וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן": הקהילה הבינלאומית מגבה את ישראל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גינתה "ללא הסתייגות" את ירי הרקטות מרצועת עזה. גם צרפת, ארה"ב ומזכ"ל האו"ם התייצבו לצד ישראל. מועצת הביטחון תכנס היום דיון מיוחד במבצע "צוק איתן"

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שוחחה אמש (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגינתה בפניו "ללא הסתייגות" את ירי הרקטות לעבר ישראל – כך מסר דובר הממשלה הגרמנית. זוהי ההתבטאות הפרו-ישראלית הנחרצת ביותר שהביעו בקהילה הבינלאומית מאז תחילת מבצע "צוק איתן".

נתניהו שוחח אמש גם עם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ועדכן אותו בנוגע למבצע "צוק איתן" ובירי הרקטות לעבר ישראל מרצועת עזה. הולנד הביע את "הסולידריות של העם הצרפתי" עם ישראל, והוסיף: "על הממשלה הישראלית לנקוט בכל הצעדים על מנת להגן על אזרחיה מפני מעשים כאלה". הולנד אף הדגיש את הצורך "להימנע מהסלמה באלימות בין הצדדים".

מועצת הביטחון של האו"ם תכנס היום דיון מיוחד כדי לדון במבצע "צוק איתן" והמשבר הביטחוני הנוכחי. מזכ"ל האו"ם באן קי מון צפוי להעביר תדריך ל-15 החברים במועצה.

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות:
בחיפה נערכים לרקטות: "הפעם יש 'כיפת ברזל'"
מטח רקטות לעבר קריית מלאכי, "כיפת ברזל" יירטה ארבע
חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בביתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, פברואר 2014. נועם מושקוביץ
גינוי "ללא הסתייגות" לירי הרקטות על ישראל. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל/נועם מושקוביץ

ארצות הברית קראה אתמול לישראל ולפלסטינים להגיע לרגיעה במצב ברצועת עזה, והביעה דאגה בנוגע לביטחון אזרחים בשני הצדדים. דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, מסרה כי "אנו קוראים לכל הצדדים למנוע הסלמה של המצב".

כמו כן, נתניהו שוחח אתמול עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, ושר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. בשיחות אלו אמר נתניהו כי "שום מדינה לא הייתה מסכימה לעמוד בפני התקפות טילים בלתי פוסקות וניסיונות חדירה מהים ובמנהרות. חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא מנסה לפגוע בצורה מכוונת באזרחי ישראל, ומשתמש באוכלוסייה האזרחית של עזה כמגן אנושי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בביירות, לבנון, 4 ביוני 2014. רויטרס
נתניהו לקרי: "אף מדינה לא הייתה מסכימה לעמוד בפני התקפות טילים"/רויטרס

מנגד, במדינות המוסלמיות, נרשם גל גינויים נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר אתמול כי טורקיה "תמשיך לצאת נגד האלימות הישראלית נגד העם הפלסטיני". ארדואן אמר את הדברים בעצרת לקראת הבחירות לנשיאות באנטוליה, והוסיף: "ישראל מפציצה אנשים חסרי הגנה".

במהלך פגישה שנערכה אמש עם יושב ראש מועצת הביטחון של האו"ם, שגריר אוגדנה לארגון יוג'ין ריצ'רד גסאנה, קראו שגרירי מדינות הליגה הערבית באו"ם לערוך דיון חירום בנוגע למצב ברצועת עזה במועצה. "ביקשנו מנשיא הוועדה להתייחס למצב החמור בעזה ולהביא לעצירת האלימות הישראלית והענישה הקולקטיבית של העם הפלסטיני", הסביר השגריר הכוויתי, מנסור אל-קטיבי. יושב ראש מועצת הביטחון טרם השיב לבקשת המדינות הערביות, אך הבטיח כי "יעביר אותה הלאה". שגריר ערב הסעודית לאו"ם, עבדאללה אל-מועלימי, הצטרף אתמול לגינויים וקרא לפעולות ישראל ברצועת עזה "ברבריות". אל-מועלימי הדגיש כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני נותר סוגיה מרכזית במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully