וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מאיימים: בשל הצפיפות - נשבית הלימודים

אמש הוקם מטה כלל ארצי ל"מחאת הסרדינים" והוחלט להחריף את הצעדים במאבק בצפיפות בכיתות הלימוד. בהמשך מתכננים מארגני המחאה הפגנת ענק. "למורה אין סיכוי להגיע לכולם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין סיבה שהילדים יצטופפו וילמדו בכיתה אחת גדולה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מחאת הסרדינים" עולה שלב: ההורים המוחים על הצפיפות בכיתות הלימוד במערכת החינוך מאיימים להשבית את הלימודים בפתיחת שנת הלימודים הקרובה. נציגי המחאה החליטו על הצעד בפגישה שהתקיימה אמש (שבת) ובה השתתפו נציגי הנהגות הורים מלמעלה מ-30 ערים ברחבי הארץ והוקם מטה כלל ארצי למחאה. כמו כן, הוחלט לקיים הפגנת ענק בנושא בשבועיים הקרובים.

"אנחנו חמישה אנשים שרוב העבודה נופלת על כתפיהם, עם תמיכה אדירה של ההורים מכל הארץ וחיזוקים ממורים והשלטון המקומי", סיפרה אתמול לוואלה! חדשות אורטל שניצר, ממובילות המחאה. "אנחנו מקבלים פניות רבות מדי יום, גם ממורים שתומכים במאבק שלנו ומחזקים אותנו. רק השבוע מורה ניגשה אליי ואמרה לי 'את לא מבינה איזה קושי זה, 40 תלמידים בכיתה - זה קשה לי ולהם'".

"אין סיבה שהילדים שלנו יצטופפו וילמדו בכיתה אחת גדולה. בנוסף לתלמידים הרגילים יש גם תלמידים היפראקטיביים, ולמורה אין סיכוי להגיע לכולם", אמרה שניצר. "אני לא מבינה למה לא מתייחסים לזה בממשלה בכובד ראש".

בהנהגת המחאה קוראים ליישם את הוראות החוק מ-2008 המגביל את מספר התלמידים בכיתה ל-32. "הרי אלו הפנים שלנו, הם דור העתיד שלנו, בכל המדינות המתקדמות בעולם לומדים 24 ילדים בכיתה. אחרינו במדרג הצפיפות יש את צ'ילה ואת סין, אז לשם אנחנו שואפים?" אמרו במטה המחאה.

עוד בוואלה! חדשות
היום יוכרע: הבחירות לנשיאות יידחו?
מסיבת ההפללה: 65 נתינים זרים נעצרו בתל אביב
ברגדאל מספר: "הוחזקתי בכלוב מתכת, בחושך מוחלט"

"לא נראה תוצאות בשטח לפני 2016"

ראשי המחאה נפגשו ביום חמישי האחרון עם שר החינוך שי פירון במטרה להעלות בפניו את הבעיות ולדרוש פתרונות מידיים לקראת שנת הלימודים הקרובה. "הייתה פגישה נעימה מאוד עם השר אבל הוא הציג לנו פתרון שיוכנס לתקציב של 2015, כלומר שלא נראה תוצאות בשטח לפני 2016. זה לא ריאלי ואמרנו לו את זה", סיפרה דנה שקד, ממובילות המחאה לוואלה! חדשות. "השר הציג בפנינו את הפתרונות שלו לבעיה – יצירת כיתה וחצי ובה 60 תלמידים ותגבור של עוד מורה בכיתה. אבל זה לא פותר את בעיית הצפיפות אלא רק מחריף אותה. זה מספר ילדים בלתי אפשרי בכיתה, אפילו עם שתי מורות".

בפגישתו עם ההורים מהמחאה, שהתקיימה בשיתוף ארגון ההורים הארצי, התייחס השר פירון גם להצהרתו מליל שבועות שלפיה יפעל לשנות את המצב כבר בשנת הלימודים הקרובה ויבקש ממשרד האוצר לבטל את הקיצוץ שהחל ב-2013. "הוא אמר לנו שהוא מתכוון להגיש בקשות להחזיר את התקצוב לשעות הלימוד לכיתות א'-ב' כבר לשנה הקרובה", סיפרה שקד. "בשנה שעברה קיצצו עשר שעות לימודים, חמש שעות לכיתות ב' וחמש שעות לכיתות א'. השר הציג רצון להחזיר אותן, אבל כשמדברים על 40 ילדים בכיתה זה בטל בשישים. עשר שעות שבועיות זה פשוט להוסיף לילדים עוד יום לימודים, מבלי לפתור את בעיית הצפיפות. זה לא מספיק טוב".

"מחאת הסרדינים" פרצה לפני כשלושה שבועות, כששתי אימהות מחולון פתחו דף מחאה בפייסבוק תחת הכותרת "המאבק להורדת צפיפות בכיתות" והעלו תמונה שלהן ושל ילדיהן כשהם מחזיקים שלט שעליו כתוב "גם אנחנו סרדינים של משרד החינוך". הדף צבר פופולריות במהרה והורים מרחבי הארץ החלו להעלות תמונות דומות. עד היום זכה הדף ליותר מ-12,500 לייקים.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully