וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמד הלצים בראש המשטרה

מהאזנה לשיחה של הנערים החטופים למוקד 100 קשה שלא לשאול כיצד אהרונוביץ' טען שמדובר בקלטת ש"קשה להבין". במקום בדיקה עצמית, שני המופקדים על כחולי המדים צריכים להתפטר

ייקח עוד זמן רב עד שישכח הזעם על השוטרים במוקד 100, שכשלו בהעברת המידע על החטיפה של שלושת הנערים לצבא, ואיבדו זמן יקר. כדאי להילחם בזעם הזה ולהפנות אותו למקומות הנכונים. השוטרים האלה בסך הכול משקפים את תרבות הניהול שמעליהם. אי אפשר לצפות מהש"ג לגלות ערנות כשהמפקד ישן בנחירות באוהל.

השר יצחק אהרונוביץ', איש חביב בסך הכול, היה בין הבודדים שזכו לשמוע את ההקלטה המזעזעת הזאת, בימים של צווי איסור פרסום. הוא שמע את האמירה "חטפו אותי"; הוא האזין לקריאות בערבית "ראש למטה, ראש למטה"; הוא נחשף לרצף היריות העמום, ולצעקות "איי איי איי" שמלוות אותן. אחרי ששמע את הדברים הללו הוא התייצב בפני התקשורת והכריז: "שמעתי את הקלטת. קשה מאד להבין אותה, אבל באחד הימים היא תובא לידיעת הציבור". עוד אמר: "אם היו תקלות, זה ייבדק. המפכ"ל הקים ועדת בדיקה בנושא". זה היה אחרי שהצהיר שהמשטרה עושה "עבודה מצוינת".

נדירים האירועים שמאפשרים לנו הצצה כה מזוקקת אל ראשם של נבחרינו והאנשים המופקדים על הביטחון שלנו. את הציטטה הקצרה הזאת של אהרונוביץ' יש לבודד ולנתח במחקרים של מדיניות ציבורית: "עבודה מצוינת" = כיסוי תחת מנהיגותי; "ועדת בדיקה" = כיסוי תחת משפטי; "אם היו תקלות" = האמת בעיניי המתבונן (יש שיאמרו שבמוקד 100 פעלו לאט. מאידך גיסא אחרים יכולים לטעון שהם דווקא היו פזיזים....). וכמובן "באחד הימים" = אני כבר יודע את האמת, הנערים הללו אינם עמנו עוד, אבל אמשיך לשחק פאסון.

תלמדו מהשב"כ

מי שחושב שמה שמתחולל שם למעלה, בקאבסה, בקופסה העליונה של המנהיגות המונחת על זוג כתפיים שחוחות ומבולבלות, אינו קשור במישרין לתוצאות בשטח, משטה בעצמו. השב"כ תיפקד למופת משום שיש בו אתוס של מנהיגות ואחריות, ולא רק בגלל שמשרתים בו אנשים מצוינים. כי דורשים שם תוצאות, וכי למדו את לקחי העבר.

לעומתו, המשטרה היא גוף פרוץ ומופקר, שבראשו עומד שר אשר שומע הקלטה כזאת ולא משתולל. אין בו כעס, כי הוא "לא מבין" את הנשמע. הבן שלי מבין, הבת שלי מבינה, הכלב של השכן מבין. השר לא מבין. אותו שר גם מתקשה להבין שהמשטרה, עליה הוא מופקד כפוליטיקאי, זקוקה למנהיגות. לפיכך הוא מאריך את כהונתו של המפכ"ל יוחנן דנינו בשנה. זה אותו דנינו שמנפיק תשובות פח שמפרנסות את ארץ נהדרת כמעט בלי מאמץ כתיבה, בכל פעם שפשלה פורצת. זה אותו דנינו שמקים ועדות חקירה שמסתיימות בהרשעת הש"ג, בכל פעם שהמשטרה מפשלת. זה אותו הדנינו שנשאר בכנס בארה"ב כשמשבר החטיפה פרץ, במקום לחפש את המטוס הראשון הביתה. אם הוא מעדיף לאכול קנטאקי פרייד צ'יקן כשכאן מתחוללת מהומת אלוהים – למה אתם מצפים שהמוקדנית העייפה שלו תעיר את הרמטכ"ל באמצע הלילה?

שני החבר'ה לצים האלה היו צריכים לעשות את המעשה המענטשי הנכון ולשים את המפתחות. הם נושאים באחריות המיניסטריאלית, והארגון עליו הם מופקדים כשל במובן העמוק ביותר – אמון הציבור. לא ועדות בדיקה נחוצות כאן, גם לא חקירות משטרה-על-משטרה. כל מה שצריך זאת אחריות אישית, ואותה עדיין מחפשים.

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully