וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חוששת? הציגה מכ"ם מתקדם לזיהוי כלי טיס

4.6.2014 / 11:20

ככל הנראה, המכ"ם הענק מקורו בטכנולוגיה רוסית שנמכרה לאיראן, וביכולתו לזהות כלי טיס ברדיוס של אלף קילומטרים. "מעיד על הלחץ של בכירי המשטר ממתקפה עתידית"

צילום: הטלוויזיה האיראנית, סוכנות הידיעות פארס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

האיראנים ידועים בתצוגות נשק מרהיבות ומעוררות התפעלות, לפחות בזירה התקשורתית והבינלאומית. מומחי נשק מהארץ ומהעולם טוענים כי בין הספינים והלוחמה הפסיכולגית במערב יש גם הצלחות לתעשיות הביטחוניות האיראניות. ייתכן כי אחת מהן היא מכ"ם ענק המכונה "גאדיר", שביכולתו לזהות כלי טיס ממרחק רב, ואותו חשפה איראן בתחילת השבוע.

כבר בשנת 2011 חשפו האיראנים מכ"ם המסוגל לזהות פעילות באמצעות קרן אור, שמשודרת ונעה באופן אלקטרוני ללא צורך בהטיה או סיבוב של המכשיר עצמו. הראשון לגלות את פרסומי הפיתוח המתקדם הוא טל ענבר ממכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל. הוא העריך כי מדובר בטכנולוגיה רוסית שנמכרה לאיראן, וכפי הנראה מסוגלת לזהות כלי טיס ברדיוס של 1,000 קילומטרים ועד גובה של 300 קילומטרים. אפשר להניח שמטרת האיראנים היא לשדר מסר למערב ולפיו ביכולתם לזהות מטרות מטווח רחוק. לא ברור לפי התמונות אם ביכולתו של מכ"ם זה גם לכוון כלי נשק במדויק אל מטרות.

עוד על איראן:
טהראן נגד ישראל באו"ם: "איננו תומכים בטרור"
האיש שהציל את כלכלת איראן מההרס של אחמדינג'אד
אובמה על איראן: "כל האופציות עדיין על השולחן"

מכ"ם גאדיר שהציגה איראן, המסוגל לזהות כלי טיס ברדיוס של 1,000 קילומטרים. יוני 2014. תקשורת איראנית,
חלק מהלוחמה הפסיכולוגית או הצלחה ממשית? המכ"ם "גאדיר"/תקשורת איראנית

לאחרונה התייחסו במערכת הביטחון בישראל לפרסומים שונים בתקשורת האיראנית, ובכלל זה על אודות טילים מסוגים שונים, מטוס ללא טיס בעל יכולות חמקניות ומטוס קרב. במערכת הביטחון טענו כי מדובר בהרבה רעש תקשורתי ופחות בהצלחה טכנולוגית.

"האיראנים צוברים ידע רב בתחום הביטחוני ומפתחים בעצמם לא מעט מערכות, חלקן באמצעות מידע ופיתוחים שנמכרים לה חרף אמברגו בנושא ומתחת לרדאר של המערב", אמר גורם ביטחוני. לדבריו, "בחלק מהמערכות מדובר בגימיק שמעיד על מידת הלחץ של בכירי המשטר ממתקפה אפשרית בעתיד. יעידו על כך הקמפיינים שלהם".

הגורם הביטחוני הדגיש כי בחמש השנים האחרונות העבירה איראן מערכות נשק מתקדמות לצבא סוריה. בין היתר, הועברו אליה גם מערכות מכ"ם. אם התקיפות בשטח סוריה המיוחסות לישראל נכונות, הרי שאותן מערכות אינן יכולות לתת מענה לאמצעי הלוחמה האלקטרונית של חיל האוויר.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • מכ"ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully