וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה מדינית? מחלוקת בקבינט סביב בנייה בהתנחלויות

1.7.2014 / 14:27

אחרי הדיון הסוער שעסק בתגובה צבאית לחטיפה ולרצח הנערים, יתכנסו שוב השרים לישיבה שעיקרה מדיני. לבני הזהירה: הבנייה תפגע בגיוס העולם נגד חמאס. בנט: הזדמנות לספח

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, יותם רונן, רונית מינקר – המועצה האזורית אשכול, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

תגובה מדינית לחטיפה ולרצח? הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב (שלישי) שוב, אחרי הלוויותיהם של שלושת הנערים החטופים שגופותיהם נמצאו אתמול, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח. השלושה יובאו למנוחות במודיעין, ובטקס ישתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. אחרי שאמש עמדה במוקד הדיונים התגובה הצבאית של ישראל לרצח שלושת הנערים, הערב צפוי הדיון להתמקד בהחלטה מדינית – להרחיב את הבנייה בהתנחלויות.

עוד על מציאת הגופות של הנערים החטופים:
"אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחטיפה"
נדחתה בקשת משפחת שער לקבור את גיל-עד בחלקה צבאית
לפגוע בחמאס בעזה, אך לא למוטט אותו / דעה

ציפי לבני ונפתלי בנט, ינואר 2013. דניאל בוק
היא התנגדה לבנייה, הוא האשים כי התגובה מינורית. לבני ובנט/דניאל בוק

בדיון הקבינט שכונס אמש הייתה שרת המשפטים ציפי לבני החברה היחידה שהתנגדה להצעות שעלו, ואמרה כי בנייה כצעד של ענישה תשמוט את הקרקע תחת הלגיטימיות לבנות בעתיד בגושי ההתיישבות. "אתם הופכים את התגובה הישראלית מעניין לאומי ומאחד לעניין פוליטי מפלג", אמרה לבני לשרים. "כולנו מאוחדים מול חמאס פנימה, ואנו מנסים לגייס את העולם". היא הזהירה כי מהלך שכזה "יפגע באחדות וביכולת שלנו לגייס את העולם מול חמאס".

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר מצדו כי הגיע הזמן לקדם את תכנית הסיפוח של גושי ההתנחלויות, בהם גוש עציון, שם נחטפו הנערים. לדברי גורם שנכח בדיון, בנט איים כי אם לא יינקטו צעדים משמעותיים מול חמאס, הוא יצביע נגד החלטת הקבינט גם אם זו תכלול בנייה בהתנחלויות.

עמדתו של שר התקשורת, גלעד ארדן, התומך בבנייה הן בחברון והן בגוש עציון כתגובה לרצח הנערים, הייתה שיש להמתין כמה ימים עם ההחלטה על הבנייה. זאת, נטען, כדי להימנע ממצב שבו אבו מאזן יחליט בסופו של דבר להמשיך בפיוס עם חמאס ויתלה את אי-פירוק הממשלה הפלסטינית בבנייה הישראלית בהתנחלויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביתו של מרואן קוואסמה, אחד החוטפים, אחרי שצה"ל הרס חלק ממנו, הלילה בחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעניין התגובה הצבאית, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הציגו שתי המלצות עיקריות: להפציץ יעדים בעזה – דבר שנעשה הלילה; ולבדוק מבחינה משפטית את האפשרות להרוס את בתי האחראים לחטיפה – גם כן דבר שנעשה הלילה, אך באופן חלקי בלבד. בנט זעם על ההצעה, שאותה הגדיר "תגובה מינורית שתזמין את החטיפה הבאה". שר הכלכלה הציע לנקוט פעולות צבאיות נרחבות נגד חמאס בעזה, ובנוסף דרש לחוקק חוק עונש מוות למחבלים.

בנט היה בעמדת מיעוט בכל הנוגע לפעולה צבאית אפשרית. השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' הציע "לנשום עמוק ולא לירות מהמותן", ולבני אמרה כי "הלב זועק אבל צריך לפעול בשכל ישר". שר הביטחון יעלון הזהיר כי הצעותיו של יו"ר הבית היהודי יובילו להידרדרות ביטחונית. שר האוצר יאיר לפיד טען כי "זה משהו שאתה מתחיל ואתה לא יודע איך הוא נגמר". הרמטכ"ל גנץ נזהר מלנקוט עמדה פוליטית, אך החמיא לחברי הקבינט על "התנהלות זהירה בשבועיים האחרונים".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully