וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט הבא בדרך: ארגון טורקי ינסה לשבור את המצור על עזה

11.8.2014 / 14:54

ארבע שנים לאחר משט המרמרה וכיממה לאחר היבחרו של ארדואן לנשיאות הודיע ארגון ה-IHH כי הוא ישלח משט נוסף לעזה. טורקיה הטיחה ביקורת קשה בישראל לאורך המבצע ברצועה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מצביע בקלפי – איסטנבול, 10 באוגוסט 2014. רויטרס
הטיח ביקורת קשה בישראל בחודש האחרון. ארדואן בקלפי, אתמול/רויטרס

כיממה לאחר היבחרו של רג'פ טייפ ארדואן לנשיאות, הודיע היום (שני) ארגון סיוע טורקי כי הוא ישלח משט נוסף לעזה ויאתגר, לדבריו, את המצור הישראלי על הטריטוריה הפלסטינית. טרם דווח על מועד בו תצא הספינה.

ארגון ה-IHH, ששלח לפני ארבע שנים את הספינה "מאווי מרמרה" שעל סיפונה נהרגו כמה פעילים ומספר לוחמי צה"ל נפצעו, שלח הודעה לפיה חברי "הקואליציה" של הפעילים הפרו-פלסטינים מ-12 מדינות נועדו באיסטנבול במהלך סוף השבוע. לדבריהם, הפעילים דנו במשט "בצל הפעילות הישראלית האגרסיבית בעזה". "קואליציית משט החופש אישרה כי בעוד שרוב הממשלות משתפות פעולה (עם ישראל), האחריות נופלת על חברה האזרחית לאתגר את המצור הישראלי על עזה".

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
חיילי השייטת מותקפים במשט המרמרה, לפני ארבע שנים/רויטרס

בחודשים האחרונים, טרם החל מבצע "צוק איתן", דיווחו כלי תקשורת זרים על התחממות מסוימת ביחסים בין המדיניות, אך ישראל הכחישה זאת. עם זאת, עם פתיחת המערכה האחרונה בעזה הטיחה טורקיה בישראל האשמות רבות. בראשית החודש האשים ארדואן את ישראל בהרג מכוון של אימהות פלסטיניות. הוא הזהיר את ישראל כי היא "תטבע בדם שהיא שופכת". בהזדמנויות שונות לאורך החודש האחרון אמר כי פני ישראל והמדינות השותקות נוכח "התוקפנות הישראלית" מגואלות בדמם של ילדים חפים מפשע וטען כי גם לאחר שתוכרז הפסקת אש, "ישראל תמשיך בהתקפותיה". הוא האשים את ישראל בניסיון לבצע "רצח עם באופן שיטתי" נגד הפלסטינים ברצועה והבטיח כי טורקיה "תמשיך לצאת נגד האלימות הישראלית נגד העם הפלסטיני".

ארדואן אף השווה לאחרונה את דעותיה של חברת הכנסת איילת שקד לאלה של אדולף היטלר. ארדואן, שדיבר מול חברי מפלגתו באנקרה, ליקט - בתרגום חופשי - כמה משפטים מהמאמר שפרסמה הח"כית מ"הבית היהודי". בין היתר הוא הקריא לחברי מפלגתו את המשפטים: "מה כל כך מזעזע בהבנה שהעם הפלסטיני כולו הוא האויב", ו-"כולם לוחמי האויב - וכולם דמם בראשם, כולל האמהות של השאהידים (...) הן צריכות ללכת - וגם הבית שבו הן גידלו את הנחש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ספינת מאווי מרמרה עוגנת בנמל איסטנבול לתיקונים. אפריל 2013. רויטרס
המאווי מרמרה/רויטרס

ההודעה על המשט הנוסף התקבלה כארבע שנים לאחר משט "המרמרה", שפגע אנושות ביחסים בין המדינות. בחודש מאי 2010 יצאו מחופי טורקיה שש אניות ועליהן מאות חברי ארגונים פרו-פלסטיניים, בהם IHH, כשהמטרה המוצהרת הייתה לשבור את הסגר על רצועת עזה, להעביר סיוע הומניטרי ולעורר את דעת הקהל העולמית לסבל שחווים תושבי רצועת עזה. לטענת דובר צה"ל, במשט השתתפו גם 40 שכירי חרב במטרה ליצור עימות אלים. ישראל סירבה לאפשר את פריקת האניות בנמל עזה, ובמקום זאת הציעה למארגני המשט להעביר את הציוד ההומניטרי שבידיהם לידי ישראל, וממנה, לאחר בדיקה, לעזה על ידי אנשי האו"ם והצלב האדום. משתתפי המשט סירבו והמשיכו לשוט לכיוון הרצועה. בתגובה, עלו לוחמי שייטת 13 על האניות מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל והשתלטו עליהן. במהלך ההשתלטות על האנייה הגדולה ביותר, "מאווי מרמרה", התרחש עימות אלים במהלכו נהרגו תשעה מנוסעי האנייה מירי כוחות צה"ל ונפצעו כ-20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully