וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש חטף מאות נשים בעיראק: "ייאנסו או יימכרו"

9.8.2014 / 0:25

הארגון הסוני הקיצוני שהשתלט על אזורים כורדיים בצפון עיראק, הוביל לבריחתם של עשרות אלפי בני המיעוט היזידי. מאות נשים, בנות עד 35, נשבו במוסול. "יש תוכניות זדוניות לגביהן"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

דובר המשרד לזכויות אדם של עיראק, כמיל אמין, אמר אמש (שישי) כי ארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית"), חטף מאות נשים יזידיות בעיר מוסול שבצפון עיראק, והחשש הוא שיש לו "תכניות זדוניות לגביהן".

פליטים יזידים בגבול טורקיה. רויטרס
נשים יזידיות במחנה פליטים סמוך לגבול טורקיה/רויטרס

לפי דובר המשרד לזכויות אדם בעיראק, השבויות הן נשים מתחת לגיל 35, אשר מוחזקות בבתי ספר בעיר מוסול שבצפון עיראק. בקול תחינה ובייאוש, ובעוד היא מנסה לברוח מהאזור שהוכרז כחליפות על ידי אנשי "המדינה האיסלאמית", שאלה אחת הנשים העיראקיות שנמלטו על נפשן: "באיזו מאה אנחנו חיים?". "הם ימכרו אותנו. הם יאנסו אותנו". דבריה מגיעים בצל האזהרה של חבר פרלמנט עיראקי ממוצא כורדי שטען באחד מהדיונים של בית הנבחרים: "הנשים שלנו נלקחות בתור שפחות ונמכרות בשוק".

עוד ידיעות בוואלה! בעולם
ארה”ב: ”מקווים לחידוש הפסקת האש בשעות הקרובות”
התפשטות מגיפת האבולה: הוכרז מצב חירום עולמי
לראשונה באירופה: חולה אבולה מטופל במדריד

בשבועות האחרונים הצליחו לוחמי הארגון הסוני הקיצוני דאעש לכבוש שטחים נרחבים בצפון עיראק ובסוריה. אחד מאותם אזורים בצפון עיראק הוא מקום מושבם של היזידים, בני דת עתיקה החיים בחבל הכורדי החצי-אוטונומי. דאעש רואים בהם כאויב בשל השתייכותם הדתית ולכן החלו לרדוף אותם. כתוצאה מכך נאלצו לפחות 40 אלף מהם לנוס לכיוון ההרים כדי לא ליפול בשבי או להירצח. אולם, המידע שהגיע אתמול מאשר שמאות נשים יזידיות נשבו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אלפי תושבים מהמיעוט היזידי נמלטים מארגון דאעש, שהשתלט על חלקים מכורדיסטן, 04 באוגוסט 2014. AP
הבריחה היזידית/AP

אתמול, לראשונה מאז הנסיגה מעיראק ב-2011, תקפה ארצות הברית עמדות של דאעש בעיראק, אחרי שאתמול הצהיר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שיש למנוע רצח עם שאותו מתכנן הארגון הקיצוני נגד היזידים, המיעוט כורדי שחי בצפון המדינה. "דאעש הם טרוריסטים וברברים שמנסים לחסל מיעוטים דתיים", אמר.

עם זאת, הוא הדגיש כי "לארצות הברית אין כוונה להיכנס קרקעית לעיראק או להיגרר למעורבות עמוקה במדינה".
גורם אמריקני בכיר אמר אתמול כי ארצות הברית צפויה להרחיב את הסיוע הצבאי לכוחות הכורדיים בעיראק. עד כה חימשה ארצות הברית את הכוחות העיראקיים בטילי הלפייר ובתחמושת מסוגים שונים, בהם אמצעי לחימה נגד טנקים. הבכיר לא פירט באיזו תחמושת מדובר.

(עדכון ראשון 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully