וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך הלילה: 30 עצורים במהומות עקב רצח אבו חדיר

המהומות שהחלו ביום בו נמצאה גופתו של מוחמד אבו חדיר בן ה-16 התלקחו במוקדים נוספים במהלך הלילה. בשעות האחרונות נעצרו עשרות בני אדם בחשד להפרות סדר בירושלים, בצפון ובמשולש

צילום: יותם רונן עריכה: קשת סידי

המחאה על רצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפאט ביום רביעי האחרון הבעירה במהלך הלילה ושעות הערב אתמול צמתים רבים ברחבי הארץ, והמשטרה עצרה כ-30 בני אדם בחשד למעורבות בהפרות סדר בירושלים, בערי המשולש ובצפון. תשעה מהם נעצרו הבוקר (ראשון) בחשד להתקהלות בלתי חוקית ויידוי אבנים בערים טייבה, קלנסוואה וטירה. במהלך הלילה, נעצרו 22 בני אדם, מתוכם 12 ילדים, בעקבות חשד למעורבות בהפרות סדר בנצרת, נצרת עלית ויישובים נוספים יום קודם לכן. החשודים יובאו במהלך היום לדיון בנושא הארכת מעצרם בבית המשפט.

בשעות הבוקר המוקדמות נעצר ילד בן 12, תושב ג'סר א-זרקא שליד זכרון יעקב, בחשד למעורבות ביידוי אבנים בכביש החוף אמש, אך בתום חקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים. לפנות בוקר הותקפה אישה יהודייה ברחוב החנקה בעיר העתיקה שבירושלים, ככל הנראה על ידי כמה חשודים. לאחר שהותקפה, בעלה ירה מנשקו והתוקפים נמלטו. היא טופלה במקום ומצבה הוגדר קל.

עוד בוואלה! חדשות:
כוח צה”ל עצר את אחד החשודים במעורבות ברצח הנערים
בתגובה לרקטות: צה"ל תקף 10 יעדים ברצועת עזה
תיעוד: שוטרים מכים את בן דודו של הנער שנרצח

מפגינים השליכו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון בטייבה, יולי 2014. עומר רביע, אתר בוקראנט,
מהומות בטייבה בלילה שבין שישי לשבת/עומר רביע, אתר בוקראנט

במהלך הלילה נעצרו שני בני אדם בחשד שיידו אבנים בצומת המוסכים בנצרת. בעין מאהל השכנה נעצרו על ידי כוח מג"ב ארבעה חשודים שיידו אבנים לעבר כוח משטרה. באום אל פחם נעצרו שלושה מתושבי המקום בשנות ה-20 לחייהם בחשד למעורבות בהפרות סדר. שני חשודים נוספים נעצרו במחלף באקה אל גרביה בכביש 6 על ידי כוח משטרה שהוזעק לאחר שהושלכו אבנים לעבר כלי רכב שעברו במקום.

במוצאי יום שבת נרשמו התפרעויות בכמה מוקדים נוספים בצפון; בכפר מנדא שבגליל התחתון חסמה המשטרה את כביש הכניסה לכפר עקב הבערת צמיגים מצדם של מפגינים רעולי פנים. כך היה גם בכניסה לאום אל-פחם שם ירתה המשטרה גז מדמיע לעבר המפגינים.

בשכונת אנטוניה שבעיר העתיקה בירושלים יידו הלילה עשרות צעירים פלסטינים אבנים וירו זיקוקים. כוח משטרה שהגיע למקום הגיב למהומות באמצעים לפיזור הפגנות. באותן שעות הפגינו כ-200 בני אדם בכפר שרפאת הסמוך לבירה וגם שם היו עימותים עם המשטרה.

ביום שבת בלילה נפצעו במהומות כמה אזרחים באזור ירושלים, כולם באורח קל. נהג אוטובוס ושני נוסעים נפצעו מיידוי אבנים שהושלכו לעברם במנהרת הר הצופים . באירוע נוסף בדרך דב יוסף שבעיר, הושלך בקבוק תבערה לעבר הכביש, שלא התלקח ולא גרם לנפגעים. ליד מחסום אל-זעים לכיוון ההתנחלות מעלה אדומים, נפצעו שני בני אדם לאחר שפלסטינים יידו אבנים על אוטובוס של חברת אגד. היו במקום גם כמה נפגעי חרדה. בנוסף, שני נהגי אוטובוס כבני 30 נפצעו מיידוי אבנים על ידי פלסטינים בכניסה להתנחלות גבע בנימין שממזרח לעיר. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לשניים טיפול רפואי במקום ואחד מהם פונה לבית החולים שערי צדק שבירושלים עם חבלה בעינו. השני, שנחבל בידו, לא נזקק לפינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מהומות בערערה, יולי 2014. יותם רונן
מהומות בערערה, אתמול/יותם רונן

הפלסטינים דיווחו שבמהלך הלילה נכנסו עשרות יהודים לשכונת בית צפאפא והחלו לידות אבנים. בעקבות זאת החלו עימותים עם תושבי השכונה וכוחות משטרה הוזעקו למקום. בכפר יונה שליד נתניה הפגינו כ-70 בני אדם על "אזלת ידה של המשטרה והמדינה בטיפול בפורעי החוק מהמשולש", כפי שכינו זאת. הם הבעירו צמיגים וקראו קריאות "מוות לערבים".

טרם הוכרע אם אבו חדיר נרצח על רקע פלילי או על רקע לאומני, אך במשפחתו בטוחים: "יהודים הרגו אותו, שרפו אותו, כמו נאצים", אמר אביו, חוסיין אבו חדיר, דקות לפני תחילתו של מסע ההלוויה בשכונת שועפאט שבבירה. לדבריו, "האחריות היא על ממשלת נתניהו, שהיא ממשלת מתנחלים. לערבים אין ביטחון בירושלים, רק ליהודים. יהיה בלגאן, כי הממשלה גזענית ודמנו מותר".

אתמול הודיע התובע הכללי הפלסטיני, מוחמד עבד אל-ע'ני אל-עויווי, כי התוצאות הראשוניות של נתיחת הגופה מצביעות על כך שהוא נשרף למוות בעודו חי. אל-עויווי אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי על פי הנתיחה, אבו חדיר סבל מכוויות בדרגה של 90% בכל גופו, ובכלל זה בראשו. בנוסף לכך, הוא סבל גם מחבלות בראשו.

גופתו של אבו חדיר נמצאה ביום רביעי לפנות בוקר ביער ירושלים כשהיא חרוכה. על פי החשד, הוא נחטף ונרצח, ייתכן שעל ידי יהודים שביקשו לנקום את מותם של הנערים נפתלי פרנקל, איל יפרח וגיל-עד שער. מעט לפני כן התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לכלי רכב באזור השכונות בית חנינא ושועפאט בצפון ירושלים, וכן דיווח על נעדר. עם קבלת הפרטים, החלה המשטרה בסריקות והקימה מחסומים. כעבור שעות אחדות התקבל אישור לכך שיש קשר בין הגופה לבין הנער הנעדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully