וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק הסמוי של ש"ס ודרעי בבת של הרב עובדיה

23.6.2014 / 22:29

ראש מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, פרסם הוראה שלפיה אסור לבנות חרדיות ללמוד באקדמיה. מקורביה של עדינה בר שלום, מייסדת מכללה חרדית, סבורים שמדובר במאבק שמנהל נגדה היו"ר

אישה מתפללת בכותל. ShutterStock
"מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות דעת תורה". צעירה חרדית מתפללת/ShutterStock

ש"ס נגד לימודים אקדמיים: ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, פרסם היום (שני) הוראה לפיה אסור לבנות חרדיות לצאת ללימודים אקדמיים במכללות ובאוניברסיטאות. העילה: המרצים הינם בוגרי מוסדות אקדמיים ולפיכך "אינם בעלי השקפה תורנית טהורה". עוד טען הרב כי חומר הלימודים מבוסס על "מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות דעת תורה". לפי המכתב של הרב כהן, "רבותינו גדולי ישראל התנגדו באופן מוחלט ללימודים כאלה".

עוד בוואלה! חדשות
הבן שנשבר, והד-נ-א על הרובה: כך פוענח רצח הקצין
סוריה מגיבה לתקיפת ישראל: הפרה בוטה של ריבונותנו
ישראל נגד שובתי הרעב: כך יזינו אסירים בכפייה

ההחלטה של הרב כהן מעוררת תמיהה בעיקר בשל תמיכתו של הרב עובדיה יוסף במכללה החרדית בירושלים, שהקימה בתו הבכורה, הרבנית עדינה בר שלום ובשל כך שיפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס, מנהלת מוסדות אקדמיים. מקורביה של בר שלום אמרו לוואלה! חדשות שהם תמהים על ההכרזה מאחר ו"הרב עובדיה הכיר ביכולתה של המכללה לשלב בין לימודים אקדמיים ברמה גבוהה ושמירה קפדנית על אורח חיים חרדי".

הם הוסיפו כי ההוראה הזו היא ככל הנראה חלק מהמאבק שמנהל אריה דרעי במכללה החרדית של בר שלום, משום שאשתו יפה מנהלת מוסדות אקדמיים מתחרים. "כחלק מהמאבק שלו הוא משתמש בכל הכלים הרלוונטיים, ובוודאי בכלי התורני שהוא מינה". לעצם ההוראה הם הגיבו: "בהיכרותנו את הרבנית בר שלום ואת המכללה החרדית, מה שעומד לנגד עיניה, לא פחות מלימודי התואר, זה ההיבט הרוחני וההשקפתי במכללה".

יפה דרעי אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כי היא מעריכה שההוראה של הרב כהן אינה אמורה לגבי מוסדות הלימוד שבניהולה. "דעתו של הרב כהן היא דעת תורה ללא עוררין. ככל הנראה ההוראה הזו היא נגד מכללות שמחשיבות עצמן כחרדיות אך בפועל הן לא", אמרה כשהיא רמזה למכללה של בר שלום. לדבריה, "המוסדות שבניהולי הן תחת מעטפת חרדית על כל המשתמע מכך ואין כוונתו אליהן".

"שיאי קנאות דתית"

מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב חיזק את הדברים ואמר כי "קשה שלא לשים לב לכך שהמכתב הראשון של כהן כנשיא מועצת חכמי התורה מכוון ישירות נגד המכללה החרדית בראשות בתו של הרב עובדיה יוסף, עדינה בר שלום. מי שחשב שקשה לנקוט עמדות קיצוניות יותר וחשוכות יותר מאלו של ש"ס בימי הרב עובדיה יוסף, מגלה שבתחום הקנאות הדתית תמיד נשברים שיאים חדשים ונראה שנפתח עידן חדש של חשכה. אם ש"ס של הרב יוסף תמכה בשילוב חרדים וחרדיות עבודה ובהשכלה, ש"ס של הרב שלום כהן מעדיפה להבטיח שבוגרי מוסדותיה ישארו בעוני ובערות".

בנוסף לכך, ההוראה הזו של הרב כהן מחזקת את העובדה כי מאז פטירתו של הרב עובדיה, ש"ס מתרחקת מקהליה המסורתיים יותר ומתקרבת יותר לעמדות החרדיות הקיצוניות. גם בעת המינוי של הרב כהן לתפקיד ראש מועצת החכמים ביקרו רבים את המהלך של דרעי שכן הוא עשוי להרחיק בבחירות הבאות את קולותיהם של יוצאי עדות המזרח והמסורתיים מהמפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully