וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מתכוון לשלוח אלפי לוחמים לעיראק

לפ דיווחים בלבנון, נסראללה הצהיר כי אלפים מאנשיו יפעלו כדי להשתלט מחדש על מקומות שיעים, אותם כבשו המורדים הסונים. "מוכנים להקריב קורבנות בהגנה על המקומות הקדושים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארגון חיזבאללה החליט להתערב במשבר המחריף בעיראק וישלח אלפים מלוחמיו למדינה. כך דווח בתקשורת הלבנונית. לדברי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, הלוחמים יוצבו במקומות שונים ברחבי עיראק במטרה להגן על אתרים קדושים לשיעים, עליהם השתלטו המורדים הסונים מארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה".

"אנו מוכנים להקריב קורבנות בעיראק פי חמש מאשר בסוריה כדי להגן על המקומות הקדושים", אמר נסראללה. "נעשה כל מה שיבקשו מאיתנו לעשות ונלך לכל מקום שנתבקש. הזמנים שבהם מותר היה להרוס ולחלל את המקדשים שלנו חלפו". עוד ציין נסראללה כי "כל עוד ישנו מנהיג כמו חמינאי (המנהיג הרוחני של איראן), וכל עוד יש את ההתנגדות של העם העיראקי ואנשי הדת במדינה לא יקרה דבר למקומות הקדושם שלנו ברחבי העולם".

משבר בעיראק - כותרות נוספות:
האמריקנים: פתוחים לשיחות עם איראן על עיראק
הוצאות להורג ומכוניות תופת: ארגון הטרור הרצחני בעיראק
60 קילומטרים מבגדד: הקרב על עיר הגישה לבירה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. ביירות, באוגוסט 2013. רויטרס
שולח כוחות. נסראללה/רויטרס

מנהיגים פוליטיים של הסונים והשיעים בעיראק ניהלו אמש פגישה בדלתיים סגורות, בתגובה לאלימות הקשה על רקע דתי בשבוע האחרון, במסגרתה ארגון הג'יהאד הסוני "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" השתלט על אזורים נרחבים בצפון המדינה ובמזרחה. בסיום הפגישה, בה נכחו בין היתר ראש הממשלה השיעי, נורי אל מאלכי, ויו"ר הפרלמנט לשעבר, הסוני אוסמה אל-נוג'יפי, שחררו המנהיגים הצהרה בה קראו "להגן על המדינה ולהגן על עצמאותה וכבודה". הם קראו לצדדים להימנע מאלימות על רקע דתי, ואסרו על גורמים שאינם רשמיים לשאת נשק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

המורדים מתקרבים לבגדד

בתוך כך, נמשכה אתמול הלחימה בין כוחות הביטחון של עיראק לבין אנשי ארגון הג'יהאד, אשר התקרבו בשבוע האחרון לבגדד. על פי דיווחים, חלקים מהעיר בעקובה – רק 60 קילומטרים מהבירה – נכבשו על ידי המורדים הסונים. עיתונאים בעיר בעקובה, בירת מחוז דיאלא, סיפרו כי המורדים השתלטו על כמה רובעים בעיר ועל תחנת המשטרה המרכזית, שממנה בזזו כלי נשק רבים. עוד דווח כי המורדים פשטו על כלא בעיר והרגו 44 עצורים. עם זאת, גורמים רשמיים סיפרו כי כוחות הביטחון העיראקיים עדיין שולטים בעיר.

המצב מצפון לבגדד נותר ללא שינוי בימים האחרונים, ונראה כי הצבא הצליח לבלום את התקדמותם של הקיצונים הסונים. אך כעת, כאמור, נרשמת התקדמות נוספת. בתל אפאר, מערבית לעיר האסטרטגית מוסול שבמחוז נינווה, יש דיווחים שלפיהם הגיעה תגבורת של כוחות הממשלה, המנסים לכבוש מחדש את העיר מידי המורדים. חיל האוויר העיראקי מסר כי כבר היו כמה תקיפות אוויריות שם. בעיר, שבה חיים כ-200 אלף בני אדם, חיות אוכלוסיות סוניות ושיעיות יחד. מוקדם יותר נודע כי חמושים סונים הפילו מסוק צבאי במחוז אנבר במערב בגדד, ליד העיר פלוג'ה. לדבריהם, הם הרסו כמה טנקים וכוחות הצבא נמלטו מבסיס צבאי ליד בירת המחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully