וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על נתניהו: ניסיונו הרב לא הביא אותנו רחוק

10.6.2014 / 0:04

בסביבת שר האוצר התייחסו לדברי ראש הממשלה, שהציג את לפיד כטירון פוליטי, ועקצו: "לא קירב לשלום או לעצירת הגרעין האיראני". התגובה מיהרה לבוא: "ניסיון ליצור כותרות"

צילום: עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

(נתניהו מגיב על דברי לפיד, אתמול בישיבת הסיעה בכנסת)

העקיצות ההדדיות נמשכות, והמדרון שעלול להוביל לפירוק הקואליציה הופך חלקלק יותר: בסביבתו של שר האוצר יאיר לפיד השיבו אמש (שני) אש לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו, והטיחו בו האשמות חריפות שמשתמע מהן כי בשנותיו של האחרון בתפקיד לא הושגה כל התקדמות בנושאים מדיניים חשובים. "ניסיונו הרב של ראש הממשלה לא הביא אותנו עד היום קרוב יותר לשלום, לעצירת תכנית הגרעין האיראנית או לחידוש היחסים עם טורקיה", אמרו בסביבת לפיד.

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מכריזים על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
אש בין כותלי הקואליציה. נתניהו ולפיד בימים מפויסים יותר/יואב דודקביץ'

בסביבתו של ראש הממשלה מיהרו להגיב על דברי לפיד. "ההתבטאויות הפזיזות האלה נראות יותר כמו ניסיון ליצור כותרות, ולא כמו תכנית רצינית ואחראית שיש בה ממש, והציבור מבין את זה", אמרו. לדברי המקורבים, "מול זה העמידה האיתנה של ראש הממשלה נתניהו על האינטרסים הלאומיים של אזרחי ישראל היא זאת שמביאה ביטחון ורק בדרך הזאת ניתן יהיה להגיע לשלום אמת. בזכות ניסיונו של ראש הממשלה ביטחון אזרחי ישראל גדל בשנים האחרונות מול הטלטלה הביטחונית, ובזכות ניסיונו של ראש הממשלה כלכלת ישראל צומחת והאבטלה בישראל היא הכי נמוכה זה 30 שנה, וזאת מול משבר כלכלי עולמי".

מדובר בסבב נוסף של חילופי דברים בין שני האישים. אלה החלו שלשום, כשלפיד איים להפיל את הממשלה אם היא תוביל לסיפוח חד-צדדי של גושי התנחלויות, מהלך שיו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הצהיר זה מכבר כי הוא תומך בו. בנאום בכנס הרצליה אמר לפיד כי יש "לשרטט מפה שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבנייה ואיפה אפשר לתגבר אותה". הוא הוסיף כי ישראל לא יכולה ולא צריכה "לשלוט בארבעה מיליון פלסטינים שבעוד דור יכפילו את מספרם", והזהיר: "ישראל היא מדינה חזקה עם כלכלה חזקה, אבל אם לא ניפרד מהפלסטינים, נאבד גם את הזהות היהודית של מדינת ישראל וגם את היתרון היחסי שלנו על מדינות האזור".

נתניהו לא נשאר חייב, והגיב על ההתקפה מצד לפיד. בתחילתה של ישיבת סיעת הליכוד אתמול הקריא ראש הממשלה קטעים מנאום פתיחת הקמפיין של לפיד לכנסת, שנשא לפני שנתיים באוניברסיטת אריאל. יו"ר "יש עתיד" אמר אז: "הטעות ההיסטורית של השמאל היא שהוא תמיד הצהיר מראש על מה הוא מוכן לוותר". בכך התייחס נתניהו בביטול לטענתו של שר האוצר שלשום.

נתניהו ציין כי הוא "אינו עוסק בפרשנות מדינית", וכי "אל מול ההצהרות השונות, אמשיך לנווט את ישראל באחריות". כבר שלשום בערב התייחסו מקורבי נתניהו בלעג להיותו של לפיד חדש בפוליטיקה, ואמרו כי כל מי שיש לו ניסיון מדיני, "יודע שלא עושים ויתורים ללא תמורה, בטח מול ממשלה שחבר בה ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל", וזאת בהתייחס לממשלת האחדות של פתח וחמאס.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully