וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בארה"ב: צעיר אפרו-אמריקני נהרג מירי שוטרים

10.8.2014 / 21:56

מייקל בראון, בן 18 ממיזורי, נורה למוות בידי שוטר. אירוע זה מצטרף לשורת מקרים דומים בחודשים האחרונים. מאות מפגינים קראו "להרוג את המשטרה": "זה לא היה אמור לקרות"

מאות מפגינים לאחר מותו של מייקל בראון מירי משטרתי, סנט לואיס. AP
מאות נאספו בזירת הירי/AP

מאות בני אדם הפגינו אמש (שבת) בפרגוסון, פרבר של סנט לואיס, מיזורי, במחאה על הרג מייקל בראון בן ה-18 מירי של שוטרים. המפגינים יצאו לרחובות במשך כמה שעות וקראו, בין היתר, "להרוג את המשטרה". אירוע זה מצטרף לשורת מקרים בארצות הברית בהם צעירים אפרו-אמריקנים נהרגו בעקבות אלימות משטרתית בימים האחרונים.

ארגון זכויות האדם NAACP קרא לבולשת הפדרלית האמריקנית לפתוח בחקירת המקרה. סבתו של בראון, דזירה האריס, סיפרה כי ראתה אותו רץ בשכונה אתמול אחרי הצהריים. דקות ספורות לאחר מכן, שמעה רעש וכשיצאה גילתה את גופתו של נכדה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
עיראק: "אנשי דאעש הוציאו להורג כ-500 יזידים"
מלך ירדן: בלי מדינה פלסטינית תהיה עוד מלחמה בעזה
ארדואן צפוי להיבחר לנשיא עם סמכויות נרחבות

מאות מפגינים לאחר מותו של מייקל בראון מירי משטרתי, סנט לואיס. AP
"המשטרה הוציאה להורג את בני!". אביו החורג של בראון, אמש/AP

"כשהגעתי לשם והנכד שלי היה שרוע על המדרכה", סיפרה. "שאלתי את השוטרים מה קרה ,אך הם לא אמרו לי דבר". אמו של בראון, לזלי מקספאדן, ואביו החורג, לואיס הד, מיהרו לזירה ושוחחו עם השכנים המתגוררים בקרבת מקום. הד אחז בשלט עליו נכתב: "משטרת פרגוסון הוציאה להורג את בני הבלתי-חמוש!".

דובר מטעם משטרת מחוז סנט לואיס, האחראית על חקירת המקרה, אישר כי שוטר מקומי ירה בצעיר. עם זאת, הוא סירב לספק מידע נוסף בנוגע לנסיבות הירי.

ג'ון גאסקין, חבר סניף NAACP המקומי, טען כי על ה-FBI לנהל את החקירה "על מנת להגן של יושרתה". הוא התייחס לזיכוי השוטר שירה בטרייבון מרטין בן ה-17 בפלורידה, ולמותו של אדם נוסף לאחר ששוטר אחז בו וחנק אותו בעיר ניור יורק. "נוכח האירועים האלה, וצעירים אפרו-אמריקנים נוספים שנהרגו על ידי שוטרים, אנחנו מודאגים מאוד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הלווייתו של אריק גארנר, שנחנק למוות בידי שוטר, ניו יורק. רויטרס
מילותיו האחרונות של אריק גארנר: "אני לא יכול לנשום". הלוייתו בניו יורק, לפני כחודש/רויטרס

לדברי גאסקין, מאות המפגינים מגיבים לטראומה שחוו. "בכל פעם שאירוע כזה מתרחש, התחושות יהיו קשות", אמר, "אבל כשאנחנו רואים 600 בני אדם שהתאספו באזור סביב הצעיר, זה אומר שמשהו קרה שלא היה אמור לקרות".

ביום חמישי הורשע גבר מדטרויט ברצח מדרגה שנייה של צעירה שהידפקה על דלתו וביקשה סיוע, אחרי שעברה תאונת דרכים ליד ביתו ונפצעה בשעת לילה מאוחרת. תאודור וואפק, בן 55, ירה למוות ברנישה מקברייד, צעירה שחורה בת 19 בחודש נובמבר 2013, בפרשה שהסעירה את ארצות הברית.

הלווייתו של אריק גארנר, שנחנק למוות בידי שוטר, ניו יורק. רויטרס
הלווייתו של גארנר/רויטרס

מקברייד הייתה שיכורה, ונכנסה פצועה למפרסת ביתו של וואפק. הוא ירה בה למוות ברובה ציד, ולהגנתו טען כי חשב שמדובר בפורץ. עם זאת, הוא לא הצליח להסביר מדוע לא התקשר למשטרה. מקברייד לא הייתה חמושה. ארגונים לזכויות אדם טענו כי היא נרצחה ממניע גזעני, משום שנכנסה לשכונה שרוב תושביה לבנים.

לפני פחות מחודש, אריק גארנר, תושב ניו יורק בן 43, נהרג לאחר ששוטר אחז בו בתנוחת חניקה, בתום עימות בין השניים. הצוות הרפואי שבחן את נסיבות מותו של גארנר קבע כי "הלחץ על בית החזה שלו והתנוחה שבה הוחזק במאמצי המשטרה לרסנו" הביאו למותו.

הלווייתו של אריק גארנר, שנחנק למוות בידי שוטר, ניו יורק. רויטרס
"השאירו אותו למות". כותרות העיתונים מבשרות על מותו של גארנר/רויטרס

אשתו של גארנר, איסאוו, אמרה לאחר פרסום הממצאים: "תודה לאל שהאמת יצאה לאור". מחאה נרחבת פרצה בעקבות המקרה, לאחר שזה תועד על ידי עוברי אורח. בצילום, נראה גארנר כשהוא זועק: "אני לא יכול לנשום!".

על רקע קריאות לשינוי מדיניות השימוש בכוח בידי המשטרה, והמתח הגובר בין בני מיעוטים בארצות הברית לבין כוחות אכיפת החוק, מסר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, את תנחומי ולמשפחה, והבהיר: "אמרתי שנבצע שינויים, ואכן נעשה זאת".

שכנתו של גארנר, שרלין תומס, טענה כי השוטרים חייבים לעמוד לדין. "הם הרגו מישהו", אמרה, "מכיוון שהם שוטרים הם יחמקו ללא עונש?". גורמים רשמיים מסרו כי נבדקת העמדתו של השוטר המעורב במקרה, ופרסום הממצאים הרפואיים ככל הנראה ישפיעו על ההחלטה.

מאות מפגינים לאחר מותו של מייקל בראון מירי משטרתי, סנט לואיס. AP
משפחתו של מייקל בראון לאחר מותו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully