וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: יש להשיב את הנערים החטופים למשפחותיהם

יו" הרשות הפלסטינית גינה את חטיפת שלושת הנערים הישראלים ואמר כי מי שעומד מאחורי החטיפה מנסה להרוס את הרשות. "המתנחלים הנעדרים בגדה המערבית הם בני אדם כמונו"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, אפריל 2014. AP
"לא מעוניינים להתעמת צבאית עם ישראל". אבו מאזן/AP

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא להחזיר את הנערים החטופים. בנאום שנשא בפגישת שרי החוץ של ארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי אתמול (שלישי) בג'דה שבערב הסעודית, אבו מאזן גינה את החטיפה, ואמר כי היא נועדה להרוס את הרשות. לדבריו, הרשות הפלסטינית משתפת פעולה עם ישראל בניסיון לאתר את שלושת הנערים – גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.

"המתנחלים הנעדרים בגדה המערבית הם בני אדם כמונו ועלינו לחפש אותם על מנת להשיבם למשפחותיהם", אמר יו"ר הרשות בנאומו. "מי שביצע את הפעולה הזאת מעוניין להרוס אותנו. אנחנו לא מעוניינים להתעמת צבאית עם ישראל". אבו מאזן הגן על התיאום הביטחוני עם ישראל, ואמר כי מדובר באינטרס של הרשות הפלסטינית כדי להגן על העם הפלסטיני.

חטיפת הנערים - כל הכותרות:
גזירות האסירים הביטחוניים: לא יצפו במונדיאל
ליל מעצרים נוסף בגדה: 50 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו
עמוס גלעד: "הרשות לא יכולה לשלוט על חמאס בגדה"

לוחמי חטיבת הנח"ל בחברון. דובר צה"ל
"התיאום הביטחוני עם ישראל - אינטרס פלסטיני". לוחמים צה"ל פועלים בחברון/דובר צה"ל

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בתגובה לדבריו של אבו מאזן כי "הדברים שנשמעו היום מפיו של אבו מאזן הם חשובים, נכונים ומשקפים את המציאות האמיתית - חמאס הוא ארגון טרור איסלאמי קיצוני שפוגע באזרחים ובילדים, ולא מנהל מלחמה למען העם הפלסטיני ושאיפותיו הלאומיות, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. אסור לתת לו לגיטימציה". לבני הוסיפה כי ?ישראל, העולם והמתונים הפרגמטיים בצד הפלסטיני והערבי, צריכים להילחם יחד בחמאס הטרוריסטי, לדחוק אותו לפינה ולבודד אותו ובכך להחזיר את הסיכוי לחזור למשא ומתן".

שלשום פרסמה לשכתו של אבו מאזן הודעת גינוי לפעולה. "הרשות הפלסטינית מבהירה שוב את הצורך לא להיגרר לאלימות בכל צד שהוא, בעיקר לנוכח העובדה שעמדתו של אבו מאזן היא שיש להמשיך ולפעול באינטנסיביות למען שחרור האסירים הפלסטינים. אבו מאזן הבהיר שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים משקיעים מאמצים כדי לשמור על הסדר, על השקט ועל היציבות ומונעים מהמצב להידרדר לכדי אנרכיה ואי-יציבות", נכתב בהודעה.

באותו יום שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אבו מאזן בטלפון, ואמר לו: "אני מצפה ממך לסייע בהשבת הנערים החטופים ובלכידת החוטפים". בשיחה שיזם יו"ר הרשות, אמר נתניהו לאבו מאזן כי "החוטפים מחמאס יצאו משטח בשליטת הרשות וחזרו לשטח בשליטת הרשות. מקרה זה חושף את אופיו של הטרור שאנחנו נלחמים בו. טרוריסטים חוטפים ילדים ישראלים חפים מפשע, ואילו אנחנו עוסקים בבתי החולים שלנו בהצלת ילדים פלסטינים חולים". הוא הוסיף: "צריך להבין את ההשלכות של השותפות עם חמאס - זה רע לישראל, רע לפלסטינים, וזה רע לאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully