וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשדרות, שני מפעלים עלו באש

האש פרצה באזור התעשייה לאחר פגיעת הרקטה. צוותי הכיבוי השתלטו עליה ומנעו את התפשטותה. 3 בני אדם נפגעו, שניים פונו מהמקום עם כוויות. 4 רקטות נפלו בשטחים פתוחים

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה אמש (שבת) באזור התעשייה בשדרות. לאחר פגיעת הרקטה פרצה שריפה גדולה בשני מפעלים צמודים. עשרה צוותי כיבוי משדרות, אשקלון ובאר שבע השתלטו על האש לאחר שעה קלה ומנעו את התפשטותה למפעלים נוספים.

עוד בנושא צבא וביטחון:
תיעוד: כך חוסלו פעילי הטרור בעזה
הכלי שמבצע "סיכול ממוקד" עבור חיל ההנדסה. צפו
כשעשרה מחבלים חמושים יעלו מבטן האדמה

האש פרצה ככל הנראה בעקבות פיצוץ של מכל גז במפעל צבע. מפעל פלסטיק סמוך עלה באש גם כן. ארבעה עובדים שהיו במקום בזמן נפילת הרקטה הצליחו לחלץ את עצמם בשלום. חובשים ופראמדיקים של מגן דוד אדום העניקו טיפול לשלושה נפגעים בסך הכול: גבר כבן 50 שנפגע באורח קל בגפיים, גבר כבן 60 עם חבלות קלות בגוף וצעיר כבן 23 עם כוויות קלות בידיים.

ארבע רקטות נוספות נורו אמש לשטח ישראל ונחתו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ובאזור שדרות. במקרים אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות. שי מכלוף
השריפה בשדרות, אמש/שי מכלוף

ארגון ועדות ההתנגדות העממית קיבל אחריות על ירי הרקטות אמש. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית של הארגון "חטיבות נאסר סלאח א-דין", נאמר כי השיגור בוצע בתגובה לחיסולם של שנים מבכירי הארגון, אוסאמה מערוף ומוחמד אל-פסיח, על ידי ישראל שלשום ברצועה.

ראש העיר שדרות אלון דוידי הגיע לזירת האירוע. "אנחנו פה עם גורמי הביטחון. שר הביטחון התקשר מיד ואמרתי לו שתושבי שדרות מוכנים לספוג כל עוד צה"ל פועל להחזיר את החטופים. טרור צריך לקבל מכות עד אשר הטרוריסטים ימצאו את עצמם מתחת לאדמה חיים או מתים", אמר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רקטה פגעה במפעל פלסטיק בשדרות וגרמה לשריפה גדולה. שי מכלוף
עשן שחור מיתמר מעל שדרות, אמש/שי מכלוף

לדבריו, "תושבי שדרות אינם נרתעים ממעשיהם הנפשעים והנפחדים של טרוריסטים, היורים טילים מעזה לעבר ריכוזי אוכלוסייה. אנו עומדים איתנים וזאת במטרה לתת גיבוי מלא לראש הממשלה, שר הביטחון וצה"ל לפעול בתקיפות על מנת להשיב את הבנים הביתה ואת הסדר על כנו".

הוא הבהיר כי הלימודים בעיר יתקיימו היום כסדרם. "אני קורא לכל תושבי שדרות והסביבה לא להיות שאננים", הוסיף. "חשוב להימצא ליד מרחב מוגן ולהישמע לכללי הבטיחות של הגורמים המוסמכים".

יעלון: "נמשיך לרדוף את גורמי הטרור"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שוחח עם ראש העיר דוידי. "אנו פועלים להשבת השקט לדרום הארץ", אמר שר הביטחון. "לא נסבול את הניסיונות של ארגוני הטרור ברצועת עזה לשבש את שגרת חיי תושבי הדרום, וכפי שפעלנו בימים האחרונים, נוסיף ונפעל ביד קשה ותקיפה כנגד גורמי הטרור שיורים לעבר ישראל, ונכה בהם מכה כואבת".

לדבריו, "גם בשעות אלו פועלים צה"ל וכוחות הביטחון, והם ימשיכו לרדוף ולהניח את היד על גורמי הטרור אשר מנסים לפגוע בנו". הוא שיבח את ראשי הערים והמועצות בדרום אשר לדבריו "מגלים מנהיגות ואחריות במצבים שכאלו, וביחד עם התושבים, שלצערנו הם למודי ניסיון באירועים מסוג זה ומגלים אף הם אחריות ועמידה איתנה - אתם מאפשרים לנו לפעול באופן מיטבי כדי להשיב את השקט לאזור".

בימים האחרונים נורה מספר רב של רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. רק שלשום נורו שבע רקטות. סוללת "כיפת ברזל" יירטה שתיים מהן, שנורו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. קודם לכן התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ופצצת מרגמה התפוצצה סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים.

בעקבות הירי תקף כוח צה"ל ארבעה יעדים בעזה - שני מוקדי טרור, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרה.

רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות. שי מכלוף
רקטה פגעה במפעל שהתלקח באזור התעשייה שדרות/שי מכלוף

שלשום בצהריים חיסל צה"ל שני פעילי טרור בעזה. חיל האוויר הפציץ כלי רכב במחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה, ובו נסעו השניים, אוסמה אל-חסומי, בן 26 מבית להיא, ומוחמד אל-פסיח, בן 23 מהעיר עזה, שעל פי מקורות פלסטיניים משתייכים לארגון ועדות ההתנגדות העממית. גורמים פלסטיניים ברצועה מסרו כי החיסול התבצע בסמוך לביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר איסמעיל הניה.

מדובר צה"ל נמסר כי שני הפעילים היו מעורבים בירי לעבר שטח מדינת ישראל בשבועות האחרונים ועסקו בימים האחרונים בתכנון פיגועי טרור חמורים נגד תושבי ישראל. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס, על כל שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר בהודעה.

לפניות לכתבים:
יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 21:08)

צוותי כיבוי פועלים לכיבוי השריפה במפעל בשדרות. דייב בוימוביץ'
כבאית באזור השריפה/דייב בוימוביץ'
שתי רקטות נורו לשטח ישראל, זוהתה פגיעה באזור התעשייה בשדרות, שריפה במפעל קלקר. קבוצת ביגפוט תקשורת,
שתי רקטות נורו לשטח ישראל, זוהתה פגיעה באזור התעשייה בשדרות, שריפה במפעל קלקר/קבוצת ביגפוט תקשורת
שתי רקטות נורו לשטח ישראל, זוהתה פגיעה באזור התעשייה בשדרות, שריפה במפעל קלקר. קבוצת ביגפוט תקשורת,
שתי רקטות נורו לשטח ישראל, זוהתה פגיעה באזור התעשייה בשדרות, שריפה במפעל קלקר/קבוצת ביגפוט תקשורת
שתי רקטות נורו לשטח ישראל, זוהתה פגיעה באזור התעשייה בשדרות, שריפה במפעל. דניאל שניאור,
שתי רקטות נורו לשטח ישראל, זוהתה פגיעה באזור התעשייה בשדרות, שריפה במפעל/דניאל שניאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully