וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"

ראש השב"כ לשעבר טען שההנהגה בירושלים שגתה כשנתנה לתושבי הדרום אור ירוק לשוב לבתיהם, כשלמעשה המבצע לא הושלם. "מדוע אצה הדרך לרמטכ"ל ולאלוף הפיקוד לקרוא לתושבים לשוב לפני הפסקת האש?"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

ראש השב"כ לשעבר בביקורת חריפה על הרמטכ"ל: עם תום הפסקת האש הזמנית, שבו אתמול בבוקר (שישי) ארגוני הטרור ברצועת עזה לתקוף ושיגרו מאז הבוקר עשרות רקטות לעבר יישובי וערי הדרום. לפחות שני ישראלים נפצעו.

"מדוע היינו חייבים למהר להודיע ולהראות לחמאס כי המבצע הסתיים מבחינתנו לפני שהפסקת האש התייצבה?", צייץ אתמול ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "ברור שזה הזמין אותם להביך אותנו הבוקר". בהמשך דבריו הוא נתן כתובת לאותן "האשמות", והציג את הרמטכ"ל בני גנץ ואת אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן כאחראים לכך שישראל מצאה את עצמה כעת במצב בו המערכה נמשכת אף שלכאורה הוכרז כבר לפני כמה ימים על חזרה לשגרה.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הירי נמשך: פגיעה בבית בשדרות; שני פצועים בשער הנגב
"היה לנו שקט והיה לנו כיף, עד הבוקר"
מקור במו"מ: "הושגו הבנות ברוב הנושאים בקהיר"
צפו: חיל האוויר חוזר לתקוף יעדים ברצועת עזה

"אני עדיין מנסה ולא מצליח להבין מדוע אצה הדרך לרמטכ"ל ולאלוף פד"מ (פיקוד דרום) לקרוא לתושבי עוטף עזה לשוב לבתיהם עוד לפני תום 72 השעות של הפסקת האש?", תהה דיסקין.

דבריו של גנץ נאמרו ביום שלישי, אז אמר: "אני משוכנע שהציבור סביב עוטף עזה יכול לחזור לבתיו, לפתח את השדות, לחזור ולחיות את חייו בצורה טובה ואיכותית כפי שהיה קודם". מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, הוסיף אז: "תושבי הדרום יכולים לחזור לביתם ולהרגיש בטוחים".

היו מי שגיבו את הביקורת של דיסקין, ששימש ראש השב"כ בין 2011-2005, והשיבו שאכן מדובר במהלך לא ברור של ירושלים. "ההתקפלות המהירה מעזה והריצה חזרה לחופשה נעימה ובילויים, עוד לפני שנחתם הסכם, משדרת לחמאס חולשה מהותית. איפה השכל שלנו?", כתב אחד הגולשים. מנגד היו כאלה שיצאו נגד הדברים וביקשו מדיסקין "לתת להנהגה" לעשות את עבודתה. "זו פרשנות פופוליסטית שאינה מתאימה לאיש עם ניסיון כמו שלך", כתב גולש.

ביקור הרמטכ"ל, רא"ל בנימין (בני) גנץ באוגדת עזה והערכת מצב שהתקיימה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן. דובר צה"ל
ביקורת ישירה. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום/דובר צה"ל

זו אינה הפעם הראשונה במהלך מבצע "צוק איתן" שדיסקין מבקר את הרשויות. לפני מספר שבועות הוא הלין על החלטת הממשלה שלא להמשיך את מימון הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צה"לי) בעוטף עזה, במיוחד לאור איום המנהרות על יישובי הדרום, שנטען לכאורה כי ישראל ידעה עליו כבר בעבר. "זוכרים שרק בחודש יוני רצו לבטל את תקני הרבש"צים בעוטף עזה? איך זה מתיישב עם מה שהיה ידוע על המנהרות ההתקפיות?", תהה בסוף החודש שעבר.

באפריל 2012 יצא דיסקין בביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק, ובין השאר אמר: "אני לא מאמין לא בראש הממשלה ולא בשר הביטחון. אני מאוד לא מאמין במנהיגות שמקבלת החלטות מתחושות משיחיות".

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully