וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו האדם האחראי על הפיגוע בשגרירות ארה"ב בבנגזי?

אחמד אבו חטאלה נעצר בחשד שתכנן המתקפה שבה נהרג השגריר האמריקני כריסטופר סטיבנס. הוא לחם בקדאפי ומקושר לאל קאעדה, אך ביום עובד כפועל בניין ומכריו מתארים אותו כ"ידידותי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אקסצנטרי אך ידידותי". אחמד אבו חטאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע האחרון נעצר אחמד אבו חטאלה בחשד למעורבות במתקפה על שגרירות ארצות הברית בעיר בנגזי שבלוב בשנת 2012, שבה נהרג השגריר כריסטופר סטיבנס ועוד שלושה עובדי שגרירות נוספים. אבו חטאלה, שנעצר במבצע חשאי של כוחות אמריקניים מיוחדים על אדמת לוב, הוא החשוד הראשון שנעצר במסגרת חקירת הפיגוע.

לפי הערכות מודיעיניות, לאבו חטאלה, בן 40, יש קשרים עם ארגון אל-קאעדה והוא התבטא בעבר בגנות ארה"ב. אבו חטאלה נחשב למנהיגה של המיליצה האיסלאמית "אנסאר א-שריעה", שנלחמת בתקופה האחרונה במיליציה החילונית של הגנרל בדימוס חליפה חפתר בעיר בנגזי, ואף לקח חלק במלחמה שהביאה להפלתו של הרודן מועמר קדאפי ב-2011.

עוד באותו נושא:
רצח שגריר ארה”ב בלוב: התפטר בכיר במחלקת המדינה
דו"ח חמור על רצח השגריר בלוב: המאבטחים לא היו מנוסים
ארה”ב מודה: הפגנה נגדנו לא קדמה לרצח השגריר בלוב

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
זירת הפיגוע בלוב ב-2012/רויטרס

ניסיונות קודמים להביא ללכידתו נכשלו, וגרמו לתסכול עבור ארצות הברית. "הוא חופשי כציפור", אמר בכיר במודיעין האמריקני לוושינגטון פוסט בשנת 2012.

בריאיון שהעניק אבו חטאלה בשנת 2012 סיפר כי הוא מעולם לא עזב את לוב, אף פעם לא התחתן ולא למד באוניברסיטה. הוא טען כי הוא עובד כפועל בניין והוא תואר על ידי אנשים שפגשו אותו כ"בחור יוצא דופן, אך ידידותי".

אבו חטאלה הכחיש את מעורבותו בתקיפה המדוברת, מה שלא מנע ממשרד התובע המחוזי של מדינת קולומביה להגיש נגדו כמה כתבי אישום ולהכניס אותו לרשימת הטרוריסטים העולמית - צעד שאיפשר להקפיא את נכסיו ולאסור על חברות אמריקניות לקיים עמו עסקים. עתה, משהגיע לארה"ב, הוא צפוי להישפט בבית משפט אזרחי, ולא בבית דין צבאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully