וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: זהו "המזל"ט המתאבד" שחמאס יפעיל נגד ישראל

הזרוע הצבאית של הארגון טוענת שהצליחה להנדס מטוס זעיר ללא טייס המיועד למשימות "התקפיות התאבדותיות" בשטח ישראל. אתמול בבוקר יירט חיל האוויר כלי טיס לא מאויש בשמי אשדוד

צילום מסך

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, פרסמו אמש (שני) ברשת "אל-אקצא" סרטון בו נראה מזל"ט, המיועד, לדבריהם, למשימות "התאבדות" בשטח ישראל. בחמאס אמרו כי המטוס מסוג "אבאביל A1C" מיועד למטרות "התקפיות התאבדותיות", פרי יצירתם של מהנדסי גדודי עז א-דין אל קסאם.

מדובר בסרטון השני אותו מפרסמת הזרוע הצבאית של הארגון, המתייחס ליכולתה לחדור למרחב האווירי של ישראל. בשעות הערב פורסם סרטון בו נראה מטוס זעיר ללא טייס חג מעל עיר חוף, אולם לא ניתן לומר בוודאות כי זו אכן ישראל למרגלותיו. בחשבון הטוויטר של רשת "אל-אקצא" נכתב כי המטוס נושא עמו "טילים קטנים". זאת לאחר שבשעות הצהריים הודיע חמאס כי מטוס זעיר ששלח ביצע "משימה מיוחדת" מעל "משרד הביטחון הציוני" – כלומר הקריה בתל אביב – משם מתנהלת לדבריו "התוקפנות נגד רצועת עזה".

עוד בוואלה! חדשות:
2 אחיות נפצעו מרסיסים ליד באר שבע, סכנה לחיי אחת מהן
זעם בעולם: צופים בעזה מופגזת ואוכלים פופקורן
צה"ל: לארגוני הטרור ברצועה יש עוד 5,000 רקטות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המזל"ט של חמאס. מהימנות התמונה אינה ברורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מטוסינו ביצעו הבוקר שלוש גיחות שהשתתף בהן יותר ממטוס אחד", נמסר בהודעת הארגון. לפי ההודעה, "לכל גיחה הייתה משימה שונה. הצלחת מטוסינו בביצוע משימותיהם מביאה לנו ניצחון למרות הכיסוי האווירי ומערכות היירוט המפותחות של ישראל". עוד צוין בהודעה כי "הקשר עם אחד המטוסים אבד בגיחה השנייה ועם מטוס אחר בגיחה השלישית", וכי "זו לא הפעם הראשונה שמטוסינו מבצעים משימות בעומק הישות הציונית". שמו של המטוס, "אבאביל A1C"– שם שניתן גם למזל"טים של חיזבאללה בלבנון נלקח מאחד מפרקי הקוראן, שם הוא מיוחס לציפורים שיכולות להרוג אנשים באמצעות השלכת אבנים קטנות לעברם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מל"ט איתן של חיל האוויר בשמי רצועת עזה. מרץ, 2012. AP
מטוס ללא טייס של חיל האוויר בשמי עזה/AP

בשעות הבוקר יירט חיל האוויר כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. היירוט נעשה מעל חופי אשדוד באמצעות טיל פטריוט. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי הכלי. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני". היירוט הביא להפעלת האזעקה שנשמעה הבוקר בעיר אשדוד. כמה מתושבי העיר דיווחו כי הבחינו בכלי הטיס באזור החוף וושמעו אותו במשך זמן רב באזור החוף, אולם לא הבינו במה מדובר.

בצה"ל עורכים כעת תחקיר ובודקים כיצד הצליח עצם גדול כל כך לחדור לשטחה האווירי של ישראל, ומדוע לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו. גדודי עז א-דין אל-קסאם הודיעה כי שיגרה מספר כלי טיס לעבר ישראל לצורך "משימות מיוחדות", ואף הגדירה את העניין כ"הפתעה של הארגון" לישראל.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully