וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר יירט מזל"ט שחדר לישראל מהרצועה

כלי הטיס יורט באמצעות טיל פטריוט בשמי אשדוד. תושבים דיווחו כי הבחינו וב במשך זמן רב באזור החוף. חמאס הודיע: שיגרנו מספר כלי טיס לישראל, לצורך "משימה מיוחדת"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

עליית מדרגה בניסיונות לפגוע בישראל ביומו השביעי של מבצע "צוק איתן": חיל האוויר יירט הבוקר (שני) כלי טיס בלתי מאויש שהמריא מרצועת עזה וחדר לשטחה האווירי של ישראל. היירוט היה מעל חופי אשדוד ונעשה באמצעות טיל פטריוט. כוחות חיל הים הוקפצו כדי לערוך סריקות ולמצוא את שיירי הכלי. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות לפעולה והודיעו כי שלחו "כמה מטוסים ללא טיס לשם ביצוע משימה מיוחדת בעומק השטח הציוני".

היירוט הביא להפעלת האזעקה שנשמעה הבוקר בעיר אשדוד. כמה מתושבי העיר דיווחו כי הבחינו בכלי הטיס באזור החוף וושמעו אותו במשך זמן רב באזור החוף, אולם לא הבינו במה מדובר. בצה"ל עורכים כעת תחקיר ובודקים כיצד הצליח עצם גדול כל כך לחדור לשטחה האווירי של ישראל, ומדוע לקח זמן רב עד שהבחינו בו ויירטו אותו. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי שיגרה מספר כלי טיס לעבר ישראל, לצורך "משימות מיוחדות", ואף הגדירה את העניין כ"הפתעה של הארגון" לישראל.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
עם שחר: מטח רקטות לעבר יישובי הדרום
ראשי המועצות בדרום: לא נשלח את הילדים ללימודים
עזה תחכה בחושך בשל "חשש לעובדי חברת החשמל"
תיעוד: רקטה מתפוצצת בלב שכונה בנתיבות
היום השביעי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

מל"ט איתן של חיל האוויר בשמי רצועת עזה. מרץ, 2012. AP
מטוס ללא טייס של חיל האוויר בשמי עזה/AP

במקביל, הבוקר נמשך ירי הרקטות לעבר הדרום. כמה רקטות התפוצצו במועצה האזורית חוף אשקלון, אחת מהן סמוך לבית בקיבוץ במועצה. איש לא נפגע, אך נגרם נזק. רקטה נוספת יורטה באמצעות "כיפת ברזל" בשמי אשקלון. שמונה רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק: שלוש בחוף אשקלון, שתיים בשדות נגב, אחת בנתיבות ושתיים נוספות במועצה האזורית שער הנגב.

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, קיבלו אחריות על חלק מהשיגורים והודיעו כי שיגרו עשר רקטות 107 לעבר בסיס זיקים. אזעקות נשמעו הבוקר גם באשדוד ובמועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון.

קודם לכן, בתוך כחצי שעה בלבד הבוקר, נשמעו שלוש אזעקות במועצה האזורית אשכול, ואחת נוספת במועצה האזורית שער הנגב. לפחות 18 רקטות התפוצצו בתחומי המועצות הללו מחצות הלילה עד שעות הבוקר המוקדמות מבלי שגרמו לנפגעים או לנזק. "כיפת ברזל" יירטה הלילה חמש רקטות ששוגרו לעבר העיר אשקלון והמועצה האזורית חוף אשקלון. כ-30 רקטות יורטו ביממה האחרונה באמצעות "כיפת ברזל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תושבי שדרות מחזיקים ברסיס רקטה שנפלה בעיר 13 ביולי 2014. רויטרס
תושבי שדרות אוחזים בשרידי רקטה שהתפוצצה בעיר/רויטרס

צה"ל מצדו המשיך ביממה האחרונה בתקיפות נרחבות בעזה. ב-24 השעות האחרונות תקף צה"ל 204 יעדים, בהם 28 משגרים מוטמנים, 18 פתחים של אזורים החשודים כפתחי מנהרות ו-11 מתחמים צבאיים. מתחילת המבצע תקף צה"ל כמעט 1,500 מטרות.

כמו כן, במהלך הלילה נהרגו 11 פעילי טרור מתקיפות צה"ל, בהם שישה פעילי הג'יהאד האיסלאמי, שני פעילי חמאס, ושלושה אנשים נוספים שהשתייכותם הארגונית אינה ברורה. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי מניין ההרוגים מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" בלילה שבין שני לשלישי בשבוע שעבר עלה ל-173. מספר הפצועים עלה ל-1,230.

בית שנהרס מירי הרקטות בצפון, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
מבנה שנהרס מירי הרקטות הקודם לנהריה, שהיה ביום שבת/אדריאן הרבשטיין

גם הגזרה הצפונית הייתה מתוחה הלילה, אחרי ששתי רקטות שוגרו לעבר נהריה ויישובי הגליל המערבי בסביבות חצות הלילה, ככל הנראה מלבנון. אזעקות נשמעו באזור, ואחריהן דיווחו תושבים על הדי פיצוצים. כוחות צה"ל והמשטרה החלו בסריקות, ודווח כי הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מנפילת הרקטות. ירי דומה היה יממה קודם לכן, בלילה שבין שבת לראשון. אתמול אחר הצהריים הופעלה האזעקה באזור בשל ירי רקטה מרצועת עזה - זו נחתה בשטח פתוח בחיפה.

כוחות מתאספים ליד גבול רצועת עזה. יולי 2014. ספק
בן קלמר, בן קלמר
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/בן קלמר, ספק בן קלמר
פיקוד העורף – הנחיות מעודכנות 13 ביולי 2014. פיקוד העורף, אתר רשמי
פיקוד העורף – הנחיות מעודכנות 13 ביולי 2014/אתר רשמי, פיקוד העורף

בתגובה לרקטות, צה"ל השיב בירי ארטילרי מסיבי של עשרות פגזים לעבר מקור השיגורים. כוחות הביטחון בלבנון אישרו כי היה ירי של צה"ל ועדי שמיעה שם סיפרו כי לפחות חמישה פיצוצים נשמעו בצדו הלבנוני של הגבול. שום ארגון לא קיבל עד כה אחריות לירי הרקטות.

תקיפה בעזה לאחר מטח רקטות ששוגר לישראל. יולי 2014. רויטרס
תקיפה בעזה אחרי שיגור רקטות לעבר ישראל, אתמול/רויטרס

"סיימתי לערוך סיור ביישוב וראיתי שכולם נשמעו להוראות וירדו למקלטים", אמר ראש מועצת שלומי, גבי נעמן. "אני חושש שהירי הזה יתפוס אותנו עכשיו כמעט כל יום ושלא נהיה יותר מופתעים מהמציאות שאנחנו חווים אותה עכשיו". הוא ציין: "רק מטרידה אותי השאלה למה המדינה לא שולחת לאזור סוללת כיפת ברזל?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי נעמן, "אנחנו כבר מדברים על ירי שמתחיל להיות יומיומי וזה יכול להיגמר באסון. פניתי לגורמי הביטחון בעניין ועד לרגע זה לא קיבלתי עוד תשובה. אם היו אומרים לי שאין מספיק סוללות, אז אולי הייתי מבין ומקבל את ההסבר שיש מקומות שהירי בהם הוא הרבה יותר מסיבי, אבל לפחות שיגידו שאין. בינתיים לא קיבלתי תשובות". נעמן אמר עם זאת כי למרות המתיחות הביטחונית הגוברת, החיים ביישובו יחזרו היום למסלולם, והקייטנות וגני הילדים יפעלו כסדרם.

(עדכון ראשון: 07:29)

נפל רקטה בראשון לציון. יולי 2014. גלי גינת, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רקטה שנפלה בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, גלי גינת

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

ישראלים צופים ביירוטי כיפת ברזל 13 ביולי 2014. רויטרס
סוללת "כיפת ברזל" מיירטת רקטה ששוגרה לעבר ישראל/רויטרס
שובלי עשן משיגורי רקטות מעל רצועת עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014 עזה, צוק איתן, חמאס. רויטרס
שיגור רקטות מרצועת עזה, אתמול/רויטרס
רסיסי כיפת ברזל בבניין בראשון לציון. יולי 2014. מאיר סוויסה, מערכת וואלה! NEWS
רסיסי רקטה שיורטה בשמי בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר סוויסה
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully