וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות נורו מלבנון לישראל, צה"ל השיב באש ארטילריה

13.7.2014 / 0:06

הרקטות התפוצצו בשטחים לא-מיושבים בגליל המערבי. חממה ובית ניזוקו מרסיסים. ארגון פרו-פלסטיני לא מוכר לקח אחריות לשיגורים. זו הפעם השנייה השבוע שהירי זולג מהחזית הצפונית

צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף, טל אנגלנדר, בני ואינר, עידו סופר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שתי רקטות נורו אמש לעבר ישראל מלבנון והתפוצצו בשטחים לא-מיושבים. חממה אחת ניזוקה, ובית ניזוק מרסיסים. איש לא נפגע.

האזעקות נשמעו ביישובים רבים בגליל המערבי, בהם נהריה, שלומי, מעלות וראש הנקרה. צה"ל השיב באש ארטילריה לעבר מקורות הירי. ארגון פרו-פלסטיני ולא מוכר בשם "גדוד השהיד מוחמד אבו חדיר" נטל אחריות לשיגור הרקטות. עקב ירי הרקטות ייפתחו מחר מקלטים בנהריה וכן ברוב היישובים בגליל המערבי, בהם כפר ורדים ושלומי. זאת, לא בהתאם להנחיות פיקוד העורף, אלא על דעת ראשי הרשויות במקומות אלה.

ליזי, המתגוררת בבית ביישוב ליד נהריה, שבחצרו נפלה רקטה, סיפרה לוואלה! חדשות כי ילדיה הקטנים נשארו בבית בזמן שיצאה עם בעלה למסעדה באזור. "ישבנו במסעדה ושמענו אזעקה, ואחריה פיצוץ אדיר. התקשרתי מיד הביתה, והבן שלי סיפר שהם הספיקו להעיר את הבת הקטנה ולהרים אותה, יחד איתם, לממ"ד. הוא אמר שהם שמעו פיצוץ ממש קרוב והם בטוחים שזה נפל בסמוך לבית, מה שאכן היה. זה נפל בחצר שלהם".

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי איום חמאס: מטח כבד לעבר גוש דן, "כיפת ברזל" יירטה
קרב ההסברה: צפו באלוף מרדכי משיב לשאלות בערבית
"הקש בגג": כך מזהיר צה"ל את הפלסטינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חממה שניזוקה מירי הרקטות, אמש./מערכת וואלה!, צילום מסך

"עד עכשיו אני לא מצליחה להירגע", המשיכה ליזי. "כשבדקנו את כל החדרים בבית, גילינו שחלונות חדר השינה התנפצו, והרסיסים גרמו לנזק לתקרה ולקירות. אני מצטמררת לנוכח המחשבה שהבת שלי הייתה אמורה לישון בחדר הזה הלילה, אבל לבסוף העדיפה לישון בחדר שלה. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו הייתה ישנה במיטה הזו".

הבן, דן בן ה-14, אמר: "הייתי בחדר, וגם אחי היה בחדרו. פתאום שמעתי אזעקה. רצנו לחדר של אחותי הקטנה, ולקחנו אותה על הידיים. טסנו לממ"ד. שמענו בום שהרעיד את כל הבית. ידענו שזה נפל ממש קרוב, הרגשנו כאילו זה נפל בתוך הבית. אני עוד לא קולט את זה".

שלשום בבוקר התפוצצה רקטה בשטח פתוח בכפר יובל שבגליל העליון. צה"ל השיב בירי ארטילרי לעבר המרחב שממנו שוגרה הרקטה לשטח ישראל. ההערכה היא כי לא חיזבאללה עומד מאחורי השיגור, אלא ארגונים פרו-פלסטיניים. דיווח בנושא הועבר לכוחות יוניפי"ל שהוזנקו לאזור.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כיפת ברזל מיירטת רקטה בשמי תל אביב – 12 ביולי 2014. יותם רונן
סוללת "כיפת ברזל" מיירטת רקטה בשמי תל אביב, אמש/יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה במבצע "צוק איתן". 11 ביולי 2014. AP
הצבא מסלים פעילותו בעזה. כוחות צה"ל ברצועת עזה/AP

במקביל להמשך הירי, צה"ל מגביר את פעילותו במסגרת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה והחל לפנות אזורים שלמים ברצועה מאזרחים לקראת תקיפה נרחבת נגד יעדי טרור ואתרי שיגור רקטות לטווחים ארוכים. קצין בכיר אמר אמש: "בזמן שאנחנו מבצעים תקיפות, באזורים רוויי אוכלוסייה מסתתרים להם פעילי טרור ויעדי טרור מסוגים שונים. אנחנו נודיע על ידי מגוון הודעות לאזרחים הפלסטינים להתפנות, נאפשר להם זמן ראוי ולאחר מכן נפתח בתקיפה משמעותית שתפגע באופן קשה ביעדים ותאפשר לנו חופש פעולה רחב".

הקצין הדגיש כי מתחילת המבצע ועד כה נפגעו יותר ממאה בתים של מפקדים בדרגים השונים ובנוסף לכך נפגעו מערכים מסוגים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס.

צה"ל תקף אחר הצהריים משגר טילים בצפון רצועת עזה, הממוקם בסמוך לבית אחותו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה. בהפגזה חוסלו שלושה פעילי טרור, ביניהם נידאל אל-מלש, בנה של אחותו של הניה. כמו כן, חוסלו ראטב ציפי וראסן מסרי. שלושתם היו מעורבים בירי רקטות לעבר שטח ישראל. לפי דיווחים פלסטיניים, בהפגזה נהרגו שני בני אדם נוספים.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:46)

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, בסוף השבוע/רויטרס
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
מנקים את התותחים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully