וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס דחה יוזמה מצרית להפוגה זמנית באש

13.7.2014 / 7:20

לוואלה! חדשות נודע כי ההצעה הועברה לפני כמה ימים למוסא אבו מרזוק, והוא סירב לה בתום התייעצות עם הזרוע הצבאית. קהיר מדגישה: נפתח את מעבר רפיח רק בפיקוח אנשי אבו מאזן

צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, עידו סופר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

במסגרת מאמציה של מצרים להביא להפסקת הלחימה בין חמאס ובין ישראל, קהיר הציע לירושלים ולראשי הארגון הפלסטיני להפסיק את האש הדדית לפרק זמן של 40 שעות, ושאחריו ידון הסכם הפסקת אש נרחב יותר. ואולם, לוואלה! חדשות נודע כי חמאס דחה את ההצעה.

לפי מקורות בישראל ומקורות בחמאס, ההצעה הוצגה לסגן ראש הלשכה המדינית מוסא אבו מרזוק. ההצעה הועברה אליו באמצעות אנשי המודיעין המצרי כבר לפי כמה ימים. אבו מרזוק השיב בשלילה, לאחר התייעצות קצרה עם צמרת הזרוע הצבאית (גדודי עז א-דין אל-קסאם). המצרים הבהירו שאין בכוונתם להאשים בפומבי את חמאס בהכשלת המאמצים להגיע להפסקת אש, אך הדגישו כי הארגון יישא באחריות למתן התשובה השלילית.

המקורות הללו טענו כי אין עדיין מתווה להפסקת אש שהוצג בפני הצדדים, אולם ישנם רעיונות שונים וראשוניים, שעליהם דנים כמה גורמים, אירופאים, מצרים ואחרים, במטרה להביא להפסקת אש. בסוף השבוע אמר אחד מדוברי חמאס ברצועה, סמי אבו זוהרי, כי "לא הציגו בפנינו שום תוכנית או מתווה להפסקת אש". לטעמו, אין מה לדבר על תהדיא (הפסקת אש זמנית) כל עוד "התוקפנות נמשכת".

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
כוח שייטת 13 פשט על משגרי רקטות בעזה, 4 לוחמים נפצעו
18 הרוגים בהפצצת ביתו של מפכ”ל משטרת עזה
אין עדיין אור בקצה המנהרה של חמאס | פרשנות

שליח הקוורטט טוני בלייר נפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א סיסי בארמונו – קהיר, 12 ביולי 2014. רויטרס
נשיא מצרים סיסי בפגישה עם טוני בלייר, אתמול בקהיר/רויטרס

אתמול נפגש נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי עם טוני בלייר, שליח הרביעייה הבינלאומית, שמשמש גם כיועצו הכלכלי. דובר משרד החוץ בקהיר, עבד א-עאטי, אמר כי הביקור של בלייר בא במסגרת הניסיונות להשיב את שני הצדדים להסכים על ההבנות שהביאו להפסקת האש ב-2012, עם תום מבצע "עמוד ענן". ככל הנראה, זו כוונתם של המצרים כעת: להוביל מהלך ערבי, שיקרא לחמאס ולישראל לחזור להבנות ההן. ישראל כבר הבהירה בעבר שהיא מוכנה לחזור להסכם שסיים את מבצע "עמוד ענן", אולם כאמור חמאס מסרב לכך.

מצרים הצהירה בפני חמאס כי היא מוכנה לפתיחת מעבר רפיח, אך תחת תנאי פיקוח הדוקים, בין היתר נוכחות של אנשי המנגנונים של הרשות הפלסטינית (כלומר, של אבו מאזן), ולא רק במעבר הגבול, אלא לכל אורך ציר פילדלפי (הגבול בין עזה וסיני), כדי למנוע הברחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully