וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם

דובר הבולשת הפדרלית אישר כי נחקרים איומים על הוריו של סמל בו ברגדאל, ששוחרר בשבוע שעבר מהשבי באפגניסטן תמורת חמישה בכירי טליבאן. "חיילים נהרגו במאמצי החיפוש אחריו"

עריכה: קשת סידי

(צפו ברגעי השחרור של ברגדאל משבי טליבאן)

הבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, חוקרת איומים על חייהם של הוריו של סמל בו ברגדאל, ששוחרר בשבוע שעבר משבי טליבאן באפגינסטן. זאת, על רקע ביקורת קשה בארצות הברית על עסקת חילופי השבויים, במסגרתה שוחררו חמישה בכירי טליבאן מכלא גואנטנמו. דובר מטעם ה-FBI, וויליאם פייסר, מסר היום (ראשון) לרשת CNN: "אנחנו עובדים יחד עם שותפינו, ומתייחסים לכל איום ברצינות".

פייסר סרב למסור פרטים בנוגע לאופי האיומים ולחומרתם. כמו כן, הצבא האמריקני סירב לאשר את הדיווח. הוריו של ברגדאל, בוב וג'ני, לא נראו בציבור מאז ההכרזה הרשמית על שחרורו של בנם, מפי נשיא ארצות הברית ברק אובמה, בבית הלבן.

שחרור ברגדאל משבי טליבאן - הכותרות האחרונות:
ברגדאל מספר: "הוחזקתי בכלוב מתכת, בחושך מוחלט"
אובמה: "הייתי מאשר שוב עסקת שבויים עם טליבאן"
"ברגדאל התאסלם בשבי והכריז על עצמו לוחם ג'יהאד"

הוריו של החייל בו ברגדאל, בוב וג'ני, במסיבת עיתונאים באיידהו – 1 ביוני 2014. GettyImages
לא נראו בפומבי מאז מסיבת העיתונאים עם אובמה. בוב וג'ני ברגדאל/GettyImages

הידיעות על חקירת ה-FBI מגיעות על רקע דיווחים רבים מצד החיילים שלחמו לצד ברגדאל, לפיהם לפחות שישה חיילים נהרגו במהלך מאמצי החיפוש אחר ברגדאל במזרח אפגניסטן. בכירים במשרד ההגנה ובצבא האמריקני מסרו כי נבדקו הטענות, אולם "לפי שעה, לא קיימות ראיות המאששות את הדיווחים".

"חיילים נפצעו ונהרגו במהלך החיפוש אחריו. המשימה הייתה למצוא את ברגדאל", הבהיר חברו לפלוגה, סמל מאט וירקנט. שר ההגנה, צ'אק הייגל, טען כי זה "לא הוגן" כלפי ברגדאל וכלפי בני משפחתו להניח דבר מה בנוגע לנסיבות היעלמותו.

סונדרה אנדרוס, אמו של סגן-משנה דארין אנדרוס, שנהרג בספטמבר 2009, סמוך להיעלמותו של ברגדאל, אמרה: "הייתי רוצה לראות את ברגדאל מקבל הזדמנות לספר את גרסתו, במשפט, עם עדים שיספרו את גרסותיהם. כך נמצא את האמת, ואז הייתי רוצה לראות את מלוא חומרת החוק בעונשו".

ברגדאל נעלם ב-30 ביוני 2009, במחוז פקטיקה שבאפגניסטן, שם היה מוצב עם גדודו. חקירה צבאית שנערכה בחודשים שלאחר היעלמותו מצאה כי הוא עזב את עמדתו במכוון מרצונו החופשי. עם זאת, הצבא לא היה יכול לקבוע באופן ודאי אם החייל ערק מיחידתו, מאחר ולא ניתן לקבוע את כוונתו לפני שנחקר.

5 המשוחררים: "שרי המלחמה" של טליבאן

עצירים ששוחררו מבית המעצר גואנטנמו תמורת החייל בו ברגדאל – מאי 2014. בשורה העליונה, מימין לשמאל:

מולה מוחמד פאזל, חיירוללה חיירחוואה.

בשורה התחתונה, מימין לשמאל:

מוחמד נבי, מולה נורוללה נורי, עבדול חאק ווסיק., צילום מסך
עצירים ששוחררו מבית המעצר גואנטנמו תמורת החייל בו ברגדאל – מאי 2014/צילום מסך, בשורה העליונה, מימין לשמאל: מולה מוחמד פאזל, חיירוללה חיירחוואה. בשורה התחתונה, מימין לשמאל: מוחמד נבי, מולה נורוללה נורי, עבדול חאק ווסיק.

*בשורה העליונה, מימין לשמאל - מולה מוחמד פאזל, חיירוללה חיירחוואה.

*בשורה התחתונה, מימין לשמאל - מוחמד נבי, מולה נורוללה נורי, עבדול חאק ווסיק.

מולה מוחמד פאזל, שהיה "שר ההגנה" של טליבאן במהלך הפלישה האמריקנית לטליבאן. הוא מבוקש על ידי האו"ם בגין פשעי מלחמה.

חיירוללה חיירחוואה, עוזר לשעבר של אוסמה בן לאדן ומפקד בכיר בטליבאן. שימש כ"שר הפנים" של הארגון וכמושל מטעמו. ייצג את טליבאן בפגישות עם בכירים איראנים כדי לגייס את תמיכתם אחרי פיגועי 11 בספטמבר.

מוחמד נבי, מפקד בכיר בטליבאן עם קשרים לאל-קאעדה, לרשת חקאני ולמפלגה האיסלאמיסטית "חיזב אל-איסלאם ג'ולבדין".

מולה נורוללה נורי, מפקד שטח בטליבאן ומושל של שני מחוזות מטעם טליבאן. מבוקש מטעם האו"ם בגין פשעי מלחמה.

עבדול חאק ווסיק, שימש כסגן "שר המודיעין" של טליבאן וכאיש הקשר לאל-קאעדה. לפי מידע שפורסם בארה"ב, הוא שימש כמודיע של ה-CIA ונעצר בפגישה עם מקורותיו האמריקניים, בזמן שהעביר מידע שנועד לסייע בלכידת מפקד טלביאן, מולה עומאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully