייחס לחשיפת התשתית במהלך החודשים מאי-אוגוסט, וטען כי "מדובר בחדירה מודיעינית עמוק מאוד ללב חמאס. כל הפעילות סוכלה מבעוד מועד".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
הסכם, אש נקודתית או הסלמה: התסריטים בתום הפסקת האש
לחץ מערבי על בית הדין בהאג למנוע חקירה נגד ישראל
ליברמן על הח"כים שנסעו לקטאר: "מייצגים טרור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כונה "מוחמד דף של הגדה המערבית". סאלח אל-ערורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראש התשתית הצבאית עמד לפי החשד ריאד נאצר, תושב הכפר דיר-קדיס שליד רמאללה בן 38, שריצה בעבר כמה תקופות מאסר בגין פעילות בחמאס, ונעצר שוב במאי האחרון במסגרת חשיפת התכנית הנוכחית. נאצר, מראשי הנהגת חמאס ברמאללה, גויס בחודש מרץ 2010 על ידי אל-ערורי במהלך נסיעה של השניים לגשר אלנבי המקשר בין ישראל לירדן, רגע לפני הגירוש של האחרון לחו"ל. בחקירתו סיפר נאצר כי אז הודיע לו אל-ערורי כי הוא ממנה אותו להקים את התשתית ואת גיוס הפעילים, שכללו מהנדסים, סטודנטים, אסירים משוחררים ופעילים בכירים מהזרוע הצבאית של חאמס, עז א-דין אל-קסאם. לפעילות הטרור גויסו גם מהנדסים ואקדמאים כדי לסייע בהכנת מטעני חבלה, רקטות ויצירת סליקים להסתרת אמצעי הלחימה הרבים, כולל בניית מקומות מסתור.

בראש התשתית הירדנית, שהייתה אחראית על העברת הכספים והחיבור בין אנשי חמאס ביהודה ושומרון לבין פעילי הארגון בחו"ל, עמד לטענת השב"כ וצה"ל עודה זהראן, בן 54, במוצאו מהכפר דיר אבו משעל שבאזור רמאללה, המתגורר משנת 2006 בעיר זרקא שבירדן. זהראן, שהיה כלוא בישראל במשך חמש שנים, היה אמון על ניהול העברת הכספים בציר שבין ירדן-טורקיה-יהודה ושומרון.

בין העצורים הבולטים הנוספים בתשתית ניתן למצוא את מג'די מפארג'ה, תושב בית ליקיא שליד מודיעין. לדברי גורמי ביטחון, הוא גויס במלזיה ועבר אימונים בנושא הצפנת איגרות ותקיפת מחשבים. הוא נעצר ב-22 במאי, ובחקירתו הודה כי שימש כשליח איגרות של התשתית הצבאית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התכנית המסוכנת ביותר של חמאס מאז שנות ה-80". כמה מהמעורבים המרכזיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עצורים נוספים:

סאלח ברכאת, אזרח ישראלי, תושב בית צפאפא שבדרום ירושלים. הוא נחשב פעיל בכיר במערך "הדעווה", התשתית האזרחית-חברתית, של חמאס בירושלים, ושימש שליח של התשתית לירדן בין השנים 2012-2010. הוא נעצר ב-1 ביולי, ובחקירתו הודה כי העביר מסרים צבאיים בין השטח בגדה לאנשי חמאס בחו"ל.

מחמוד אבו דאוד, בן 26, תושב ואדי אל-הריה שבאזור חברון. אבו דאוד הוא פעיל חמאס, שהיה כלוא בעבר כמה פעמים בישראל. הוא נעצר מנהלית ב-13 בינואר האחרון והועבר לחקירת שב"כ ב-1 ביולי. מהחקירה עלה כי הוא פעל לגיוס חוליות צבאיות לביצוע פיגועי חטיפה, מטעני תופת וירי.

מחמוד שריתח, בן 28, תושב מזרעה אל-קבליה שבאזור רמאללה. שריתח הוא פעיל חמאס שהיה כלוא בעבר כמה פעמים בישראל. הוא נעצר מנהלית ב-12 בפברואר האחרון והועבר לחקירת שב"כ ב-13 ביוני. בחקירתו הוא הודה כי עסק בהכנסת כספי טרור לגדה, וכמי שעמד בראש חוליה שתפקידה היה לרכוש אמצעי לחימה עבור התשתית.

מחמוד עדוין, בן 27, תושב מחנה הפליטים אל-עזה הסמוך לבית לחם. עדוין הוא פעיל חמאס שהיא כלוא בעבר כמה פעמים בישראל. טרם מעצרו שימש כבכיר בתא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת אבו דיס. הוא נעצר ב-1 ביוני האחרון. הוא הסגיר בחקירתו שלושה רובים ואקדח.

מחמוד כפאיה, בן 24, תושב העיירה ביתוניא שליד רמאללה. כפאיה הוא פעיל חמאס שהיא כלוא בעבר כמה פעמים בישראל. טרם מעצרו שימש בתא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת אבו דיס. הוא נעצר ב-27 ביוני 2014. הוא הסגיר בחקירתו 19 רובים וחמישה אקדחים.

יחיא עטאבן, בן 37, תושב הכפר דיר אבו משעל שבאזור בנימין. עטאבן הוא פעיל חמאס שהיא כלוא בעבר כמה פעמים בישראל. הוא נעצר ב-28 ביוני האחרון. בחקירתו הוא הודה כי גויס על ידי צאלח אל-ערורי לעמוד בראש חוליה צבאית, וכי לאחר גיוסו פעל לקדם פעילות צבאית.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully