וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובא למנוחות ההרוג ממעבר ארז: "היית מלאך מושיע"

16.7.2014 / 18:09

דרור חנין נהרג מפגיעת פצמ"ר כשחילק אוכל לחיילים ליד מעבר ארז. "הרצון שלך לעזור היה כה גדול", אמרה אמו. "לא העלינו על דעתנו שיכול אדם למות על מזבח המולדת בגלל אהבת חינם"

צילום: טל אנגלנדר, רויטרס, עריכה: מתן חדד

הלווייתו של דרור חנין, תושב בית אריה בן 37 שנהרג אמש מפגיעת פצצת מרגמה, החלה לפני זמן קצר (רביעי) בבית העלמין ביהוד, שם מתגוררים הוריו. חנין נהרג כשבא לחלק מזון לחיילים סמוך למעבר ארז בגבול רצועת עזה, והותיר אחריו אישה, רחל, ושלושה ילדים, שקד בת ה-11, יואב בן החמש ואביגיל, בת פחות משנה.

מבצע "צוק איתן", היום התשיעי: עדכונים שוטפים

אמו של דרור אמרה לוואלה! חדשות בבית העלמין: "לא ראיתי בחיים שלי כל כך הרבה אנשים, והכל בגלל שהיית מלאך מושיע. אז למה לקחת אותו? היה לך עוד הרבה לעזור לאנשים, הרצון שלך היה כה גדול". גם הנשיא הנבחר, ראובן ריבלין, ספד לו: "דבורה בשירתה מברכת את המתנדבים בעם, ולא הכירה את דרור. מה הייתה שרה אם הייתה מכירה את דרור?".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אבו מאזן יוזם: הפסקת אש ופתיחת מעבר רפיח
בשבוע האחרון: יחידות מיוחדות פועלות בעזה
בתו של דרור כמעט הצטרפה לאביה שנהרג ו"ניצלה בנס"

הלווייתו של דרור חנין, ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן", יולי 2014. דרור עינב
הלוויתו של דרור חנין, היום/דרור עינב

"אנו בימי בין המצרים וכל יודע שאלה ימים המיועדים לפורענות, בגלל שנאת חינם שיכול להיות גם בין עמים, אבל אף פעם לא העלינו על דעתנו שיכול אדם למות על מזבח המולדת בגלל אהבת חינם", אמר ריבלין, "למרות שלא נקרא למערכה ראה עצמו כחייל ואמר, אין אני יכול לא להקל עליהם. בגלל אהבת חינם היה דרור לקורבן שנפל על אדמת המולדת".

השר גדעון סער השתתף גם הוא בהלוויה, ואמר: "באנו לחלוק כבוד אחרון וגם לפרוע חוב של כבוד לבן יקר, שקידש שם שמיים במותו. במותו הוא הרוג מלכות, הוא נרצח משום שהוא יהודי בשעה של מסירות נפש". לדברי סער, "הוא התנדב בלי צו והתגייס ללא קריאה, קולו הפנימי קרא לו. בחייו ובמותו ייצג את כל היפה שבעמינו ובבני אנוש בכלל".

בדבריו, התייחס סער גם למבצע "צוק איתן" וללחימה ברצועת עזה: "את כל הטוב הזה קטעה השנאה שמעבר לגבול. עלינו להיות נכונים וחזקים. עם שלו בנים כדרור הוא עם לא מנוצח. אין אנו מדגישים מספיק את כל הטוב שבתוכנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

החייאה תחת אש

שמואל שאלתיאל, חמו של דרור, סיפר אתמול כי הוא היה איש עם חסד עליון שעזר לכולם. "הוא אהב את המדינה ואף פעם לא יכול היה לראות אדם במצוקה", סיפר שאלתיאל. "ביתו היה פתוח לכל מי שצריך. אשתו רחל והילדים במצב קשה, אי אפשר לנחם אותם, רק בורא עולם יכול לנחם אותם".

נחום שטרסברג, תושב בית אריה שמפעיל בו את בית חב"ד סיפר לוואלה! חדשות כי הייתה בדרור רוח התנדבות מיוחדת. "הוא תמיד שאל איפה הוא יכול לעזור, הכול מתוך דאגה אמתית וכנה, שנועדה לעשות טוב לזולת", אמר. "הוא היה דמות אהודה ביישוב, כולם הכירו אותו. היכן שהיה אפשר לתת ולעזור - הוא הופיע".

אלמנתו של דרור וילדיהם התכנסו אתמול בביתם עם קבלת הבשורה המרה. הבוקר, סיפרו בני המשפחה לוואלה! חדשות כי שקד, בתו, ביקשה להתלוות אליו לחלוקת המזון שבה נהרג, אך לבסוף נשארה בבית. "במשך יומיים היא התלהבה שהיא הולכת לעזור לחיילים ולחלק להם אוכל. היא סיפרה על כך לחברותיה ולמורה שלה בבית הספר, אך בסוף היא לא יצאה אתו לחלוקה וניצלה בנס".

צוותים בזירה בה נהרג דרור חנין מירי פצצת מרגמה. דוברות מד"א,
צוותים מטפלים בדרור חנין לאחר הפגיעה, אמש/דוברות מד"א

אנשי מד"א שהוזעקו לזירת נפילת הפצמ"ר, שרסיס ממנה פגע פגיעה קטלנית בחזהו של חנין, אמרו כי הטיפול הראשוני בו היה תחת אש מכיוון הרצועה. "סמוך ל-19:00, שעה שסיירנו סמוך לגבול רצועת עזה, נשמעה שריקת הפצמ"ר שנורה מעזה", סיפר מנכ"ל מד"א אלי בין שהוסיף כי הוא, יחד עם מנהל מחוז דרום בארגון, זיהו את חנין שנפגע וחשו לעזרתו בתוך דקה.

"רסיסים פגעו בחזהו ובגפיו התחתונות – והוא היה ללא הכרה. ביצענו בנפגע פעולות החייאה מתקדמות תחת אש חיה. הפצמ"רים שרקו סביבנו, אבל לרגע לא חשבנו לעצור", הוסיף. "במשך קרוב ל-30 דקות היינו בשטח, עד שיכולנו לאפשר לניידת הטיפול הנמרץ שהגיעה למקום לפנות את הפצוע". זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של חנין, עם הגיעו לבית החולים ברזילי באשקלון. חברו של חנין פונה במצב קל כשהוא סובל מחבלה קלה בראשו ומרסיס בידו.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת האבל מחוץ לביתו של משפחת חנין, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
הלווייתו של דרור חנין, ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן", יולי 2014. דרור עינב
ההלוויה, היום/דרור עינב
הלווייתו של דרור חנין, ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן", יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של דרור חנין, ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן", יולי 2014/דרור עינב
הלווייתו של דרור חנין, ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן", יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של דרור חנין, ההרוג הראשון במבצע "צוק איתן", יולי 2014/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully