וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בסנט לואיס: פצוע אנוש בהפגנה בשעת העוצר

המחאה על מותו של הצעיר השחור מייקל בראון נמשכת זה שבוע. כ-150 מפגינים התאספו בפרבר פרגוסון והפרו את העוצר הלילי. אדם אחד נפצע אנוש מירי. עוד שבעה נעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: אריק ניקיפורוב

כ-150 מפגינים התאספו זה הלילה השביעי ברצף בפרגוסון, פרבר של העיר סנט לואיס במיזורי, כדי למחות על מותו של הצעיר השחור מייקל בראון, שנורה למוות בידי שוטר. מפגינים התקהלו בעיר לפנות בוקר (ראשון) על אף העוצר הלילה שהוכרז בה מחצות עד השעה 5:00. אדם אחד נפצע אנוש מירי. שבעה נעצרו.

המפגינים, שגילם צעיר מאלה שנראו ברחובות העיר בימים האחרונים, צעדו במחאה לעבר השוטרים, שתחילה לא הגיבו. לאחר כ-45 דקות החלו השוטרים לפזר את המפגינים שהפרו את העוצר, על ידי שימוש ברימוני עשן. לפי דיווחים מסוימים, מדובר בגז מדמיע, אולם כוחות המשטרה במקום מתעקשים כי מדובר ברימוני עשן בלבד.

הלילה הכריז מושל מיזורי, ג'יי ניקסון, על מצב חירום במדינה ועל עוצר בפרגוסון, שם פרצו המהומות בשבוע שעבר, לאחר שבראון, נער שחור בן 18, נהרג מירי על ידי השוטר הלבן דוריאן ווילסון. בראון נורה על אף שלא היה חמוש. שלשום נודע כי בראון גנב סיגרים מחנות בעיר, אך השוטר לא ידע זאת בזמן שירה בו.

עוד בנושא:
המהומות בסנט לואיס: הצעיר השחור שנהרג - גנב סיגרים
סנט לואיס ממשיכה לבעור במחאה על הרג צעיר שחור
מהומות בסנט לואיס אחרי שצעיר שחור נורה למוות

אמש קיים ניקסון כינוס בפרגוסון, שבו התייחס למהומות ולהתנהגות המפגינים בימים האחרונים. "עיני העולם נישאות אלינו. זהו המבחן שיראה אם קהילה, הקהילה הזאת, כל קהילה, יכולה לשבור את מעגל הפחד, אי האמון והאלימות, ולהחליפם בשלום, חוזק ובסופו של דבר, בצדק", אמר. "הציבור חייב להיות מוגן, אנחנו לא יכולים להיות חשופים למעשי ביזה ולפשע בלילה, אי אפשר שאנשים יחיו בפחד", אמר ניקסון בתגובה לכעס שהביע הקהל בעת שהכריז על העוצר.

המהומות הגיעו לשיאן שלשום, כשהמונים נהרו לרחובות והפגינו ב-90 ערים שונות ברחבי המדינה. מאז החלו ההפגנות עצרה משטרת פרגוסון כ-20 בני אדם, בהם גם שני עיתונאים, מכלי התקשורת "וושינגטון פוסט" ו"האפינגטון פוסט". העיתונאים שוחררו שעות ספורות לאחר שנעצרו, בלי שניתן כל הסבר או הוגש כתב אישום. בנוסף, נעצר גם פעיל חברתי שסיקר את המהומות ברשתות החברתיות.

משפחתו של בראון, תומכיה והמפגינים דורשים בימים האחרונים שהקצין שירה בבראון יועמד לדין בגין רצח. בני המשפחה ביקשו להרגיע את הרוחות ואמרו שבנם לא היה מושלם. "בבקשה, המשיכו להפגין בצורה שקטה", אמר בן דודו של בראון, אריק דיוויס. עם זאת, המשפחה גם העבירה ביקורת על התנהלות המשטרה ועל מה שנראה לדבריהם כ"ניסיון של המשטרה להצדיק הוצאה להורג בסגנון רצח". משרד המשפטים בארצות הברית פתח בחקירת הירי, למקרה שתמצא הפרה של זכויות האזרח. כמו כן, נפתחה גם בדיקה בנוגע להתנהלות משטרת סנט לואיס.

מהומות העיר פרגוסון אחרי הירי בנער השחור מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי, 16 באוגוסט 2014. GettyImages
יצאו להפגין ב-90 ערים שונות במדינה/GettyImages

מפקד משטרת פרגוסון, תומאס ג'קסון, חשף שלשום במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת, פרטים חדשים אודות הפרשה, בהן תמונות ממצלמות אבטחה בהן נראה בראון כשהוא שודד לכאורה חנות בעיר. למרות הפרטים שחשף, גרסת המשטרה לירי שונה בתכלית מגרסתם של עדי ראייה. על פי גרסת המשטרה, ווילסון ביקש מבראון שהלך על הכביש לעבור למדרכה, אז נכנס בראון למכונית הסיור ונאבק בווילסון תוך ניסיון להגיע לאקדח שלו. ווילסון, אשר נפצע בפניו במהלך המאבק, ירה בבראון לצורך הגנה עצמית כמה פעמים.

אך לדברי דוריאן ג'ונסון בן ה-22, אשר הלך יחד עם בראון בערב בו מת, ולדברי עדי ראייה נוספים, ווילסון תפס את בראון מחלון ניידת הסיור, בזמן שהנער ניסה להימלט. עוד הם הוסיפו כי בראון הרים את ידיו לאות כניעה כמה פעמים – אך השוטר יצא מהמכונית וירה בו כמה פעמים, בראש ובחזה.

מהומות העיר פרגוסון אחרי הירי בנער השחור מייקל בראון – סנט לואיס, מיזורי, 16 באוגוסט 2014. GettyImages
מפגין בפרגוסון, אתמול/GettyImages
שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון. רויטרס
שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully