וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "1 מכל 50 כמרים הוא פדופיל. זו צרעת"

פרנציסקוס חשף בראיון נרחב את ממדי האונס שביצעו אנשי הכנסייה. הוותיקן מיהר לטעון כי הציטוטים אינם מדויקים, וניסה לפקפק באמינות המראיין, מהעיתונאים הידועים באיטליה

חשמנים יושבים במהלך מיסה – הוותיקן, אפריל 2014. AP
חשמנים יושבים בוותיקן במהלך מיסה עם האפיפיור, בחודש אפריל/AP

האפיפיור פרנציסקוס מעריך שכ-2% ממשרתי הכנסייה הקתולית הם פדופילים, ואומר כי זו "צרעת שמכסה את ביתנו". דבריו התפרסמו אתמול (ראשון) בראיון נרחב שהופיע בעיתון "לה רפובליקה".

המאמר, שכותרתו "האפיפיור: כמו ישו, אכה במקל את הכמרים הפדופילים", הוא סיכום ראיון של שעה שנערך בין פרנציסקוס לעורך העיתון, יוג'ינו סקפלרי, עיתונאי ותיק שכתב רבות על מפגשיו עם אנשי הכנסיה.

האם זו תאונת יחסי-ציבור או חשיפה אמיצה? מסתמן שהוותיקן נוטה לאפשרות הראשונה, ואנשיו מיהרו להבהיר כי חלק מהציטוטים שיוחסו לאפיפיור אינם מדויקים, ובפרט החלק המתייחס לכך שגם חשמנים (קרדינלים) נחשבים למתעללים מינית.

בראיון, אמר האפיפיור כי "ב-2% הללו כלולים כמרים, בישופים וחשמנים. יש רבים אחרים שיודעים - אך שותקים. בכך הם מענישים את היתר. זו תופעה בלתי נסבלת".

דוברו של פרנציסקוס, האב לומברדי, פרסמו הצהרה, בה הדגיש את "מנהגו של סקפלרי בן ה-90, לקיים שיחות ארוכות מבלי לרשום הערות ומבלי לערוך הקלטות, ולהסתמך על זכרונו בלבד".

פרשנים באיטליה הסבירו כי האפיפיור נוטה לעתים לדבר בצורה מעורפלת, שניתן לפרשה בכמה דרכים וצורות. בוותיקן הבהירו שהשיחה לא התאפיינה כראיון "לפי כל כללי הפרוטוקול", אך נאלצו להודות כי רוב המאמר "משקף את רוח הדברים".

בשבוע שעבר נפגש פרנציסקוס לראשונה עם גברים שנאנסו בידי כמרים. הוא אמר להם כי הכנסיה מבקשת מחילה עבור הפשעים, והבטיח להיאבק במתעללים ובבכירים שטייחו את העבירות.

לפי נתוני הוותיקן לשנת 2012, יש 414 אלף כמרים קתולים ברחבי העולם. האפיפיור אמר בראיון כי ההערכה לפיה 2% מהכמרים מעורבים בפדופיליה, מתבססת על נתונים שסיפקו לו יועציו. אם הנתונים נכונים, עולה כי יותר מ-8,000 כמרים מעורבים, או היו מעורבים, ביחסי מין עם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully