וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט רמז: עיכוב בערעור אולמרט - בשל מחלוקת

16.6.2014 / 20:05

כמעט שנתיים חלפו מאז הערעור על זיכוי אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. אם יתקבל, יחזור הדיון למחוזי וייעשה שימוש בהקלטות של זקן. עו"ד של אולמרט: "זה לא יוסיף דבר"

דיון בקשת הפרקליטות להחזיר את התיק בעניינו של מר אהוד אולמרט לבית המשפט לשמיעת עדויות נוספות. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

חוסר הסכמה בנוגע לזיכוי אולמרט? בדיון שנערך היום (שני) בבית המשפט העליון לגבי בקשת הפרקליטות להגיש ראיות חדשות בערעור על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, ניתן רמז לעמדת חבר השופטים.

"לא אגלה באיזה מצב תפסתם אותנו עם ההודעה והבקשה, ומבלי שזה בהכרח מדויק, נניח שיש מחלוקת לגבי התוצאה של הערעור שאותו הגשתם", אמר השופט יורם דנציגר לנציגת הפרקליטות עו"ד נעמי גרנות. אם יתקבל הערעור, המשמעות היא שהזיכוי יבוטל ושהתיק חוזר שוב לבית המשפט המחוזי.

עוד בנושא
גורם בפרקליטות: ”הראיות החדשות נגד אולמרט - ברזל”
”ראיות נגד אולמרט ועורך דינו בחשד לשיבוש הליכי משפט”
השופט שקרא לאולמרט ”בוגד”: ”שלם עם מה שכתבתי”

מכאן, כי הרכב השופטים שדן בתיק אינו אחיד בדעתו לגבי הערעור שהוגש בספטמבר 2012. הסיבה להימשכות הזמן נעוצה ככל הנראה באותה מחלוקת בתוך ההרכב המונה חמישה שופטים בראשות הנשיא אשר גרוניס.

הדיון היום נסוב על השאלה אם להשתמש בהקלטות וביומנים שמסרה מזכירתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, כחלק מהסכם עד המדינה שחתמה עמה המדינה בחודש מרץ. הנשיא גרוניס הטיל צו איסור פרסום על תוכן הקלטות. בחודש שעבר הוגשה הבקשה הרשמית לפתוח מחדש את תיק טלנסקי על בסיס אותן ראיות שהציגה זקן. היומנים שלה עשויים לחשוף את העברת הכספים מטלנסקי לאולמרט.

"עדותה של זקן איננה דבר חדש"

הצדדים מחכים זמן רב להכרעת הדין בערעור, וההודעה על בקשה להצגת הראיות השפיעה כמובן גם על בית המשפט. "האם את סבורה שיש מקום שאנו, בטרם שיחררנו תחת ידינו את פסק הדין, נחשף כפי שאתם מבקשים שנעשה, לראיות החדשות?", תהה השופט גרוניס, ועו"ד גרנות השיבה: "אין אפשרות אחרת. כך זה נעשה תמיד".

בדיון היא הסבירה כי הבקשה של הפרקליטות מתייחסת לכספים שקיבלה זקן ואשר נשמרו בקופה של אורי מסר, שבית המשפט קבע כי לא היו לשימוש פרטי. "לא רק שכל כספי הקופה שימשו כולם רק לצרכים פוליטיים, אלא שהקופה הזו שירתה את המשיב (אולמרט) לצרכים שונים ומשונים לפי רצונו. הבקשה של המדינה מתבססת למעשה על שתי הקלטות אותן אנו מבקשים כי בית המשפט יורה על גבייתן כראיות חדשות. אנו סבורים כי הן, יחד עם הרישום ביומנים, יכולים להכריע את אותה סוגיה".

מנגד אמר פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר כי המדינה מזגזגת בטיעוניה, במשפט שנמשך כבר שש שנים, וכי הפרקליטות מבקשת למעשה להעיד את שולה זקן מחדש, כשהקלטות למעשה הן רק "תירוץ". "לאורך כל הדרך המדינה מבקשת להראות את הקלטות והיומנים", אמר והוסיף: "אינני מוצא אף פסקה שהמבקשת אומרת כי הקלטות טובות לה כשלעצמן".

כשנשאל על ידי השופט פוגלמן אם הוא מסכים שהקלטות יוגשו כפי שהן, ענה עו"ד זהר בחיוב. "אני סבור שהן לא יוסיפו ולא יעשו שום דבר טוב. עדותה איננה דבר חדש. נאמר כי היא פותתה לעשות כך ולא אחרת, לטעמנו אין לכך ידיים ורגליים. לזקן הייתה אפשרות להעיד. יכולה הייתה להופיע בבית המשפט. בסופו של דבר יש לזכור, היא הפכה להיות עדת מדינה. היא קנתה את חירותה בכל מיני דברים שבאו לידי ביטוי בניסוי הכלים שנעשה בבית המשפט בתל אביב כאשר זקן נחקרה לגבי כל מיני עובדות שבחלקן היו שקרים".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully