וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערב מזהירים: חשש גובר מפלישה רוסית לאוקראינה

שר ההגנה האמריקני התייחס ל"התעצמות של כוחות הצבא" והבהיר: "מדובר באיום אפשרי לחלוטין". הקרבות נמשכים באזור דונייצק. פוטין הכריז: סנקציות נגד מי שהטיל סנקציות נגד רוסיה

כוחות צבא אוקראינה בדונייצק. רויטרס
20 אלף חיילים רוסים נפרסו באזור הגבול. כוחות אוקראיניים בדונייצק, אתמול/רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית, צ'אק הייגל, הזהיר אתמול (רביעי) מפני האפשרות של פלישת כוחות רוסיים לאוקראינה. בדברים שנשא בעת ביקור בשטוטגרט, גרמניה, אמר: "זו המציאות, ללא ספק. ניתן לראות את התעצמות כוחות צבא רוסיה ואת התחכום שלהם".

הייגל התייחס להגברת האימונים של החיילים הרוסים, ולאינדיקציות להעברת ציוד צבאי כבד לאזור הגבול. "מדובר באיום אפשרי לחלוטין", הוסיף. להערכת בכירים אמריקניים וגורמים בנאט"ו, כ-20 אלף חיילים רוסים נפרסו ממזרח לגבול אוקראינה.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
באן קי מון: לחקור במהרה הפגזת מתקני או"ם בעזה
וושינגטון מודה: קיים מדליף נוסף במערכת הביטחון
הנגיף מתפשט: חולה אבולה ראשון מת בערב הסעודית

שר ההגנה צ'אק הייגל בביקור אצל חיילים בבסיס בגראם – אפגניסטן, 1 ביוני 2014. AP
"אנחנו חייבים להיות מוכנים". הייגל/AP

רוסיה, מצדה, ממשיכה להכחיש את מעורבותה במשבר באוקראינה, וטענה פעמים רבות כי אינה אחראית למימון וחימוש כוחות הבדלנים במזרח אוקראינה. הייגל הוסיף: "כל עוד רוסיה ממשיכה לשמר את המתח ואת האפשרות של הסלמה בפעילותה, זה יחריף. אנחנו חייבים להיות מוכנים לכך".

להערכת גורמים בנאט"ו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישלח כוחות למזרח אוקראינה תחת הסוואה של "כוחות שמירת שלום". גורמים אמריקניים העלו את הצורך להתכונן לתגובה צבאית מידית וברורה יותר של חברות ברית נאט"ו.

בתוך כך, הלחימה בעיר דונייצק, במזרח אוקראינה, נמשכה היום. דובר צבא אוקראינה מסר כי לפחות 18 חיילים נהרגו ו-54 נוספים נפצעו. תושבים דיווחו על מטוסי קרב אוקראיניים שחגו מעל העיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אחת התושבות סיפרה: "אנחנו יודעים בוודאות שמערכת טילי גראד הוצבה במחוז טקסטילסצ'יקי הבוקר, אבל לא ברור מי אחראי לירי".

במקביל, המתח הדיפלומטי בין מדינות המערב ומוסקבה ממשיך לעלות. הנשיא פוטין חתם היום על צו שאוסר על ייבוא מוצרי חקלאות ממדינות שהטילו סנקציות על המדינה, בהן ארצות הברית. זאת לאחר סבב סנקציות תקדימי שהטילו מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית בצעד משותף.

הסנקציות המערביות מגיעות על רקע תסכול קשה במערב בגין חוסר ההשפעה של הסנקציות הקודמות שהוטלו על מעורבותה של מוסקבה במשבר באוקראינה, והלחץ בעקבות מותם של 298 בני אדם בהפלת מטוס "מלזיה איירליינס" במזרח אוקראינה לפני כשלושה שבועות.

דיפלומטים אירופיים מסרו כי הסנקציות החדשות שהוטלו על המגזר העסקי ברוסיה כוללות בין היתר איסור על בנקים רוסיים בבעלות ממשלתית למכור אגרות חוב ומניות בשווקים האירופיים. עד כה, הסנקציות האירופיות הופעלו רק נגד גורמים ספציפיים, עסקים וארגוני מורדים, אולם כעת, סנקציות הופעלו גם נגד חברות נפט ממשלתיות ותעשיות ההגנה.

כוחות צבא אוקראינה בדונייצק. רויטרס
הכוחות בדונייצק, אתמול/רויטרס

כמו כן, שמונה גורמים הוספו לרשימה הקיימת של בני אדם שנכסיהם הוקפאו והוטל עליהם איסור מעבר למדינות האיחוד האירופי. בין הגורמים, ארבעה ממקורביו של פוטין. שלוש חברות הוספו לרשימת הארגונים הכפופים לסנקציות אירופיות, בשל חלקם לכאורה בפעילויות הפוגעות בריבונות האוקראינית.

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully