וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חמאס ששוחרר בעסקת שליט נאשם ברצח קצין המשטרה בפסח

23.6.2014 / 13:13

הותר לפרסום: כתב אישום הוגש נגד אב ובנו בגין ביצוע פיגוע הירי ליד חברון, שבו נהרג ניצב-משנה ברוך מזרחי. על פי האישום, האב ביצע את המעשה והבן סייע לו לטשטש ראיות. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

אנשי שב"כ ולוחמי ימ"מ של המשטרה עצרו חשודים בפיגוע הירי שבו נהרג קצין המשטרה ניצב-משנה ברוך מזרחי, בן 47 ממודיעין, בערב ליל הסדר ליד חברון - כך הותר היום (שני) לפרסום. אב ובנו מהכפר אידנא שבאזור חברון נעצרו שבועיים אחרי הרצח. בחקירתם התברר כי האב, זיאד עואד בן ה-42, ביצע את הפיגוע בעצמו, ובנו, עז אדין זיאד חסאן עואד בן ה-18, סייע לו בהכנות ובאיסוף הראיות לאחר מכן. מהחקירה עולה כי האב הוא פעיל חמאס שהיה במאסר בעבר בגין רצח של משתפי פעולה ושוחרר בעסקת חילופי השבויים של גלעד שליט.

נגד השניים הוגש היום כתב אישום, המייחס לאב עבירה של גרימת מוות בכוונה ושבעה סעיפים של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, נשיאה, החזקה וייצור נשק. הבן נאשם בעבירה של סיוע לגרימת מוות בכוונה ובשבעה סעיפים של סיוע לניסיון לגרימת מוות בכוונה, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ועבירה של נשיאה, החזקה וייצור נשק.

עוד על פיגוע הירי:
הקצין שנהרג בפיגוע פיתח את ”8200 של המשטרה”
אבו מאזן גינה פיגוע הירי "וכל פעולת טרור אחרת"
תיעוד מיוחד: הרגעים הראשונים לאחר הפיגוע בליל הסדר

סגן-ניצב ברוך מזרחי, שנהרג לפני ליל הסדר בפיגוע ירי באזור חברון. 14 באפריל 2014. חטיבת דובר המשטרה
ברוך מזרחי/חטיבת דובר המשטרה

בין היתר עלה מחקירות המעורבים כי האב רכש אופנוע והשיג רובה קלצ'ניקוב מבן דודו לביצוע הפיגוע. כשבוע לפני הפיגוע הוא הגיע למקום לשם איסוף מידע ותצפית לקראת ביצועו. הבן הודה בחקירתו שהיה מודע לכוונת אביו לבצע את הפיגוע לקראת חג הפסח, והוא אף הסגיר את הנשק ששימש לירי. לדבריו, אמר לו אביו לאחר המעשה: "על פי דת האסלאם כל מי שהורג יהודי מגיע לגן עדן". עוד עולה מהחקירה כי איש מלבד בנו לא ידע על התכנית וכי עואד פעל על דעת עצמו.

בחקירת הפיגוע השתתפו בין היתר חוקרי זירה של מחוז ש"י וקציני המעבדה הניידת. הם זיהו בזירת הפיגוע עשרות תרמילים שעל פי ממצאי הבדיקה נורו מכלי נשק אחד. בנוסף, אותרו על גבי מחסנית טביעות אצבע ושרידי DNA של היורה.

מפקד הימ"מ, תת-ניצב ש', אמר הבוקר כי הפעילות ללכידת רוצחיו של מזרחי הייתה מורכבת ורגישה. "הפעילות המבצעית של היחידה התאפשרה לאור מודיעין מדויק ואיכותי שהתקבל על ידי השב"כ", אמר ש'. "מבחינתנו, כיחידה משטרתית, הפעילות של לוחמי היחידה מהווה מעל לכל סגירת מעגל בלכידת מבצעי הפשע הנתעב ומסר ברור לכלל פעילי הטרור שהזרוע הארוכה של כוחות הביטחון תגיע לכל אחד מהם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האב והבן עואד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בערב ליל הסדר ירה עואד עשרות כדורים לעבר שבע מכוניות ישראליות בכביש 35 באזור מחסום תרקומיא שליד חברון, וניצב-משנה מזרחי נהרג במקום. בפיגוע נפצעה גם רעייתו בת ה-41 של מזרחי שהייתה במכונית. היא פונתה במצב בינוני לבית החולים שערי צדק בירושלים. ילד בן תשע שהיה במכונית אחרת נפצע באורח קל מרסיס בחזה.

ניצב-משנה מזרחי שימש בשלוש השנים האחרונות ראש מדור סיגינט (מודיעין אותות) באגף חקירות ומודיעין במטה הארצי של משטרת ישראל. לפני שלוש שנים הוא הצטרף למשטרה בתום שירות קבע של 25 שנים בצה"ל, שסיים כקצין בדרגת סגן-אלוף ביחידת המודיעין 8200.

פיגוע ירי באזור תרקומיא, אפריל 2014. ירח ראפ, סוכנות תצפית, ספק 500
זירת הפיגוע/ספק 500, ירח ראפ, סוכנות תצפית

אלמנתו שחזרה את האירועים בערב החג, ואמרה כי לפתע החלו יריות לעבר מכוניתם. "הירי לא פסק, המחבל פשוט ניסה לחסל אותנו. אם היינו עומדים במקום זה היה פשוט וידוא הריגה", סיפרה לוואלה! חדשות. "ברוך ראה שיורים, אז הוא אמר לי: 'יש מחבל', ושם את הרגל על הגז. הוא קיבל קליע ואני קיבלתי קליע, ושמתי לב שאנחנו עושים זיג-זג עם האוטו. הרמתי אותו, תפסתי את ההגה, הורדתי הילוך וכלי הרכב נעצר. התקשרתי למוקד 100, ובמקביל הגיעו חיילים ואמרתי להם לחבוש אותי. כבר אז ראיתי שברוך נרצח".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עוד במהדורה:

מי מרוויח מחטיפת הנערים? פיגוע החטיפה והמבצע הצבאי להשבת הבנים הוריד מסדר היום התקשורתי את העיסוק בשערוריות הקשורות בכמה אנשי ציבור. תזמון החטיפה שיפר את מצבם של אותם אנשים ולכמה ימים גרם לציבור לשכוח מההסתבכות לכאורה של חבר הכנסת בנימין בן אליעזר בפרשת שחיתות, בפרשת מאיר שטרית והעוזרת, ואת פרשת ריהוט הגן של משפחת נתניהו. צפו ברשימת המרוויחים הגדולים של פיגוע החטיפה.

נשים חושפות עדויות קשות על הטרדה מינית בצבא בפייסבוק: "הוא ניסה לאנוס אותי במחסן ציוד, ציווה עליי להביא משם משהו, בא אחריי, נעל את הדלת וניסה להפשיט אותי". ניסיונות אונס, הערות פוגעניות, שירים משפילים והטרדות מיניות קשות - עמוד פייסבוק מגולל את סיפורן של נשים בשירות צבאי.

מה עושות לנו שעות השידור המשוגעות של המונדיאל? המשחק בין פורטוגל לארצות הברית שודר אתמול באחת לפנות בוקר - זה לא מנע מאלפי חולי כדורגל שרופים לראות את המשחק ולהשכים קום לעבודה יום למחרת. עיניים טרוטות, מנת יתר של קפאין ובני זוג מוזנחים - מפגעי המונדיאל.

תחזית: הלילה מעונן חלקית, מחר ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully