וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החשוד במתקפת הטרור בבנגזי הגיע לוושינגטון"

גורמים בממשל אובמה טענו כי אחמד אבו חטאלה הוטס לוושינגטון מהים התיכון, שם הוחזק על ספינת מלחמה מאז לכידתו. כעת הוא נמצא בבית משפט פדרלי תחת אבטחה כבדה וממתין למשפטו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיתף פעולה עם חוקריו. אחמד אבו חטאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחמד אבו חטאלה, החשוד במעורבות במתקפת הטרור על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבלוב, הגיע הבוקר (שבת) לוושינגטון – כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. גורמים בממשל האמריקני סיפרו כי אבו חטאלה הוטס לוושינגטון עם שחר מהים התיכון, שם הוחזק בספינת המלחמה "ניו יורק". מאז שנלכד ב-15 ביוני היה אבו חטאלה בחזקת הכוחות המיוחדים של ארה"ב.

עוד חדשות מהעולם:
צבא עיראק: השתלטנו מחדש על העיר תיכרית
האיום מעיראק מתקרב: "ישראל תסייע צבאית לירדן אם תותקף"
לעיני הילדים: טיגריס זינק לסירה, טרף דייג ונעלם

משרד המשפטים האמריקני הגיש נגד אבו חטאלה כתב אישום בוושינגטון הכולל שלוש עבירות הקשורות למעורבותו לכאורה במתקפת הטרור. מאז הגיע לוושינגטון, לפי גורמי הממשל, הוא הוחזק תחת אבטחה כבדה בבית משפט פדרלי. בשלב זה, עדיין לא ברור מתי הוא יועמד לדין.

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
מתקפת הטרור בבנגזי. ספטמבר 2012/רויטרס

מתקפת הטרור אירעה ב-11 בספטמבר 2012. בתקרית מצאו את מותם שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, דיפלומט נוסף ושני לוחמי קומנדו. השגריר סטיבנס, המוצב בדרך כלל בשגרירות בבירה טריפולי, הגיע ככל הנראה לקונסוליה, שהוצתה על ידי פעילי טרור, כדי לסייע לדיפלומטים שנקלעו למצור עקב מהומות. אותן מהומות פרצו במקום במחאה על סרט שהופק בארצות הברית, שלטענת כמה מיליציות "פגע בכבודו של הנביא מוחמד".

אבו חטאלה, כבן 40, הוא החשוד הראשון שנעצר במסגרת חקירת מתקפת הטרור. הוא נעצר לפני כשבועיים במבצע חשאי של הבולשת הפדרלית (FBI) וכוחות מיוחדים של צבא ארה"ב. בכירים אמריקנים טענו כי הוא "שיתף פעולה" עם חוקריו במהלך התקופה שבה הוחזק על ספינת המלחמה. עם זאת, על פי הדיווחים, אבו חטאלה מכחיש את האישומים נגדו. לטענתו, הוא אכן היה בבנגזי בזמן המתקפה אך לא השתתף בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully