וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי הקלעים: מאמץ אמריקני להשיג הפסקת אש

צוות אמריקני נפגש עם בכירי הרשות, וביקש מהם לפעול מול חמאס כדי להגיע להסכמה על הפסקת הירי לעבר ישראל. ברשות נענו לפנייה, אולם בחמאס הבהירו להם ש"אין על מה לדבר"

מערכת וואלה!

הרשות הפלסטינית מעורבת בניסיונות התיווך מול חמאס בניסיון להגיע להפסקת אש עם ישראל. גורם פלסטיני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי פיל גורדון, יועצו של אובמה לענייני המזרח התיכון, ביקרואתמול (רביעי) ברמאללה ונפגש שם עם נציגים של הרשות. לדברי הגורם, גורדון ביקש מבכירים ברשות לפעול מול חמאס במטרה להביא להסכמה על עצירת הירי לעבר ישראל.

"צוק איתן": סיקור מיוחד
צה"ל הורה לפלסטינים ליד גבול הרצועה: "התפנו מיד"
סוכל פיגוע: 2 פלסטינים נעצרו עם מטען בכביש 5
בזמן בגרות: רקטה נפלה בחצר בית הספר

בכירים ברשות אכן פנו לחמאס, אולם הבינו כי הארגון השולט ברצועת עזה אינו מעוניין בהפסקת אש. אנשיו אף טענו כי "אין על מה לדבר". לוואלה! חדשות נודע כי גורדון נפגש גם עם גורמים בכירים בישראל ושמע מהם דברים דומים לאלה של חמאס. ישראל אינה רוצה בתיווך אמריקני או אחר להפסקת אש ומשדרת מסר כי בכוונתה להמשיך בלחימה מול חמאס.

מקורות פלסטינים אחרים מסרו כי השגריר הנורבגי בקהיר נפגש עם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, ששוהה בבירה המצרית - וכי השגריר הבין מבכיר החמאס שהארגון אינו רוצה בהפסקת אש. לדברי המקורות, ניכר כי הזרוע הצבאית של חמאס היא שמכתיבה לצמרת המדינית את האירועים וקובעת לאן פני הארגון. המקורות ציינו את שמותיהם של מרואן עיסא, מוחמד דף, ראיד אל-עטאר, מוחמד ויחיא אל-סנוואר ואחרים, כולם מהמועצה הצבאית של חמאס, כמי שמובילים את הקו שמסרב לדבר על הפסקת אש.

מבצע "צוק איתן", היום השלישי: עדכונים שוטפים

אבו מאזן ואסמעיל הנייה בישיבת הממשלה הפלסטינית ב-2007. GettyImages
"אין בכוונת חמאס להמשיך עם הפיוס אחרי העימות". אבו מאזן והניה/GettyImages

לדברי המקורות, המטרה של הזרוע הצבאית היא לייצר שינוי במציאות הנוכחית: להבטיח את שרידותו של שלטון חמאס באמצעות פתיחת מעבר רפיח מול מצרים, למסד קשר עם קהיר ולהבטיח את העברת הכספים. לדבריהם, היעד של חמאס הוא גם לפגוע בשלטונו של אבו מאזן ובתנועת פתח, ושלאחר העימות הנוכחי אין בכוונת חמאס להמשיך בפיוס. לדבריהם, הנהגת הזרוע הצבאית רוצה בעיקר בהתקרבות למצרים ובשבירת הקיפאון ביחסים עם קהיר.

דיפלומטים אירופאיים ששוחחו היום עם וואלה! חדשות אמרו כי עד כה נראה ששלושת הצדדים שיכולים לגבש הפסקת אש - מצרים, חמאס וישראל - אינם מעוניינים בכך באמת. "יש כמה גורמים שהיו שמחים לסייע אך אין רצון של הצדדים בהפסקת הלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully