וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת בהקלטה שהודלפה: "נתניהו פושע מלחמה מטונף"

12.6.2014 / 15:29

ראש צוות המו"מ הפלסטיני נשמע כשהוא מעביר ביקורת קשה על יו"ר הרשות אבו מאזן והתנהלותו מול ישראל. הוא טען כי הדברים הוצאו מהקשרם. "נשאר לך לא רשות, לא מדינה - כלום"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משבר בצמרת הרשות הפלסטינית: בהקלטה שהודלפה ופורסמה אתמול (רביעי) ביוטיוב ובפייסבוק, נשמע קולו של ראש צוות המשא ומתן עם ישראל, סאיב עריקאת, כשהוא תוקף באופן חסר תקדים את יו"ר הרשות, אבו מאזן. עריקאת, שטען תחילה כי ההקלטה "בושלה", טוען כעת כי הדברים הוצאו מהקשרם על מנת לשבש את האמת.

אבו מאזן וסאיב עריקאת בפגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר, אפריל 2014. רויטרס
"מדובר בפלסטין. זה יותר רציני מעניינים אישיים". עריקאת ואבו מאזן בפגישת שרי החוץ של הליגה הערבית/רויטרס

בהקלטה, נשמע עריקאת אומר כי אבו מאזן טעה בכמה נקודות, בין היתר בהחלטתו לא לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לטענת עריקאת, למרות שבהצבעה שנערכה בנושא ככל הנראה בוועדה המרכזית של הנהגת פתח, בה 13 הצביעו בעד עמדת עריקאת, בעוד ארבעה בלבד תמכו בזו של אבו מאזן, עמדתו של יו"ר הרשות התקבלה לבסוף.

עוד בוואלה! חדשות:
הנשיא פרס ואבו מאזן התפללו יחד בוותיקן
חברי קונגרס לצד ישראל: מתנגדים להכרה באחדות הפלסטינית
"הבנייה בשטחים - משחק באש שיגרום נזק לישראל"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארה"ב ברק אובמה ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשולי עצרת האו"ם. ניו יורק, 24 בספטמבר 2013. רויטרס
"אובמה יודע שאין תועלת במו"מ בגלל נתניהו". אבו מאזן ונשיא ארה"ב ברק אובמה בעצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

עריקאת עוד נשמע בהקלטה כאומר: "אבו מאזן, אתה צריך להזיז את נתניהו ולחתום על המסמכים של הפנייה למוסדות הבינלאומיים. הוא (אבו מאזן – א"י) אמר 'אני התחייבתי (שלא לפנות למוסדות האו"ם – א"י)', אך במה התחייבת? לא מדובר כאן בחווה של אביך, אלא במולדת. מדובר כאן בפלסטין. זה יותר רציני מעניינים אישיים".

"הוא לא ענה לי", המשיך עריקאת. הוא סיפר באותה שיחה כי הגיש ליו"ר הרשות את התפטרותו פעמיים. עוד אמר עריקאת: "אבו מאזן, מספיק, יש לך את האפשרות לגרום לנתניהו לא לטוס לאף מקום בעולם מלבד ניו יורק. הוא יהפוך לפושע מלחמה וירדפו אחריו בכל העולם".

עריקאת מכנה את נתניהו בהקלטה "פושע מלחמה מטונף" ו"שפל". עריקאת הוסיף בפנייה לאבו מאזן: "תן לו (לנתניהו – א"י) לקבל את השטח מהנהר ועד הים, ושיישא באחריות כשלטון כובש. הוא הרי השאיר לך רק את הרשות. כשאתה מבקר בעמאן אתה צריך להתקשר לקצין בבית אל כדי שיאמר לך כמה כלי רכב ייסעו אתך".

"אני אומר בכנות, הערבים לא מאמינים לך, מפקפקים בך, מתעבים אותך או חוששים ממך", טען עריקאת, "אנחנו, הרשות הפלסטינית, הוקמנו כדי להעביר את העם הפלסטיני ממצב של כיבוש לעצמאות. היום נתניהו משאיר בידיך לא רשות, לא מדינה ולא כלום".

עריקאת המשיך והתייחס למשא ומתן: "מדוע נתניהו התחיל במו"מ? כדי לבנות התנחלויות. איזה עוד סיבה יכולה להיות לו? אני מכיר בישראל ומעוניין לתאם עם ישראל, אבל אין בכך תועלת. בגלל נתניהו אין בכך תועלת. נשבע שאמריקה יודעת, ואובמה יודע".

עריקאת ממשיך בהתקפות נוספות על אבו מאזן וקורא לו לנקוט עמדה שתגן על הפרויקט הלאומי: "למה הוא רוצה לחיות 79 שנים? הוא יכול להיות כמו בשאר אסד וסדאם חוסיין".

לא ברור מי אחראי להדלפת ההקלטה, או למי אמר עריקאת את הדברים ומתי. לפי שעה, טרם התברר אם תהיה לכך השפעה על מעמדו של עריקאת ברשות הפלסטינית, או אף הדבר יוביל להרחקתו מצוות המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully