וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מעזה: צפו בשיגור רקטות מסיני לישראל

12.7.2014 / 10:03

ארגון הג'יהאד הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס" הפיץ תיעוד של שיגור חמש רקטות מחצי האי לעבר היישוב בני נצרים הסמוך לגבול. מדובר בירי הראשון מסיני מאז החל מבצע "צוק איתן"

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: יותם בן-דוד

לא רק מרצועת עזה מנסים לגרום אבדות ונזקים לישראל: חמש רקטות שוגרו השבוע מסיני לעבר ישראל. ארגון הג'יהאד הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס" הפועל בחצי האי סיני שיגר השבוע חמש רקטות לעבר ישראל. הן לא גרמו לנפגעים או לנזק, לאחר שהתפוצצו בשטח פתוח. הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, קיבל אחריות לירי בסרטון שפורסם הבוקר (שבת) בכלי תקשורת שונים בערבית. ההודעה על הירי מסיני לעבר ישראל היא היחידה עד כה מאז החל מבצע "צוק איתן" בלילה שבין שני לשלישי.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
היום החמישי למבצע "צוק איתן": תקיפות נרחבות ברצועה
במהלך הלילה: צה"ל חיסל עשרה פעילי טרור ברצועה
מכה חזקה עדיפה על הסלמה מתונה. דעה

ארגון טרור בסיני: שיגרנו רקטות לעבר ישראל. צילום מסך
ארגון טרור בסיני: שיגרנו רקטות לעבר ישראל/צילום מסך

בהודעת הארגון נאמר כי שיגר חמש רקטות מסוג 107 לעבר היישוב בני נצרים הסמוך לגבול ישראל-מצרים. ביישוב מתגוררות משפחות שפונו מהיישוב נצרים במסגרת תכנית ההתנתקות. בסרטון ניתן לראות את הרקטות, שם הארגון מתנוסס עליהן, על שקי חול באזור הגבול עם ישראל בדרום העיר רפיח. אחר כך ניתן לראות את הירי לעבר ישראל ואת נפילת הרקטות.

"אנסאר בית אל-מקדס" נחשב לארגון הטרור המרכזי הפועל בחצי האי, ונחשב לזה המוביל את הלחימה בצבא מצרים. לאחרונה ספג הארגון אבדות קשות מצבא מצרים הפועל למיגור הטרור בחצי האי, אולם הוא ממשיך לתפקד. הארגון קיבל בעבר אחריות לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי לפני שנה. בין פעולותיו ניתן לציין פיצוץ של צינורות גז ממצרים לישראל וניסיון התנקשות כושל בשר הפנים המצרי, מחמוד איברהים, בקהיר בספטמבר 2013.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת ניסיון התנקשות בשר הפנים המצרי מוחמד איבראהים, קהיר, 2013. AP
הארגון ממשיך לפעול חרף האבדות. ניסיון ההתנקשות בשר הפנים המצרי, מרץ 2014/AP

בשנים האחרונות קיבל הארגון הקיצוני אחריות גם לפעולות שונות נגד ישראל, הזכורה שבהן היא הפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 שבו נהרגו שישה ישראלים. בנוסף, הארגון שיגר כמה וכמה פעמים גראדים לעבר העיר אילת.

בחודש מאי חוסל מנהיג הארגון שאדי אל-מניעי. דווח כי הוא ושלושה ממפקדי הארגון נסעו במכונית באזור ג'בל אל-מע'ארה שבמרכז סיני בשעה שרעולי פנים חמושים, ככל הנראה בדואים מקומיים, הם שחיסלו את הארבעה.

עמר ויקסלבאום השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully