וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נעצר חשוד מרכזי במתקפה על השגרירות בבנגזי

אחמד אבו חטאלה מואשם שהיה מעורב באירוע מ-2012 שבו נהרג השגריר האמריקני כריסטופר סטיבנס. הוא לא יישלח לכלא גואנטנמו. אובמה: "מאמצים בלתי נדלים של הצבא והמודיעין"

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
שריפת הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, 11 בספטמבר 2012/רויטרס

שנתיים לאחר המתקפה על קונסוליית ארצות הברית בעיר בנגזי שבלוב שבה נהרג השגריר האמריקני כריסטופר סטיבנס, נעצר בסוף השבוע חשוד ראשון במבצע חשאי של הבולשת הפדרלית (FBI) וכוחות מיוחדים של צבא ארה"ב. החשוד, אחמד אבו חטאלה, כבן 40, נמצא כעת במעצר ב"מיקום מאובטח מחוץ ללוב" - כך דיווח היום (שלישי) "וושינגטון פוסט", שחשף לראשונה את דבר המעצר.

אבו חטאלה נמצא כעת בדרכו לארה"ב, וצפוי להישפט על בבית משפט אמריקני, ולא בבית הדין הצבאי בכלא גואנטנמו האמריקני שבקובה. גורמים אמריקניים מסרו כי לא היו אבידות במבצע והכוחות עזבו בשלום את לוב.

עוד בנושא:
דו”ח חמור על רצח השגריר בלוב: המאבטחים לא היו מנוסים
רצח שגריר ארה”ב בלוב: התפטר בכיר במחלקת המדינה
המודיעין האמריקאי: ”רצח השגריר בלוב - מתקפת טרור”

מבנה הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, לוב, לאחר המתקפה שבה נהרג הקונסול כריס סטיבנס בספטמבר 2012. AP
הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, לאחר המתקפה/AP

הנשיא ברק אובמה התייחס הערב למעצר, ואמר כי מערכת המשפט האמריקנית תטיל את "מלוא כובד משקלה" על אבו חטאלה. "העובדה שחטאלה אצלנו היא עדות למאמצים הבלתי נדלים של כוחות הצבא, מערכת אכיפת החוק וצוותי המודיעין, שהפגינו אומץ ומקצועיות", אמר אובמה. לדבריו, "מאז המתקפה הקטלנית בבנגזי, ראיתי בעדיפות עליונה למצוא ולהביא את האחראים למותם של ארבעה אמריקנים אמיצים - למשפט צדק".

דובר הבית הלבן, שאישר מוקדם יותר את הפרסום בוושינגטון פוסט, אמר כי צפויים מעצרים נוספים: "לכידתו של אבו חטאלה אינה סוף המאמץ הזה, אך היא מסמנת אבן דרך חשובה". אבו חטאלה מוגדר על ידי הרשויות בארה"ב כחשוד מרכזי בתקיפה, והוא יואשם בסיוע לטרור, רצח ושימוש בנשק חם במהלך ביצוע פשע - כך עולה מפרטי כתב האישום. בנוסף לאבו חטאלה הגישו הרשויות בארצות הברית בשנה שעברה כתבי נגד לפחות עוד 12 חשודים בפרשה, אולם עד כה רק אבו חטאלה נלכד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ב-11 בספטמבר 2012 נהרג שגריר ארה"ב ללוב, במתקפה על הקונסולייה בבנגזי, יחד עם דיפלומט נוסף ושני לוחמי קומנדו. השגריר סטיבנס, המוצב בדרך כלל בשגרירות בבירה טריפולי, הגיע ככל הנראה לקונסוליה, שהוצתה על ידי פעילי טרור, כדי לסייע לדיפלומטים שנקלעו למצור עקב מהומות. אותן מהומות פרצו במקום במחאה על סרט שהופק בארצות הברית, שלטענת כמה מיליציות "פגע בכבודו של הנביא מוחמד".

מאז המתקפה ניסתה ממשלת ארה"ב לתאם עם שלטונות לוב את הסגרתם של החשודים, אולם נקלעה למבוי סתום. גורם אמריקני רשמי אמר לוושינגטון פוסט בהקשר זה: "הבהרנו לשלטונות לוב שלאחר קדאפי את כוונתו להביא את המבצעים של המתקפה למשפט צדק".

גורם רשמי אחר ששוחח עם העיתון הביע שביעות רצון ממבצע לכידת אבו חטאלה. ואמר: "זוהי תזכורת לכך שכשארצות הברית אומרת שהיא עומדת לגרום למישהו לשלם על מעשיו - זה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים אליו".

מחלקת המדינה של ארה"ב הגדירה את אבו חטאלה כטרוריסט בינואר השנה, וקראו לו "מנהיג בכיר" בזרוע של ארגון הטרור "אנסאר א-שריעה" ("תומכי השריעה") בלוב - ארגון שצמח לאחר מפלת השליט מועמד קדאפי ב-2011. עם זאת, בארה"ב מאמינים כי מיליציות נוספות של הארגון היו מעורבים במתקפה בבנגזי, ופועלים להעמדתם לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully