וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאבאס: "אם ישראל לא תשתף פעולה, זה יהיה מצער"

המשפטן הקנדי, פרופ' וויליאם שאבאס, שמונה בידי האו"ם לחקור את אירועי "צוק איתן" טען שאמנם יש לו עמדה ברורה כלפי ישראל, אך שבכוונתו להיות "הוגן". "לא כל מי שיש לו ביקורת עליכם הוא אנטי-ישראלי"

צילום מסך

המשפטן הקנדי, פרופ' וויליאם שאבאס, שמונה על ידי מועצת האו"ם לזכויות אדם לעמוד בראש הוועדה שתחקור את המבצע בעזה, הגיב היום (שלישי) בצהריים להאשמות החריפות שהושמעו נגדו בישראל, על כך שהוא נגוע בעמדות אנטי-ישראליות מובהקות.

"אני חושב שלכולם יש דעה מוצקה על ישראל ופועלה. אני גם התבטאתי בנושא בעבר, אבל כעת זה לא משנה. כעת אני מתכוון להיות חסר פניות והוגן", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. "הם אומרים שאני אנטי ישראלי? זו טעות מרה. אני מביע את דעותיי. לא כל מי שיש לו ביקורת על ישראל הוא אנטי ישראלי. זו לא דרך בריאה להסתכל על זה".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
בכיר פלסטיני לוואלה!: "יש התקדמות, אך הדרך להסכם ארוכה"
מערכת הביטחון: "לא לוותר על סיכולים ממוקדים"
זה לא אנטישמיות. דעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה בקריה, תל אביב, אוגוסט 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"לישראל יש אינטרס לשתף פעולה". האם נתניהו יסכים עם הקביעה?/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שאבאס הוא פרופסור למשפט בינלאומי באוניברסיטת מידלסקס בלונדון, שהשתתף ב"ועדת האמת והפיוס" בסיירה לאון שבמערב אפריקה בשנים 2004-2002. חבר נוסף בוועדה הוא דודו דיינה מסנגל, מי שהיה אחראי מטעם האו"ם בנושאי גזענות, אפליה, שנאת זרים וחוסר סובלנות בשנים 2008-2002. במשרד החוץ אמרו בתגובה להרכב זה כי "מועצת זכויות האדם הפכה מזמן למועצת זכויות הטרוריסטים. מינויו של יו"ר הוועדה, שדעותיו ועמדותיו המוטות נגד ישראל ידועות לכל, מוכיח מעל לכל ספק שישראל לא יכולה לצפות לצדק מגוף כזה".

איך ועדת הבדיקה תפעל?

"עוד לא החלטנו בדיוק ועוד לא סוכמו לוחות זמנים. אנחנו נבקר בעזה ונבחן את הראיות הפיזיות. הרעיון הוא לדבר עם אזרחים במקום בו קרו הדברים, ולא להביא אותם אלינו לז'נבה. מקווה שתהיה לנו גישה מלאה לעזה וישראל, ואז נוכל לבחון את הראיות והטענות מקרוב".

ביקרת פעם בישראל?

"ביקרתי פעמים רבות בישראל. הרציתי באוניברסיטת תל אביב, והייתי שותף לוועדות אקדמיות באוניברסיטה העברית. יש לי אינספור חברים ישראלים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ילד מפנה ספרי קוראן ממסגד בעזה שנהרס בתקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
ילד פוסע בין הריסות מבנים ברצועת עזה/רויטרס

בישראל נשמעות קריאות שלא לשתף פעולה עם ועדת הבדיקה.

"אם ישראל לא תשתף פעולה זה יהיה מאוד מצער. לישראל יש אינטרס לשתף פעולה. לאורך כל המבצע, ישראל לא שתקה. היא והסבירה את צעדיה, טענה שמדובר בהגנה עצמית והבהירה שחמאס פוגע במטרות אזרחיות. אם ישראל תשתף פעולה עם הוועדה, תהיה לה את האפשרות להסביר ולהצדיק. אני באמת מקווה שכך תעשה. זו לא תהיה בדיקה יעילה כל כך אם לא. אם ישראל לא תשתף פעולה, נאסוף מידע בכל דרך אפשרית. זה לא יעצור את המשימה שלנו, אבל לא יהיה לנו את הסיפור המלא. זה יהיה בלתי שלם".

מהי תוצאה אידיאלית מבחינתך? מה יקרה בסוף הבדיקה?

"תוצאה אידיאלית מבחינתי היא הגשת דוח מקיף, שלם ובונה, עם המלצות. פשעי מלחמה, אם ימצאו כאלה, יטופלו בבתי הדין הבינלאומיים. המטרה היא לתרום לשלום ולצדק באזור. זו הסיבה שאני עושה את זה בכל אופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully