וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפשנו ילד ערבי, חטפנו, הצתנו וברחנו": כך נרצח אבו חדיר

מהחקירה עולה כי החשוד המרכזי ברצח הנער הוא מתנחל בן 29 עם עבר פסיכיאטרי, שיחד עם שני קטינים חיפש לנקום את רצח שלושת הנערים. "ראינו שהערבי נמצא לבד, שפכנו עליו בנזין והדלקנו אותו"

צילום: טל אנגלנדר, חטיבת דובר המשטרה, צילומי אבטחה; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הותר לפרסום: גבר בן 29, תושב התנחלות, שנעצר בעבר בחשד שהביע כוונה לחנוק את בתו, הוא החשוד המרכזי ברצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר משועפאט שבצפון ירושלים לפני כשבועיים. על פי החשד, האיש, המטופל על ידי פסיכיאטר, הוא ראש החוליה שחטפה את אבו חדיר וביצע את הרצח בפועל. מהצהרת התובע שהוגשה עולה כי הוא רצח את הנער יחד עם שני קרובי משפחתו הקטינים. על פי החשד, שלושת החשודים אף תקפו נער ערבי נוסף משכונת בית חנינא הסמוכה לשועפאט ביום שלפני הרצח, ואז נמלטו מהזירה. בחיפוש בבתיהם של החשודים נמצא הטלפון הסלולרי של אבו חדיר, וכן ראיות פורנזיות רבות הקושרות את החשודים לאירוע.

רצח אבו חדיר - כותרות אחרונות:
"רוצחי אבו חדיר שמו לבם אל השטן"
שלושה מהחשודים ברצח הנער הפלסטיני ישוחררו מחר
אביו של אחד החשודים ברצח הנער: "בני לא קשור לזה"

הארכת מעצר לנערים שרצחו את מוחמד אבו חדיר הנער הפלסטיני. יולי 2014. דרור עינב
החשודים מובאים לדיון בהארכת מעצרם, היום/דרור עינב

מפרטי החקירה עולה כי שלושת החשודים חיפשו קורבן בכמה שכונות ערביות במזרח ירושלים ולבסוף הגיעו לשועפאט שבצפונה. לאחר שהבחינו באבו חדיר כשהוא בגפו, חטפו אותו, הכניסו אותו למכוניתם בכוח, היכו אותו עם מפתח גלגלים והיממו אותו. לאחר מכן הם הובילו אותו ליער ירושלים, שם השליכו אותו החוצה מהמכונית, שפכו עליו חומר דליק, כפתו אותו עם אזיקונים, הציתו אותו ונמלטו מהמקום. השלושה הודו בחקירתם במיוחס להם ושחזרו את האירוע, ואף ציינו כי עשו זאת בשל רצח שלושת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפתח.

על פי גורמים במשטרה, החשודים סיפרו בקור רוח כי חיפשו נקמה. "חיפשנו בכל השכונות הערביות. ראינו שהערבי נמצא לבד, הכנסנו אותו לאוטו, הרבצנו לו בתוך האוטו. נכנסנו ליער ירושלים, שפכנו עליו בנזין, הדלקנו אותו וברחנו". באשר לתקיפת הילד ביום שקדם לחטיפתו ורציחתו של אבו חדיר, אמרו החשודים כי "רצינו רק להרביץ לו, לא לחטוף". כמו כן, מפקד ימ"ר ירושלים, ניצב משנה תומר בדש, מינה שני צוותים לפיצוח פרשת הרצח, במישור הלאומני ובמישור הפלילי. כאשר כל צוות מעדכן את השני על מנת לא להינעל על כיוון חקירה אחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי משועפאט. צילום מסך
החשודים ברצח מוחמד אבו חדיר בתיעוד ממצלמות האבטחה/צילום מסך

החשוד המרכזי ברצח אבו חדיר נעצר לפני שנתיים בחשד לניסיון לחנוק את בתו. על פי החשד, אשתו נכנסה לחדר שבו שהה יחד עם בתו, והוא חדל ממעשיו אחרי שהבחין בה. בדיון בהארכת מעצרו טען נציג המשטרה, רס"ר תומר מלול, כי בחקירתו הוא ציין כי אין לו שליטה בדחפים שלו והדבר "בא לו ב'פיקים'". לבסוף הוא הופנה החשוד להסתכלות פסיכיאטרית מחשש כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין פלילי ודרוש טיפול. הוא הופרד מבתו ומהמשפחה, אך הטיפול הפסיכיאטרי נמשך.

אחיו של החשוד המרכזי סיפר כי האחרון מטופל על ידי פסיכיאטר באופן קבוע, בעלות של 5,000 שקלים בחודש, ואף צורך תרופות במסגרת הטיפול. מהדיון עלה כי בטרם ניסה לחנוק את בתו, ביקש החשוד מאשתו כי תרחיק אותה מידיו. לבסוף הוא לא עמד לדין בשל העובדה כי בית המשפט לא השתכנע כי מדובר בפעולה מתוכננת.

אהרן רוזה, סנגורו של החשוד המרכזי, אמר: "כשאראה את חומר החקירה, אבדוק אם הוא היה כשיר משפטית". עורך הדין בנצי קבלר, המייצג את אחד מהקטינים החשודים בחטיפה וברצח, אמר: "הקטינים עברו חקירה ראשונה. יכול להיות שמאחורי תוכן השחזור והעדות הופעלו לחצים. אנחנו בשלב ראשוני של המשפט ואני רוצה ללמוד את חומר החקירה". הוא סירב להתייחס לגרסתו של הקטין לאירועים, אך אמר כי "יש פער חד וברור בין מה שמרשי אומר לי ומה שהמשטרה אומרת. צריך לבדוק את הדברים".

עדי קידר, המייצג את הקטין הנוסף, רמז גם הוא כי לא בטוח שמרשו כשיר לעמוד לדין. "ביקשנו להכניס את שירות המבחן לתמונה. אנחנו נבקש לבדוק בצורה מעמיקה את הקשר שלו למעשה התכנון. התחושה שלי היא שהוא לא נכח בביצוע הרצח. אני ממליץ להמשיך לבדוק את היסוד הנפשי ברצח". בנוגע להודאה והשחזור של הרצח, אמר קידר כי "כלל החשודים הודו ושחזרו, הלקוח שלי טוען שלא הייתה לו כוונה לרצוח, שלא שיתפו אותו בתכנון ושהאירוע הסתבך. הוא גם לא נכח בו באופן פיזי באירועים שקדמו. הפער הוא פרשנות משפטית בנוגע ליסוד הנפשי".

"לא מסוגלים לעשות דברים רעים"

בשיחה עם וואלה! חדשות טען אביו של חשוד אחר בחטיפה וברצח אבו חדיר כי בנו לא קשור לאירוע. "אני מכיר את כולם מצוין והם לא קשורים לרצח. מי שקשור לאירוע זה בני דודים שלו, משפחה של אשתי", אמר.

לטענת האב, לחשוד המרכזי במעשה "יש בעיה בנפש, הוא חולה נפש". הוא הוסיף: "הוא בנאדם יקר שביקרים ולא היה עושה דבר כזה. אם הוא עשה דבר כזה, זה בגלל המחלה שלו. בני הדודים משוגעים עליו, הבן שלי משוגע עליו. הם יעשו כל מה שהוא יגיד להם. אבל הוא הודה מתוך חולי, הוא חולה נפש. אני לא מאמין שהוא היה עושה דבר כזה, אבל אני יודע שהוא חולה. גם אחד הילדים שנאשמו (נעצרו כחשודים, י"א) לוקח כדורים. זה ילד שלא הולך לישיבה כי יש לו פחדים. אני מכיר את הילדים האלה אחד-אחד מקרוב. הם ילדים טובים שלא מסוגלים לעשות דברים רעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully