וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התיקונים: חוק הזנה בכפייה צפוי לעבור היום

30.6.2014 / 8:21

מליאת הכנסת תצביע בקריאה שנייה ושלישית על החוק השנוי במחלוקת, שיועלה בצורה מרוככת בשל הסתייגויות של חברי יש עתיד. באופוזיציה יעתרו לבג"ץ: "לא מאוחר למנוע את העוול"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

בצל ביקורת ציבורית ופוליטית, צפוי היום (שני) לעבור במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית החוק שיאפשר להזין בכפייה אסירים ביטחוניים שישבתו רעב. העברת החוק צפויה להתאפשר אחרי שבסיעת יש עתיד התייצבו מאחורי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והחליטו לאפשר את אישורו. בתמורה לתמיכתם, הסכימו במפלגת השלטון לשנות את אחד הסעיפים בחוק, כך שתתאפשר הזנה בכפייה רק של אסירים הנמצאים בסכנת חיים. בנוסף לכך, רופאים לא יחייבו לבצע את ההליך בניגוד לרצונם, והאסירים יוכלו להביע את עמדתם נגד ההזנה בפני שופט.

החוק המתוקן אושר הבוקר בוועדת הפנים, בראשות ח"כ מירי רגב (הליכוד-ביתנו). חבר סיעתה ח"כ חמד עמאר הגיש בקשה לרביזיה - בחינה מחודשת של החוק, והיא תידון הבוקר לפני שתועבר להצבעה המליאת הכנסת לאישור סופי אחר הצהריים.

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
החוק צפוי לעבור לאחר שהוכנסו אליו ההסתייגויות של יש עתיד/יואב דודקביץ'

"קיימנו דיונים אינטנסיבים בחודשים האחרונים בסוגיית מניעת נזקי שביתת הרעב. אני חושבת שהחוק הוא בסופו של דבר מידתי וראוי שהוכנסו בו הרבה מאוד שינויים", אמרה רגב בדיון ההצבעה היום בוועדה. עם זאת, רגב המעיטה במשמעות השינויים שנעשו בחוק. "אני שומעת בכלי התקשורת שיש עתיד שינו את החוק, אז אני מציעה לכלי התקשורת שייקחו את הצעת החוק לפני השינוי ואחרי ויראו כי אין שינויים מהותיים בחוק. החוק ראוי ומידתי, היו הסתייגויות וקיבלנו אותם, אבל להגיד שהחוק שונה מהותית – אז לא".

לקריאה נוספת על חוק ההזנה בכפייה
לפיד מיישר קו עם נתניהו: יתמוך בחוק הזנה בכפייה
ישראל נגד שובתי הרעב: כך יזינו אסירים בכפייה
דעה: הזנה בכפייה היא עינויים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חרף התיקונים בחוק, באופוזיציה עדיין מתנגדים אליו בתוקף והבטיחו לעתור לבג"ץ. ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה אמש לוואלה! חדשות: "אסור להעביר מחר את החוק בשקט, כאילו שלא מדובר בעינוי ובמעשה אסור מוסרית. התיקונים שעשו ביש עתיד, מפלגת בלוף שמלבינה כל עוולה של הקואליציה, הם קוסמטיים בלבד". לדברי זנדברג, "כל מי שירים יד מחר בעד החוק צריך לדעת שהוא יעמוד לא רק מול צו המצפון אלא גם מול ערכאות משפטיות. עוד לא מאוחר למנוע את העוול ולהתנגד".

גם ח"כ דב חנין (חד"ש) הביע אף הוא התנגדות לחוק ואמר לוואלה! חדשות: "נוכח הגל העצום של הביקורת המקצועית והערכית, אני קורא לממשלה לוותר על המשך קידום החוק. מעבר לעינוי הקשה שהאכלה בכפייה של מי שמתנגד לה מהווה, ברור עכשיו יותר ויותר כי ההליך הזה מסכן באופן ממשי חיי אדם. בושה שראש הממשלה נאחז בדוגמה של כלא גואנטנמו כמודל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully