וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "שובו אחים": צה"ל הסיר את המחסומים סביב חברון

עשרה ימים לאחר החטיפה, צה"ל שינה דפוס פעילות מבצעית והסיר את המחסומים מסביב לעיר והותר לפלסטינים לנוע בחופשיות בעיר ובסביבתה. דובר צה"ל: "מהמידע שבידינו - מניחים שהם בחיים"

צילום: דובר צה"ל, רויטרס, אלי מנדלבאום; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

10 ימים למבצע "שובו אחים", נדמה שצה"ל מתחיל לשנות את הפעילות לאיתור שלושת החטופים, במיוחד סביב חברון - שהייתה במוקד החיפושים. בשעות הערב (ראשון), ובתום הערכות מצב - הוחלט להסיר את המחסומים שהוצבו סביב העיר. גורמים צבאיים מסרו כי ההחלטה להסיר את החסמים נובעת משינוי דפוס פעולה מבצעי.

המחסומים בעיר - כמו גם במקומות רבים נוספים ביהודה ושומרון, הוצבו כבר ביום שישי שעבר, בעקבות חטיפת הנערים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. חברון למעשה נחסמה מכל הכיוונים וכלי הרכב הבאים והיוצאים ממנה נבדקו. צוותי החסמים כללו קצין, לוחמים ומש"ק מנהל אזרחי, והם תשאלו את הנהגים, ובמקרים חריגים גם בדקו את תאי המטען. אלא שכאמור בשעות האחרונות הסיר צה"ל את החסמים סביב חברון, והתנועה של הפלסטינים באזור מתנהלת בלי הפרעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת החטופים: נפתלי פרנקל, איל יפרח גיל-עד שער/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנחת העבודה היא שהחטופים בחיים, שכן המידע שברשותנו מאפשר לנו להגיע להערכה הזו", כך אמר היום (ראשון) דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בהצהרה לתקשורת בחטמ"ר יהודה. 10 ימים לחטיפה, הבהיר דובר צה"ל: "נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להגיע אליהם, אני לא יכול להתייחס לכל פרטי הפעולה - אבל כמובן שהחיפושים נמשכים ובימים אלה אנחנו בוחנים את המשך הפעילות, בהתאם לתנאים בשטח".

עוד בנושאי צבא וביטחון
תיעוד: שוטרים פלסטינים הותקפו כנקמה על פשיטת צה"ל
מוחמד קראקרה בן ה-13 נהרג בגבול ביום הראשון לחופש
סיכול הפיגוע ביתד: "יכול היה להיגמר כמו באיתמר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מוקדם יותר, עדכן קצין בכיר יחידת העילית יהל"ם בפרטי הפעילות בגדה המערבית לאיתור שלושת הנערים החטופים, וסיפר כי בין היתר נחשפו עשרות מעבדות נפץ, מנהרות ומקומות מסתור.

"היחידה פרושה בכל גזרת יהודה ושומרון כדי לסייע בפריצה, בגילוי ובאיתור סליקים ומנהרות. מדובר במבצע רחב שבו מופעלים לחצים ממספר רב של כיוונים ואנחנו שמים דגש על פעילות תת-קרקעית ונטרול אמצעי לחימה מאולתרים", אמר. לדבריו, במסגרת החיפושים נמצאו מקומות מסתור תת-קרקעיים, ואחד מהם נחשף מתחת למכונת כביסה. "לא אפרט, אבל בהחלט מצאנו מקומות שלא הכרנו קודם לכן", אמר. "לא הופתענו, אך זו לא כמות שאנחנו רואים בכל יום. בכל זאת, בקומה הראשונה גרה משפחה ובקומה השלישית יש מעבדת נפץ. כמו כן, מצאנו עשרות מעבדות נפץ לייצור מטענים ורימונים, וכמה וכמה מנהרות", הוסיף.

"מאמץ מתמשך וממוקד"

אחרי תקופה שקטה יחסית, ישראל מתמודדת כעת עם שלוש חזיתות שבהן מתקיים עימות צבאי. הבוקר החל כאמור עם סיכול ניסיון חדירה של פלסטיני חמוש ברימון למושב יתד שבנגב המערבי ונמשך בירי טיל נ"ט לעבר צוות של עובדי משרד הביטחון שטיפלו בגדר המערכת ברמת הגולן. כל זאת קורה תוך שביהודה ושומרון נכנס מבצע "שובו אחים" ליומו העשירי. בחברון וסביבתה ממשיכים מאות חיילים לסרוק תאי שטח שונים כדי למצוא קצה חוט שיוביל לפתרון תעלומת החטיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה השבועית להרג שני פלסטינים במהלך הפעילות המבצעית של צה"ל הלילה בגדה במסגרת המבצע ואמר: "אנחנו מצויים בעיצומו של מאמץ מתמשך וממוקד. אין לנו כוונה לפגוע בזדון באיש. מדי פעם יש קורבנות כתוצאה מפעולות הגנה עצמית של אזרחינו. זה כרוך בחיכוך מסוים עם האוכלוסייה האזרחית ביהודה ושומרון". לדבריו, ישראל תפרסם בקרוב הוכחות לכך שחמאס אחראי לחטיפה.

מנגד, שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר בראיון לעיתון "א-שרק אל-אוסט" הרואה אור בלונדון כי ייתכן שישראל ביימה את חטיפת שלושת הנערים. לטענתו, החטיפה היא חלק ממשחק גדול אותו מנהלת ישראל, שמטרתו להפוך את הישראלים מתוקפים לקורבנות. יחד עם זאת, אל-מאלכי לא שלל את האפשרות שהנערים אכן נחטפו.

ממשיכים החיפושים אחר החטופים באיזור חברון. רויטרס
סריקות של צה"ל באזור חברון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully