וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנטל לא מחכה להרצוג: תומך בריבלין לנשיאות

בסיעת העבודה החליטו להמתין 24 שעות ולנסות להסכים על מועמד לנשיאות, אך מיקי רוזנטל כבר הודיע שילך בדרכה של יחימוביץ' ויתמוך במועמד הליכוד. "ריבלין מעורר כבוד וגאווה"

טל אנגלנדר

למרות החלטת סיעת העבודה לנסות לבחור מועמד משותף לתמוך בו לנשיאות המדינה לאחר פרישתו של בנימין בן אליעזר מהמרוץ, חבר הכנסת מיקי רוזנטל כבר הודיע הבוקר (ראשון) כי החליט להעניק את תמיכתו לראובן ריבלין מהליכוד. "רובי הוא איש ישר והגון, צנוע מחד וממלכתי מאידך, איש של אנשים, שהסובלנות היא נר לרגליו, ואני בטוח שייצג אותנו בכבוד בתפקיד הנשיא", מסר רוזנטל.

עוד על המרוץ לנשיאות:
דעה: המועמדים מזוהמים, לא התהליך
היום יוכרע: הבחירות לנשיאות יידחו?
בן אליעזר פורש מהמרוץ: "עשו ממני שק חבטות"

מסיבת עיתונאים של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בתגובה לפרשת ליברמן, דצמבר 2012. יותם רונן
"בטוח שריבלין ייצג אותנו בכבוד בתפקיד הנשיא" רוזנטל/יותם רונן

רוזנטל ציין כי אמנם ריבלין הוא איש ימין והוא חולק עליו בסוגיית הפתרון לסכסוך, אולם לדבריו הוא גם "דמוקרט באופן הכי עמוק של המילה, שיקבל כל הכרעה ציבורית שתיפול בסוגיית עתיד השטחים". חבר הכסת הוסיף כי ריבלין הוא אדם ראוי, אנושי, מידתי, שיודע לספר בדיחה במקום הנכון, אבל גם ניחן בשפע של חמלה ומידת הרחמים ויודע לחבק ולנחם כשצריך. "רובי מעורר כבוד בקרב שומעיו וגאווה בקרב מאזיניו. ולכל אלה שמבקשים 'רק לא פוליטיקאי' כנשיא אומר: דווקא פוליטיקאי, כי יש לו את הניסיון הציבורי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האופציות של הסיעה - דורנר או שטרית

אמש התכנסו חברי סיעת העבודה בבית המפלגה, ובתום ישיבה של שעתיים החליטו שיו"ר יצחק הרצוג ויו"ר הסיעה איתן כבל יבחנו ביממה הקרובה את האפשרות לתמוך במועמד מוסכם על כל סיעות האופוזיציה. כמו כן, החליטה הסיעה להתנגד ליוזמה לדחות את הבחירות לנשיאות למועד אחר. גורמים שנכחו בישיבה סיפרו כי האווירה בה הייתה טעונה והורגשה בה המתיחות בין יושבת הראש הקודמת, שלי יחימוביץ', לבין הרצוג. אחת הסיבות לכך היא הצעתה של יחימוביץ' להתלכד סביב מועמדותו של ריבלין, אולם חברי כנסת רבים דחו את הרעיון בשל עמדותיו המדיניות.

שמותיהם של דליה דורנר ומאיר שטרית הוזכרו במהלך הישיבה כמי שעשויים לקבל את תמיכתה של המפלגה, אולם בסופו של דבר, מכיוון שלא הייתה תמימות דעים בין כל חברי הכנסת סביב זהות המועמד, הוחלט שביממה הקרובה ינסו הרצוג וכבל לתאם עם ראשי סיעות האופוזיציה מועמד מוסכם. עם זאת, לאור העובדה שמפלגת מרצ כבר הודיעה על תמיכתה בשופטת בדימוס דליה דורנר ואילו רבים בסיעת ש"ס צפויים לתמוך בחברת הכנסת דליה איציק, נראה שהסיכויים לכך קטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully