וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ריבלין: "ההסתה נגד מחמוד ומורל מקוממת ומדאיגה"

17.8.2014 / 13:12

לאחר שבית המשפט החליט לאפשר את הפגנת ארגון להב"ה במרחק 200 מטר מאולם האירועים שבו יתחתן הזוג, נשיא המדינה הביע תמיכה בהם: "לא חייבים לשמוח אך כולם חייבים בכבודם"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (ראשון) להפגנה שמתכנן ארגון להב"ה למניעת התבוללות נגד חתונתם של בני הזוג מורל מלכה ומחמוד מנסור הערב בראשון לציון, ואמר כי קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. "מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו", כתב הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו.

ריבלין הוסיף כי לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של בני הזוג, אך כולם חייבים בכבודם. "יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות, ואולם להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית", הוסיף. "ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית. עם חופשי אנחנו בארצנו, בדעה ובפעולה ואני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה".

עוד בוואלה! חדשות:
בנט: להפסיק מיד את המו"מ עם חמאס ולפתוח המעברים
מצב חירום בסנט לואיס: פצוע אנוש בהפגנה בשעת העוצר
התפרצות האבולה: מי יקבל את הטיפול הנדיר לנגיף?

ראובן ריבלין בטקס לזכר חללי אלטלנה, בית העלמין נחלת יצחק. יותם רונן
"להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית". ריבלין/יותם רונן

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון עיריה מרדכי החליטה היום לאפשר את קיומה של ההפגנה המתוכננת, אך קבעה בהסכמת שני הצדדים כי היא תיערך במרחק של 200 מטרים ומעלה מאולם האירועים שבו מתקיימת החתונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"היה היום יום קשה, אבל אני שמח שבית המשפט קיבל את הבקשה שלנו. הוא הוציא להם צו, אני מקווה שכולם יגיעו ולא יהיה חיכוך", אמר החתן, מחמוד, בתום הדיון. "זה מעצבן שביום החתונה שלי אני כאן אבל קיבלנו את מה שרצינו. אנחנו חיים בדו-קיום ונמשיך לחיות בדו-קיום. אני רוצה לחיות את החיים שלי בלי שאיש יפריע לי".

בדיון, שנקבע בעקבות פניית בני הזוג בבקשה להוציא צו מניעה האוסר על פעילי הארגון להפגין מחוץ לחתונתם, אמרה נציגת המשטרה כי עד כה לא הוגשה בקשה להפגנה, ועל כן טרם ניתן אישור לקיים הפגנה. היא הוסיפה כי המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים כדי לדאוג לשלום הציבור. "ניערך בהתאם, ואם יהיה חשש לשלום הציבור או יחרגו מהתנאים שבית המשפט קבע, אז נתערב".

מחמוד מנסור שעומד להתחתן עם מורל מלכה בת זוגו היהודייה. אוגוסט 2014. באדיבות המצולמים
החתן, מחמוד מנסור/באדיבות המצולמים

"אין בעיה עם זה שהדעה תישמע, אני לא מעוניין לפגוע בחופש הביטוי, אבל כתוצאת מהשמעת הדעה יש סיכוי סביר להתלקחות אלימה ויותר מזה", אמר בדיון בא כוחם של בני הזוג, עו"ד יניב שגב. "שיקיימו הפגנה עשרה קילומטר מהאולם. אם אין כוונה לעשות דברים שאני חושש שהולכים לעשות, מה הבעיה עם זה?"

פעיל הימין הקיצוני עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את ארגון להב"ה ואת המנכ"ל בנצי גופשטיין, הציג בדיון תקדימים משפטיים לפסילת הבקשה, והתעקש כי מדובר בחופש הביטוי והדמוקרטיה למחות ולהפגין. "טוב שגם החתן מחתונת ההתבוללות יבין שכאן זו מדינת ישראל וזכותו של מרשי ושל ארגון להב"ה לצעוק ולמחות נגד תופעה חמורה וקשה מאין כמוה. המחאה תתקיים כמתוכנן, ומלבד הצעקות נגד ההתבוללות לימדנו היום את השמאלנים דמוקרטיה מהי", אמר עו"ד בן גביר.

הזמנה לחתונתם של מורל מלכה ומחמוד מנסור שפורסמה בעמוס הפייסבוק של ארגון להב"ה. אוגוסט 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, צילום מסך
הזמנת החתונה שהופצה ברשתות החברתיות/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק

בני הזוג הגישו את הבקשה לבית המשפט לאחר הטרדות חוזרות ונשנות מצד אנשי ארגון להב"ה בשבוע שעבר. בין היתר הפיצו חברי הארגון את ההזמנה לחתונה וקראו ברשתות החברתיות להגיע ולחרב אותה "בשם מניעת ההתבוללות", וכן ספגו בני הזוג הטרדות בטלפון ואיומים בדרישה לבטל את החתונה. מלבד צו המניעה שביקשו השניים מבית המשפט להוציא, הם ביקשו גם צו למניעת הטרדה מאיימת.

"אנחנו רוצים שבית המשפט יאסור עליהם להפגין מול האירוע שלנו, ואם הם יחליטו בכל זאת להפגין אז שזה יהיה ברדיוס רחב", מסרו בני משפחת החתן והכלה לפני הדיון. "אנחנו מבינים שיכולה להיות פה פגיעה בשלום הציבור, בלי קשר לפגיעה באירוע האישי והפרטי שלנו, שהפך להיות נחלת הכלל. נוסף על כך, ביקשנו גם צו להטרדה מאיימת, שזה אומר לא להתקשר ולאיים ולפנות אל הזוג". משטרת ישראל כבר הודיעה לחתן ביום שישי כי עליו לשכור מאבטחים פרטיים כדי לשמור עליהם ועל האורחים וכדי למנוע פגיעה בביטחון הציבור.

"נגרום לבנות אחרות לחשוב פעמיים"

בתגובה לבקשה אמר אתמול גופשטיין עצמו: "כנראה שהחתן חושב שאנחנו חיים במדינה איסלאמית ולכן הוא מגיש בקשות שכאלה. ישראל היא דמוקרטיה ומותר לי למחות נגד תופעה שהיא חמורה". אמש הוא פרסם הודעה שבה קרא לציבור לבוא להפגין. "לצערנו, לא נצליח לבטל את החתונה, אבל אנחנו באים למחות על הנבלה וכדי לגרום לבנות אחרות שחושבות על זה לחשוב פעמיים".

לאחר שבית המשפט הכריע בנושא, אמר בן גביר: "זהו ניצחון חשוב לחופש הביטוי. טוב שגם החתן מחתונת ההתבוללות יבין שכאן זו מדינת ישראל וזכותו של מרשי ושל ארגון להבה לצעוק ולמחות נגד תופעה חמורה וקשה מאין כמוה. המחאה תתקיים כמתוכנן ומלבד הצעקות נגד ההתבוללות לימדנו היום את השמאלנים דמוקרטיה מה היא".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully