וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: נוסע במטוס המלזי צילם אותו למקרה שיתרסק

תושב הולנד שהיה בטיסת מלזיה "איירליינס" שהתרסקה במזרח אוקראינה, כתב לצד תמונה שהעלה בפייסבוק "אם הוא יעלם, ככה הוא נראה". במקביל, חברות תעופה אירופיות יימנעו מלטוס באזור

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור נאור

קור פאן, אחד הנוסעים במטוס שהתרסק אתמול (חמישי) במזרח אוקראינה, העלה לדף הפייסבוק שלו תמונה, שבדיעבד הפכה למעין ניבוי למה שעתיד להתרחש, בשל הטקסט שהוסיף לפרסום. פאן, תושב הולנד, צילם את המטוס מדגם בואינג 777 בזמן שהמתין לטיסה בשדה התעופה באמסטרדם, וכתב: "אם הוא יעלם, ככה הוא נראה". על המטוס היו יותר מ-300 נוסעים ואנשי צוות שנספו.

בשל המתיחות, כמה חברות תעופה אירופיות, בהן לופטהנזה, איר פראנס ו-וירג'ין אטלנטיק, הודיעו כי יימנעו לעת עתה מלחלוף במזרח אוקראינה. גורמים במשרד ההגנה בקייב אמרו כי המטוס הופל מפגיעת טיל "בוק" (SA-11) בזמן ששייט בגובה 33 אלף רגל.

עוד חדשות מהעולם
דיווח בלבנון: "חסן נסראללה מאושפז לאחר ניתוח"
החלטה היסטורית בהאג: הולנד אחראית לטבח בבוסניה
פריז: המשטרה תאסור על קיום הפגנה פרו-פלסטינית

המטוס של חברת "מלזיה איירליינס", שהתרסק במזרח אוקראינה, 17 ביולי 2014. פייסבוק, צילום מסך
התמונה שהעלה פאן לפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הודיע כי המטוס הופל מפגיעת טיל. "זו לא תאונה, זו לא קטסטרופה - זה מעשה טרור לכל דבר". אמר. מנגד, טענו הבדלנים הפרו-רוסים במזרח כי חיל האוויר של אוקראינה יירט את המטוס. כמו כן, גורמים מטעמם מסרו כי הם מצאו את "הקופסה השחורה", שתיעדה את התרסקות המטוס, אך לא התקבל אישור רשמי לכך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
זירת התרסקות המטוס, היום/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוחח עם פורשנקו בעקבות הפלת המטוס והציע עזרה בחקירת האירוע. גם רוסיה ביקשה אישור לסייע במאמצי החקירה של האירוע. "שירותי החירום של רוסיה שלחו בקשה רשמית לעמיתיהם באוקראינה על מנת לעבוד יחד באתר ההתרסקות", אמר השר לענייני חירום ברוסיה, ולדימיר פוצ'קוב.

היסטוריה של התרסקויות מטוסים

ב-2001 התרסק מטוס של חברת סיביריה איירליינס, שעליו היו 65 נוסעים, 51 מהם ישראלים. המטוס הופעל על ידי טיל קרקע-אוויר תועה, שנורה לעברו במהלך תרגיל של צבא אוקראינה. ממשלת אוקראינה, בראשה הנשיא דאז ליאוניד קוצ'מה, הסכימה לשלם פיצויים ונחתם הסכם בעניין עם ישראל, אך האוקראינים הכריזו על הפיצויים כ"אקט הומניטרי" וסירבו לקבל אחריות חוקית מלאה לאסון.

ב-1988, בזמן מלחמת איראן-עיראק, טיסה IR655 של "איראן אייר", שעשתה את דרכה מבנדר עבאס לדובאי, יורטה על ידי טיל קרקע-אוויר שנורה מספינת טילים אמריקנית. ארצות הברית טענה כי היא זיהתה את המטוס כמטוס קרב של צבא איראן, שהתקרב בסמוך אליה. כל 290 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על מטוס נספו בתקרית.

ב-1983, טיסת KAL007 של חברת קוריאה איירליינס טסה מעל חצי האי קמצ'טקה, מבלי שטייסיה שמים לב שהם נכנסים למרחב האווירי של בסיסים סודיים של צבא ברית המועצות. מטוסי קרב סובייטים הוזנקו לעבר המטוס וניסו ליצור עמו קשר, אך בשל תקלה ברשת הקשר של הטייסים הם לא נענו לקריאותיהם, והמטוס הופל. על המטוס היו 269 נוסעים ואנשי צוות, וכולם קיפחו את חיים באירוע.

זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014. רויטרס
זירת ההתרסקות של מטוס מלזיה איירליינס שהופל בשמי אוקראינה – 17 ביולי 2014/רויטרס
מטוס נוסעים מלזי הופל בשמי אוקראינה. רויטרס
מטוס נוסעים מלזי הופל בשמי אוקראינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully