וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההפגנה: האם תישלל אזרחותה של ח"כ זועבי?

19.7.2014 / 22:39

בישראל ביתנו יבחנו אפשרויות משפטיות שונות לניסוח הצעת חוק שתוביל לשלילת אזרחותה של זועבי בהסתמך על התבטאויותיה נגד מדינת ישראל. זועבי: "אני נולדתי כאן, ליברמן מהגר"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

ח"כ זועבי בהפגנה אתמול

המאבק נגד חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) בדרך לעליית מדרגה? בסיעת "ישראל ביתנו" מאיימים הערב (שבת) להגיש בתוך 48 שעות הצעת חוק שתקרא לשלול מזועבי את אזרחותה הישראלית. את המהלך מובילה ח"כ פאינה קירשנבאום, שאמרה בשיחה עם וואלה! חדשות: "אי אפשר יותר לקבל את ההסתה שלה נגד מדינת ישראל". במפלגה יבחנו אפשרויות משפטיות שונות לניסוח הצעת החוק כדי שתוביל לשלילת אזרחותה של זועבי בהסתמך על התבטאויותיה נגד מדינת ישראל.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הותר לפרסום: קצין וחייל נהרגו בהיתקלות בגבול הרצועה הבוקר
חדירת המחבלים ליד עין השלושה: "שהו בשטח כשעה"
מטח לעבר הדרום והשפלה; יירוטים בשמי באר שבע

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
זועבי בהפגנה בחיפה, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

קירשנבאום הסבירה כי הצעת החוק "נולדה בעקבות הסחבת שמפגין היועץ המשפטי לממשלה בטיפול בהסרת החסינות של זועבי". לפני כשבועיים פנו חברי כנסת רבים ליועץ המשפטי בדרישה להסיר את חסינותה של זועבי, בעקבות דבריה על אנשי החמאס שרצחו את שלושת הנערים בגוש עציון (זועבי הסבירה בראיונות כי לשיטתה הם אינם טרוריסטים). "מאז לא נעשה דבר, ולכן החלטנו לקדם פעולה נחרצת יותר בעצמנו", הסבירה קירשנבאום.

"אנחנו מתחילים כעת בהכנת הצעת החוק ומתכוונים להגיש אותה למזכירות הכנסת ביום שני", הוסיפה קירשנבאום. "שמענו בימים האחרונים את זועבי מעודדת התנגדות נגד ישראל. אני מתכוונת לשבת עם היועצים המשפטיים ולבחון כל דרך אפשרית לשלול את האזרחות שלה. אי אפשר לקבל את זה יותר. שתעזוב את ישראל ותצטרף לעזמי בשארה בקטאר".

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
במפלגה מדגישים כי מדובר בהצעת חוק ש"נתפרה למידותיה" של זועבי. ההפגנה בחיפה, בשבוע שעבר/ערן גילווארג

במפלגה מדגישים כי מדובר בהצעת חוק ש"נתפרה למידותיה" של זועבי ותכונה "חוק זועבי", אך נועדה גם למנוע "התנהלות דומה נגד מדינת ישראל" בעתיד.

זועבי: "אני נולדתי כאן, ליברמן היגר"

ח"כ חנין זועבי אמרה בתגובה לדברים: "מדובר בהצעה פשיסטית של מפלגה פשיסטית, שלא בוחלת בשום אמצעי כדי לרמוס זכויות אדם כדי לפאר תהילת האומה הטהורה. ישראל ביתנו לא רוצה לשלול אזרחות ח"כ זועבי בלבד, אלא של כלל האזרחים הערבים, שאינם מהללים את האתוס הציוני.
האזרחות שלי אינה מתן חסד, אלא תוצאה של היותי בת הארץ, שנולדתי בה ובה נולדו הורי והורי הורי, להבדיל מליברמן, שהיגר מרוסיה והדרך פתוחה לפניו לחזור אליה אם הוא לא יכול לסבול את קיומם של תושבי הארץ המקוריים.
כל האיומים לא ישפיעו על מחויבותי ומחויבות הציבור הערבי למאבק נגד המלחמה הפושעת והנפשעת ולמען שלום צודק שישים קץ לשפיכות הדמים, עליהם רוקד ליברמן ודומיו".

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה/ערן גילווארג

מוקדם יותר היום גינה גם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' את דבריה של זועבי במהלך הפגנה נגד מבצע "צוק איתן" בחיפה בשבוע שעבר, ואמר: "האירוע בחיפה היה חמור מאוד. ח"כים כמו זועבי וזחאלקה באים להלהיט ולפגוע בדו הקיום. אני רואה את זה בצורה חריפה מאוד, זה לא הזמן. צריך לשים סוף לדברים האלה, להסיר לזועבי וזחאלקה אתה חסינות ולהעמיד אותם לדין".

ההפגנה אליה התייחס אהרונוביץ', כללה כ-400 ערבים ישראלים שהפגינו באזור המושבה הגרמנית בחיפה, במחאה נגד מבצע "צוק איתן" ופעולות צה"ל ברצועת עזה. המפגינים הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות נגד המבצע בעזה. חברת הכנסת זועבי (בל"ד), שהייתה בין המשתתפים, נאזקה למשך כמה דקות בחשד להפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

כוחות משטרה גדולים שנפרשו במקום עצרו 29 מפגינים בגין הפרת סדר, מהם שתי נשים ושני קטינים. מהמשטרה נמסר כי חלק מהמפגינים ירדו אל הכביש בשדרות בן גוריון וחסמו את התנועה למשך כמה דקות. כמו כן, הם ניסו לחסום את רחוב הגפן, ונהדפו למדרכה על ידי שוטרי מחוז חוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully