וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההודעה שהלחיצה את רוסיה: "מדבדב מתפטר בבושה"

האקרים מקבוצת "שלטיי בוטליי" ("האמפטי דמפטי") פרצו לחשבון הטוויטר של ראש הממשלה הרוסי ובמשך חצי שעה פרסמו בשמו הודעות התפטרות. "בכוונתי לחפש קריירה כצלם מקצועי"

דמיטרי מדבדב עם מצלמה - 2011. AP
מדבדב מדגים את כישורי הצילום שלו באקדמיה צבאית ב-2011/AP

פצחנים (האקרים) פרצו לעמוד הטוויטר הרשמי של ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב, ופרסמו בשמו הודעת התפטרות. הפריצה התרחשה הבוקר (חמישי) ונמשכה כחצי שעה. בכמה ציוצים שפורסמו בשם מדבדב, נכתב כי הוא החליט להתפטר מתפקידו משום שהוא "מתבייש בפעילות הממשלה". עוד נכתב כי בכוונתו לחפש אפיקי קריירה חדשים כצלם מקצועי.

ההודעה הראשונה פורסמה בשעה 10:10, מיד עם פתיחת המסחר בבורסות של מוסקבה. "החלטתי לפרוש ממשרתי בגלל שאני מתבייש בממשלתי. אני מצטער", נכתב בשם מדבדב בחשבונו בשפה הרוסית. ככל הנראה מדובר בחיקוי של דברים דומים שכתב בשבוע שעבר סגן שר הכלכלה הרוסי, סרגיי בלייקוב, שהודח מתפקידו בשל ביקורת שמתח על הנשיא ולדימיר פוטין.

בהודעות נוספות שפורסמו בחשבונו של מדבדב נכתב כי ברצונו להטיל חרם על שימוש בחשמל, ופורסמה עקיצה לפוטין: "כבר הרבה זמן רציתי להגיד לך Vova, אתה טועה".

חדשות נוספות מהעולם
כך הושבתה בטעות רשת האינטרנט של מדינה שלמה
סנט לואיס ממשיכה לבעור במחאה על הרג צעיר שחור
מיוחד: הצצה נדירה למפלצות של "המדינה האיסלאמית"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – סוצ'י, אוגוסט 2014. רויטרס
"וובה טועה". נשיא רוסיה פוטין, אמש בסוצ'י עם נשיא מצרים סיסי/רויטרס

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודיע תוך זמן קצר כי חשבון הטוויטר של מדבדב נפרץ. פצחנים שהזדהו בשם "שלטיי בוטליי" ("האמפטי דמפטי") קיבלו אחריות לתעלול. "פרצנו לחשבונות הג'ימייל של ראש ממשלה מסוים. יש בידינו תכנים שהורדנו משלושה מכשירי אייפון שברשותו". קבוצה זו מטרידה את ממשלת רוסיה כבר כמה שנים, אך מסתמן כי עד כה לא נגרם נזק משמעותי ממעשיה. ב-2013 השיגו אנשיה את נאום ראש השנה החדשה שהתכוון לשאת פוטין, והדליפה אותו לעיתונות. שירותי הביטחון חסמו בתגובה את הבלוג של הקבוצה.

"הודעתו" של מדבדב על רצונו להפוך לצלם אינה מפתיעה: ראש הממשלה הרוסי, שבעבר כיהן כנשיא המדינה, נודע כצלם מושבע, ונוהג לקחת עמו מצלמות מקצועיות לטיוליו מעבר לים. הוא מפרסם את תצלומיו באינסטגרם ובטוויטר. בשנה שעברה אף נערכה בסין תערוכה עם תצלומיו הנבחרים. מדבדב הוא מהמנהיגים הראשונים בעולם שהחלו לתקשר באופן שוטף עם הציבור דרך הטוויטר, ונחשב לחובב ידוע של מוצרי אפל, ובפרט של האייפון (בסרטון: מדבדב מספר על תחביב הצילום).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
LIVE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully