וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנט לואיס ממשיכה לבעור במחאה על הרג צעיר שחור

המשטרה בפרבר פרגוסון נאבקת זה הלילה הרביעי עם הפגנות סוערות אחרי ששוטר ירה למוות במייקל בראון, בן 18. עיתונאים נעצרו וסנאטורית רוססה בגז. התובע הכללי פתח בחקירה

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

לפחות עשרה בני אדם, בהם שני עיתונאים, נעצרו לפנות בוקר רביעי) במהומות בעיר פרגוסון שבבמחוז סנט לואיז, במיזורי. ההפגנות בעיר נמשכות מאז יום שבת, במחאה על מותו של מייקל בראון, צעיר שחור בן 18, שנפגע מירי שוטר. עדי ראייה סיפרו שבראון הרים את ידיו באוויר על מנת להראות שאינו חמוש, אולם נורה כמה פעמים בראשו ובחזהו.

במשטרה לא מנדבים פרטים על אודות הירי וטוענים כי הצעיר נהרג במהלך עימות עם שוטר בניידת. הפגנות, שבהן מניפים מוחים את ידיהם באוויר תוך צעקות "אל תירו", נמשכות גם הבוקר. התובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, פתח בחקירת המקרה, שהוביל לאלימות ולמעשי ביזה בפרבר שרוב תושביו שחורים.

שני העיתונאים, מכלי התקשורת "וושינגטון פוסט" ו"האפינגטון פוסט" שוחררו שעות ספורות לאחר שנעצרו, ללא הסבר או כתב אישום. בנוסף, נעצר גם פעיל חברתי שסיקר את המהומות ברשתות החברתיות. המשטרה בפרגוסון, שמנסה להשתלט על המהומות, השתמשה בגז מדמיע לפיזור כ-350 מפגינים. מפגינים טענו כי נורו לעברם אף כדורי גומי.

עוד בנושא:
צבע עור על כסא הנאשמים: המשפט שזיעזע את ארה”ב
זעם בארה”ב: צעיר אפרו-אמריקני נהרג מירי שוטרים
רצח צעיר שחור הוביל למהומות וביזה בסנט לואיס

שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון. רויטרס
המהומות בפרגוסון, אמש/רויטרס

שוטר ששוחח עם ה"ניו יורק טיימס" טען כי בקבוק תבערה הושלך לעבר קו השוטרים וכי כמה מהמפגינים ניסו להבעיר אש במקום. מאז יום ראשון, נעצרו כ-40 בני אדם על ידי המשטרה בעיר.

מריה צ'אפל-נדאל, חברת הסנאט של מיזורי מטעם המפלגה הדמוקרטית, סיפרה כי שוטרים ריססו לעברה גז פלפל במהלך הפגנה שנערכה אמש בעיר. במסיבת עיתונאים שכינס אתמול מפכ"ל משטרת פרגוסון טום ג'קסון, היא שאלה אותו: "רציתי לדעת האם עומדים לרסס אותי שוב בשעה שאפגין בשקט".

מותו של בראון מצטרף לשורת אירועים בתקופה האחרונה בארצות הברית, שבהם צעירים שחורים נהרגו על ידי שוטרים. הבולט שבהם הוא מקרה טרייבון מרטין, שנורה בפלורידה על ידי מתנדב המשמר האזרחי ג'ורג' צימרמן - שזוכה בשנה שעברה מאשמת רצח. הזיכוי עורר מחאה בקרב אפרו-אמריקנים רבים בארצות הברית, שטענו כי מרטין נרצח בשל צבע עורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון. רויטרס
מעצר צעיר שמניף את ידיו באוויר במהלך ההפגנות, הלילה/רויטרס

מאז מותו של בראון מתאספים כל לילה מאות מפגינים בעיר, במקום שבו אירע הירי, ומוחים על האלימות המשטרתית, כשמהצד השני פועלת המשטרה כדי להשתלט על הסדר. "נמאס לי להיות מקופח בגלל צבע העור שלי", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס מפגין בן 18, "נשבר לי מהאלימות המשטרתית ואני כועס על מה שהם עשו למייקל בראון. אני מתכוון להמשיך לבוא לפה לילה אחרי לילה עד שנקבל צדק".

במשטרה, מצדם, מסרבים להתייחס עדיין לפרטי המקרה עצמו, ואף לפרסם את פרטיו של השוטר שביצע אותו - מחשש לביטחונו, לדבריהם - דבר שזכה לביקורת על ידי המפגינים ותומכיהם. לדברי המשטרה, השוטר, שנפצע בפניו במהלך "מאבק" עם הצעיר, הושעה מתפקידו בעקבות הירי. כמו כן, נמסר כי הוא ביקש שלא להיחשף מחשש לחייו. חקירת המקרה עדיין מתנהלת.

שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון. רויטרס
שוטרים במהלך לילה של מהומות בעיר פרגוסון, מחוז סנט לואיס שבמדינת מיזורי, לאחר ירי של הצעיר מייקל בראון/רויטרס

"אני מבין למה הם רוצים להגן עליו", אמר מפגין בן 36 ל"טיימס", "אבל אנחנו רוצים תשובות. כשנקבל תשובות, העניינים יירגעו".

"אלימות היא דבר בלתי נסלח", אמר פעיל חברתי בעיר לסוכנות הידיעות רויטרס, "אבל אני בהחלט מבין מהיכן הכעס של שחורים צעירים מגיע בזמנים שכאלה. אני חושב שעד שלא זכית לקבל יחס כמו שהם מקבלים, תוכל להבין זאת".

נושא: אנשים נאספים ליד המקום שבו נורה מייקל בראון, בן 18, במיזורי, ארה"ב, על ידי שוטר. רויטרס
אנשים נאספים במקום שבו נורה למוות מייקל בראון בן ה-18/רויטרס
מפגין בסנט לואיס זורק חזרה רימון עשן שנורה לעברו על ידי שוטרים. רויטרס
מפגין משליך חזרה רימון עשן שנזרק לעברו, הלילה/רויטרס
מאות מפגינים לאחר מותו של מייקל בראון מירי משטרתי, סנט לואיס. AP
אנשים מתאספים במקום שבו נורה הצעיר מייקל בראון, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully